מילקי תמורת שלום

כשהדביקו למחאה גבינה עם בית יכולתי להתחבר, כי לפחות היה לה בית. אבל האמת שנמאס לי ממחאות בשקל תשעים כשהבעיה האמיתית נמדדת במיליארדים.

בואו נודה על האמת המרה – פעם ידעו להרים כאן מחאה טובה. נו, בעבר הלא רחוק ורק לטווח קצר, אבל בכל זאתאנשים יצאו מהבתים, ישנו באוהלים עם הילדים, בלי מקלחות, בלי להכיר זה את זה, היו כולם לאיש אחד, והמחאה הייתה צודקת, אחידה וברורה. טוב, עד שהתפזרה לכל עבר.

ובסדר, יש סיבה להתפזר כי הבעיה רב תחומית ומתפרשת לאורך, לרוחב וגם באלכסון, אבל אם לפרזנטור הקודם של המחאה היה לפחות קשר סימבולי (הגבינה עם הביתדא? ) למחאה הזאת אין אב ואם או קשר למציאות.

כמה הזוי זה שמילקי יהיה הפנים של המחאה הבאה? מדברים על אנשים שישנים ברחובות, ארגוני הצדקה העמוסים לעייפה באריזת מצרכי יסוד עבור אנשים שידם אינה משגת, וגם אגב על עליה מטורפת במספרי החולים בסוכרת, מחלה ארורה ויקרהאבל בשביל אחינו בגולה המחאה נעוצה במילקי.

תסלחו לי שאני אומרת את זה באופן בוטה – אבל אל תבלבלו ת׳מוח. קודם כל את המחאה הזו אפשר לנהל רק בהחלטה נחושה שאותנו לא יזיזו מכאן, ולמקרה שלא שמתם לב – אתם ויתרתם על זכותכם למחות על מה שקורה כאן כשבחרתם לקנות כרטיס ולעבור למקום שכולו מילקי זול ושאר טוב הארץ. זכותכם. אבל לבוא ולהגיד משם שהבעיה שלנו כאן זה מחיר המילקי? בולשיט.

הבעיה שלנו  מתחילה בכך שאנשים מעטים מדי מרוויחים הרבה מדי מהקשיים והמצוקות של מרבית האוכלוסייה בארץ ושכדי להקל על המצוקות הם צריכים להסכים להרוויח קצת פחות (קשה לדמיין…) אבל הבעיה הגדולה יותר היא הרווח שמתחזקות גם תתי אוכלוסיות ומורשת מדינית בלתי סבירה – משוואה שמבטיחה שלא ייעשה השינוי.
במילים פשוטותרוצים מילקי זול? תמחו נגד מדיניות הכיבוש.

קריקטורה: מושיק לין / אימג׳ מילקי: עיבוד לקמפיין רשמי

אה, לא התכוונתם למחאה פוליטית? לא בא לכם טוב? כי בשביל מילקי לא ניסוג מהשטחים ומהזיית תחזוקת הכבישים, התשתיות, הביטחון והחינוך במחיר מופקע בהתנחלויות, נכון? צודקים.
אבל בשביל דיור בר השגה? שיפור החינוך? קידום אוכלוסיות מוחלשות? הפנסיות שלנו? הסיעוד לזקנים שפעם שירתו בצבא ועבדו על גיל מבוגר מדי? מחיר החשמל? הפחתת המסים? צמצום הגירעון הלאומי? צמיחת המשק? כן, הא? יש דברים יקרים יותר ממילקי, וגם נחוצים יותר, והכסף עבורם שוקע כמו הטיטאניק לעומק השטחים וההתנחלויות שמתוחזקות בסכומי עתק ושיום אחד, כשלא תיוותר עוד שום ברירה, יוחזרו אחר כבוד לרשות הפלסטינאית כדי שבסוףבסוף נוכל לחיות כאן כמו בני אדם, והכסף? הכסף יישאר שם ספוג באדמת ארץ זרה.

אז מה, מילקי?! ברצינות, המחאה הזו היא הקמפיין הכי זול ואפקטיבי שהמותג הזה הרים אי פעם ותכל׳ס – יש מצב שבעבור זה בלבד יוזילו אותו, אבל השאר? השאר יישאר בדיוק כשהיה.

די לחפש פתרון בשקל תשעים, לכו תחפשו את המספרים הגדולים באמת, כי כל עוד שנסכים שיזרו חול בעינינו ויטשטשו אותנו עם מילקי וחבריו נישאר עיוורים לבעיה היקרה באמת, שאותה אנחנו מממנים במיטב כספנו מדי חודש כשבעובר ושב לא נשאר כלום מהתלוש הלא רע בכלל שקיבלנווזה בכלל לא פוליטי, זה לגמרי לעומק הכיסים הפרטיים שלנוהרוב הדומם, השפוי והנושא בנטלמימין ומשמאל.