לשרת התרבות יש כ-ז-ה גדול

אז היא ימנית, אז היא לא מוכשרת לתפקיד, אז מה?! באמת שהיו לי איזשהן ציפיות ממנה. בסיסיות. וזה לא שאני קפוצת תחת, אבל התבאסתי

צילום מסך מתוך ׳פגוש את העיתונות׳

כאילו נאמר כבר הכל על גיברת שרת התרבות. כאילו.
כי מה שאמרו זה שהיא לא ראויה לתפקיד. שהיא קיבלה אותו שלא בהתאם לכישוריה. שהיא לא יודעת כלום על תרבות. שהיא גסת רוח. שהיא דיקטטורית. צנזורית. חשוכה. אפלה. טיפשה. שהיא חושבת שכאן מדינת צבא. שנדמה לה שהיא יכולה לעשות מה בראש שלה עם כספי המסים שלנו.

כאילו נאמר כבר הכל. גם שדווקא יכלה להיות לא רעה אם הייתה מקבלת את הרווחה. שסך הכל היא סוסת עבודה. אוהבת את הארץ. עממית כזו. שהרחוב מתחבר אליה. שהיא לא לגמרי טיפשה. שאם הייתה קצינה כל כך בכירה בצה״ל משהו בטח צריך להיות בה.

כאילו הכל נאמר כבר. שאו שאוהבים אותה או ששונאים אותה, אבל בטח לא נשארים אדישים. שהיא צבעונית. מעניינת. קולנית. טבעית. באה כמו שהיא. או שהיא עושה פוזה. מדברת מהלב, או שהיא קוראת מהדף מילים לא לה. שהיא זורמת. או שהיא נוקשה. שקטעים איתה, או שהיא בושה וחרפה.

באמת אמרו הכל. רק דבר אחד לא נאמר מספיק חזק. שהיא שרה. אישה, זאת אומרת.

שאם כבר נבחרת, גברתי השרה, דווקא לא אכפת לי שאת לא מוכשרת לתפקיד ושאין לך מושג. כי גם רוב חברייך לשולחן הממשלה לוקים באותו כשל. אבל הם גברים. ואת, גברתי השרה, את אישה ממיעוט הנשים סביב שולחן הממשלה העצוב הזה. ואני אמרתי – אם כבר ממלאים את השולחן בחבורת חסרי תועלת שאין להם שום כישורים לבצע את התפקידים שלהם, אני אפילו שמחה שאת תקבלי תפקיד שאין לך שום כישורים לבצע. כי את אישה. הייתי מעדיפה עוד נשים שאין להם שום כישורים שישבו איתך בשולחן במקום חלק מהגברים הלא מוכשרים לתפקיד, אם כבר כזה עצוב הוא המצב.

אבל את, מה הבאסה איתך? שזה לא מה שחשוב בעינייך. את מה אכפת לך לדבר על דברים שאת לא מבינה בהם כלום, העיקר שישמעו. אז רוצה לשמוע למה באסה איתך?
למה שבמקום לצאת בצעקות קולניות על מה שלא תעשי, ואת מי לא תממני, ומי יגיד מה ומה לאאו שלא יקבל דמי כיס, ובמקום לצעוק חיבדתי (יענו כיבדתי בכ׳ רפה) וקיניתי (יענו קינאתי בשוקית מדוברת) – במקום כל זה יכולת לצעוק מה כן.

יכולת לצעוק שתהיי השרה של כל הנשים בכל תחומי האמנות והספורט. שתעבירי יותר מימון להפקות של נשים, שתקדמי אמניות בכל התחומים, בסדר – גם בהתנחלויות תקדמי, אבל נשים. יכולת לצעוק שאת הולכת לקדם מעכשיו אמניות ימניות – כי אפילו שהן ימניות הן אמניות, ולא מה-20 מנדטים האלה שלנו, השמאלנים האמנים כפויי הטובה. יכולת להפוך לקונצנזוס ולהוכיח לנו שכולנו טועים. אבל מה? לך עדיף לתת לנו להיות צודקים כדי להוכיח שאנחנו סתם שמאלנים מתנשאים שתמיד חושבים שהם צודקים.

את יודעת, גיברת שרת התרבות, מה הכי באסה איתך?
שעד שכבר יש דבר אחד שכולם מסכימים לגביו (נו, זה שאת אישה) בחרת לשחק כמו גבר ב׳למי יש יותר גדול׳.
וואלה גיברת, אין לך את הכישורים הדרושים.
ביאסת.

תמונה ראשית: צילום מסך מתוך ׳פגוש את העיתונות׳