לשנות כדי לשנות

׳מה הטעם? גם ככה אי אפשר לשנות כאן כלום…׳ חשבתי לעצמי כל השבוע תוך כדי שעשיתי הכל כדי להבין איך לשנות בכל זאת. מסקנה – להמשיך לנסות ולמצוא שותפים לשינוי. ועדיף שותפות.

shutterstock_119202862

׳מה הטעם? גם ככה אי אפשר לשנות כאן כלום…׳ חשבתי לעצמי כל השבוע תוך כדי שעשיתי הכל כדי להבין איך לשנות בכל זאת. מאז שהודיעו על הבחירות אני חשה חוסר מנוחה. מצד אחד- טמונה כאן אפשרות אדירה לשינוי, מצד שני – כמעט איבדתי תקווה לשינוי. אבל אם יש דבר שעדיין מניע אותי זה הידיעה שאובדן תקווה הוא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לנו בנקודת הזמן הזו.

בשבוע שעבר, באינסוף התוכן שנדחק במורד הגלילה הפייסבוקית, ציטטה מישהי אמירה של ח״כ מיקי לוי:
״אבא שלי היה משכיב אותנו לישון עם השיר ׳שתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן׳. אז מה???״

התעוררה בי תקווה, אז החלטתי ללכת לשמוע אותו בהדלקת נר שלישי של חנוכה, תחת הכותרת המבטיחה ״על ׳כד השמן׳ של הכלכלה הישראלית״.

׳אבא שלי שר לי לפני השינה ׳שתי גדות לירדן׳ אבל הבנתי שלא לעולם חוסן׳ (תמונה: דף הפייסבוק של יש עתיד)
׳אבא שלי שר לי לפני השינה ׳שתי גדות לירדן׳ אז מה???׳ (תמונה: דף הפייסבוק של יש עתיד)


חיפשתי עתיד
, מצאתי הווה
חיכיתי שמיקי לוי יבטיח שיש עתיד, שאפשר לשנות, שהוא לא יישב עם ביביבנט, שאם ייבחר שוב ישקול מהלך מדיני בדמות הסדר אזורי שיביא פתרון בטחוני וכלכלי לעם ישראל בארץ ישראל. במקום זה קיבלתי הווה. כזאת חבילת הווה שלא ציפיתי לה בכלל – ממניית הצעדים המרשימים שנעשו באוצר שבהם לקח חלק בתפקידו כסגן השר, ועד אלו שאחראים להם חברי סיעתו בחינוך, בקידום מעמד נשים ושוויון מגדרי, בהבניית תכנית לשילוב אוכלוסיית החרדים בחברה היצרנית שנושאת בנטל ולא רק בצבא, ועוד רבים ומבורכים שכבר חלים ומתחוללים.

אבל חשוב מכך, הוא אמר במילים ברורות ״אני מאמין בשתי מדינות לשני עמים. לא תמצאו עם ששלט על מיליוני בני אדם והצליח בכך לאורך זמן. אנחנו צריכים להגיע להסדר, כולל החלפת שטחים אם צריך, ואולי הוא לא יהיה מושלם, אבל הוא יהיה עדיף. אולי תהיה לנו ׳פחות מדינה׳, אבל היא תהיה יותר שלנו. ראיתי מספיק מוותבמשפחה, בירושלים, בקרב חבריי, לא עוד. הגיעה העת להיפרד לטובת ילדינו ונכדינו והדורות הבאים.״

מודה שנסחפתי בלהט שבו אמר את הדברים, ומאחר שהצהיר על עצמו ועל חבריו כאנשים ש׳באו לעבוד׳ לא יכולתי להתאפק מלשאול ״אז למה לא נשאתם את הדגל הזה אל קדמת הבמה? למה אתה לא אומר שהסדר מדיני הוא הדבר הנכון ביותר לביטחון ישראל, לכלכלת ישראל ולעתיד ישראל?״
נעניתי שהרעיון הזה נמצא במצע ״יש עתיד״, שכל מי שיישב בגוש מרכז שפוי יודע שזו הדרך היחידה להוציא אותנו מן הבוץ, ושאם הוא יישב בממשלה הבאה כמפלגה הגדולה זה בוודאי מה שהוא וחבריו יקדמו. האמנתי לו. פגשתי איש שמשדר אמינות, תשוקה לעשייה, כריזמה, אינטליגנציה וגם יכולת ביצוע.

תמונה: דף הפייסבוק של יש עתיד בשרון
(תמונה: דף הפייסבוק של יש עתיד בשרון)


לשנות כדי לשנות
אני לא המצאתי את זה
, אלברט איינשטיין כבר אמר ״טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה ולצפות בכל פעם לתוצאה אחרת״. אולי בגלל שאני לא איינשטיין הבנתי את זה רק עכשיו, אבל אין ספק שהפעם אנקוט פעולה אחרת.

אני עדיין לא יודעת אם אצביע ליש עתיד למרות שזו אופציה טובה, אבל אני יודעת דבר אחדמעכשיו אלך לשמוע כמה שיותר מתמודדי מרכז שפוי כדי להבין למי מהם אצביע, כי ברור לי שכמצביעת שמאל אדוקה הצעד המקדם ביותר שאני יכולה לעשות למען תפיסת העולם שלי וכדי להרחיק את נתניהו מראשות הממשלה הוא לא לעשות שוב את מה שאני עושה תמיד – ובמקום להצביע לאופוזיציה של ביבי, לבחור באלטרנטיבה שלו.

מי ייתן וכל שוחרי השקט והשלווה ייבחרו להקדיש את המחשבה והזמן הנחוצים וייצאו לבחור ביום המכריע באופן שיכול באמת להשפיע, כי להזכירנו איינשטיין גם אמר שבמלחמת העולם הרביעית נלחם במקלות ואבנים, אבל המשימה של דורנו היא למנוע את השלישית