עצמאית בשטח – כל אחת יכולה

מיכל צפיר, בת 47, אמא ל3 בנות, אשתו של, שחקנית, זמרת, כוכבת ילדים, ורזה. והורסת. לא סתם רזה והורסת – גם בנתה מהגזרה החדשה שלה מותג מצליח, ושמחה לגלות לכל מי ששואל איך מנהלים אורח חיים בריא. ובלי תירוצים – גם אמהות עצמאיות יכולות!

atsmaiit
את השם מיכל צפיר בטח שמעתם קודם
. בהתאם לגילכם או לגיל ילדיכם, אתם אולי מכירים אותה מלהקת מנגו, כאישתו של יואב צפיר, ממותק של פסטיגל, או מתוכניות הבוקר, או שאתם יודעים לדקלם ״אלוף מי שמזיז את הגוף״, אבל לא כולם יודעים שהיא גם בעלת מותג מצליח.

במשך הרבה שנים מיכל הייתה יפה, אבל גדולה. לסירוגין היתה מרזה וחוזרת למידה גדולה עוד יותר. לפני כ-7 שנים, משכשלו ניסיונות הדיאטה לאחר לידתה השלישית, החליטה שהספיק לה, שהבינה את הרעיון של דיאטההרזייההשמנה , והחליטה לשאוף ליותר, ובמילים שלה: ״מקסימום זה יצליח לי״.

בעזרת שינוי משמעותי באורח החיים, שכלל מעבר לתזונה בריאה, שגרת פעילות גופנית ואימוץ הרגלים חדשים, לצד לימודים והעמקה בנושא התזונה והספורט, השילה מיכל כ 30 ק״ג ממשקל גופה. לא בקלות, לא ביום אחד אבל בלי לוותר ועם הרבה הנאה לאורך הדרך, והעיקר – התוצאה מוכיחה את עצמה לאורך שנים .

1236200_566222496747882_819697775_n

בעקבות השינוי התעורר עניין רב סביבה. החל בשאלות על השיטה, ניתוח כן או לא, ועד השאלה הנפוצה ״איך עשית את זה?!״ אז החלה לגבש את המותג ״כל אחד יכול״, שמציג את הגישה שיישמה בעצמה, ומציע ליווי והדרכה לשינוי באורח החיים לכל מי שחפץ בכך.

היום, כמאמנת לאורח חיים בריא, מיכל מעבירה הרצאות לארגונים וחברות, סדנאות ומפגשים פתוחים, תכנית רדיו קבועה, וגם די חדש על המדף – ספר שהוציאה ומתאר את הדרך בצורה מקסימה, מתובל במתכונים ועצות לחיים בריאים.

כל זאתבצירוף העובדה שמיכל היא ׳אמא רגילה יוצאת מן הכלל׳ ל3 בנות מקסימות, עושה אותה למתאימה במיוחד ל׳עצמאית בשטח׳ שלי.

1231517_571838466186285_1297259079_n

אזהרה לעצמי
(או יותר נכון, הזהירו אותי ש… ) אמהות רבות מספרות על הויתור על בטחון כלכלי ועל השינוי בכלכלת הבית כקשיים בולטים בהקמת עסק, ולכן ברור שיקומו המקטרגים ויגידו שלמיכל, איך לומר, אין את הבעיה הזו, וש׳לכן היא יכולה׳ או ׳לא ממש דוגמה׳.
שלושה דברים לי לומר בעניין
:

1. האם משום שלבעלך יש חשבון בנק מבוסס, העבודה שאת עושה איננה נחשבת? המטרה שלך לא חשובה? ואם כך, במידה שאין לו חשבון כזה – האם זו סיבה לוותר על מה שאת יודעת שתהיי טובה בו? האם את חייבת להמשיך באותו נתיב לנצח?

2. עוד לא פגשתי מישהו שחשבון שמן עשה אותו רזה. ובוודאי שלא פגשתי הרבה אנשים כמו מיכל, שהולכים על מה שהם מאמינים בו עד הסוף ועם כל הלב.

3. חוסר פרגון ידוע כמשמין ומאיץ הזדקנות…

או בקיצורתירוצים לא חסרים, השאלה היא אם הם מקדמים אותנו.
אם לא – בואי נמצא את מה שכן.

אז בכדי לעקוף את המלכודת הזו, החלטתי שבמקום לספר איך הפכה מיכל למותג מצליח, נתרכז בעשייה ואספתי כאן טיפים שקיבלתי ממיכל לניהול אורח חיים בריא גם בחוסר זמן וכל מה שאופייני לאמהות עצמאיות, בעיקר כאלה שעובדות מהבית.

בבקשה, במיוחד ליום האישה הבינלאומי, 5 טיפים לחיים בריאים ובלי תירוצים, כל אחת יכולה :

  1. קליעה למטרה
    קודם כל את צריכה לדעת מה המטרה שלך.

    ״במשך הרבה שנים חשבתי שאני רוצה לרזות. עשיתי דיאטות, מבצעי צום, הגעתי למשקל היעד ואז העליתי את הכל בחזרה. כי זו הייתה המטרה – לרזות. ובזה הצלחתי. אבל השינוי קרה רק כשהבנתי שהמטרה שלי היא בעצם לשמור על משקל מאוזן ולחיות חיים בריאים. המטרה החדשה שינתה את הדרך וגם את התוצאה.

    ״מטרה יכולה להיות כל דבר שראוי בעיניך: לחיות בריא, להיראות נפלא, להרוויח כסף ממה שאת עושה.
    היום ברגע שאני יודעת מה אני רוצה אני בוחרת בדרך שתקדם אותי אל המטרה. אל תפחדי לרצות את הטוב ביותר ואל תהיי שיפוטית לגבי מה שאת רוצה.
    את ממש לא חייבת לשתף אותה, העיקר שאת תדעי לאן את מתכוונת להגיע ותסמני לעצמך את הדרך

    543653_392669937436473_1199843796_n

  1. ׳כל דבר עדיף על שום דבר׳
    אורח החיים של מיכל נשען על פעילות גופנית כגורם מרכזי, לא רק להרזייה, אלא גם ובעיקר לשיפור התחושה והבריאות.

    ״זה מבחינתי מוטו. נכון שלא כולן יכולות לעשות הכל: לא כולן אוהבות לרוץ, לא כולן יכולות להשאיר את הילדים ולצאת לאימון. תנאי החיים שלנו מגוונים ומשתנים מאחת לאחרת, אבל כל אחת יכולה לעשות משהו. אפילו אם תתחילי מפעם בשבוע או מרבע שעה הליכה, כל דבר עדיף על שום דבר. ״

    ״הגוף שלנו הוא ׳מכונה׳ שממש נועדה להיות בתנועה וכל יום שאנחנו לא מאפשרים לו את זה זה ממש פשע – זה חשוב לתחזוקת הגוף ולחילוף החומרים, וגם למצב הרוח וליכולת להתרכז ולהיות אפקטיבית בעבודה. יש בלי סוף אפשרויות. העיקר להתחיל.״

    צעדים שאפשר להתחיל בהם בקטן:
    לקום מהכסא ולצאת לטיול קצר עם הכלב (או בלעדיו)
    לעשות מתיחות או סתם לקום ולחלץ עצמות
    לצאת להליכה בערב
    לעשות תרגילי כוח בחדר כושר או בבית
    לרכב על אופניים
    לרקוד

    1459158_611486772221454_1169705628_n

  2. הכל בסדר
    אורח חיים בריא זה לא כמו תפריט לחודשיים או משקל יעד זו דרך חיים, אשר סדר וגבולות ברורים הם חלק בלתי נפרד ממנה.

    למשל ההפרדה בין זמן עבודה, לזמן ילדים, זמן פנאי, זמן לפעילות גופנית, זמן לעצמך ולזוגיות, צריכה להיות מוגדרת ובלתי נפרדת מהסדר והארגון שאת שומרת עליהם בעבודה.

    איך?
    ״אני מרכזת הכל ברשימה – ככה אני יודעת מהן המשימות שלי להיום, ובודקת בסוף היום בכמה עמדתי ומורידה לי אותן מהראש. מה שנשאר פתוח אני מעבירה לרשימה למחר כדי שגם זה לא יישאר להתגלגל בראש כל הלילה. זה פשוט ועוזר לשים נקודה בסוף יום.
    נכון להתנהל ככה גם לגבי תקופות ארוכות יותר – שבוע או חודש. בכלל, חשוב להתנהל נכון ולא להגיע לover עבודה ועומס.״

  3. כבר מארגנת משהו
    בעבודה מהבית קל לשכוח את הדברים הבסיסיים – להתלבש בבוקר, להכין אוכל או אפילו לשתות, אבל לאלו יש חשיבות רבה להרגשה ולאפקטיביות התפקוד שלנו .

    ״אני מקפידה להתלבש ולהתארגן אפילו כשאני נכנסת לעבוד בחדר העבודה שלי בבית. זה עוזר לי להתחיל את היום אחרתאני מרגישה טוב עם עצמי, אני יותר מרוכזת במה שאני עושה, זה מסמן לי שאני בעבודה.
    גם הילדות יודעות שכשאני עובדת הן ממתינות שאסיים. זה שונה מעבודה בטרנינג ובתחושה ׳זרוקה׳.״

    בהמשך לעניין ההתארגנות – המון אמהות שעובדות מהבית מדווחות ש׳שכחתי לשתות, לא הספקתי לאכול׳ שאליהם מתלווים כאב ראש ועייפות.

    ׳לארגן משהו׳ במצב הזה כמעט תמיד אומר שתבחרי במה שפחות טוב לך.
    אם תארגני מראש ארוחות עיקריות וארוחות ביניים למשך היום, תוכלי לבחור. כמו שאת בוחרת בגדים, תבחרי מה להכניס לגוף שלך – מה שיזין אותך ויועיל לתפקוד.

    גם שתיית מים חשובה מאוד לגוף ולהרגשה.
    אם קשה לזכור למלא כוס כל שעה – שימי לצידך בקבוק גדול עם מים שיספיק לכמה שעות. אם את לא נוהגת לשתות מים, אל תוותרי על מה שאת רגילה לשתות, אבל נסי להוסיף גם מים, לאט לאט תוכלי להפוך זאת להרגל, והרגלים כאלו יחלחלו בהדרגה גם לשאר בני הבית.

    1003939_564811356888996_1062291274_n

  4. את משהו, את!
    מחמאות הן מזון מצוין לדרך, בעיקר כשרוצים לעשות שינוי, אבל למה לחכות שמישהו אחר יחמיא לך?
    התאמצת עבור משהו? השקעת את כל כולך? היה לך רעיון נהדר? עמדת באתגר?
    אל תשכחי לציין לעצמך את ההישג שלך.

    ״אני כל הזמן מקפידה להגיד לעצמי ׳כל הכבוד׳, לזכור שכל צעד הוא הישג, שום דבר לא מובן מאליו. וכן, מחמאות מבחוץ זה נהדר, אבל להרגיש טוב עם עצמך זה הכי חשוב.״

    ״נורא חשוב לאהוב את מה שיש, להתרכז במה שיש ולא במה שחסרלחבק, לשמוח, לחייך. אותי אהבה ונתינה ממלאות, אני נהנית מהספורט, הרי אי אפשר להתמיד לאורך זמן במה שלא עושה לך טוב, אז חשוב להקפיד לעשות כמה שיותר ממה שכן. אחרי הכל משפחה מאושרת מתחילה מאמא שאוהבת גם את עצמה״

    1797562_640621292641335_1116615252_n

׳אין סיכוי שאני אצליח׳ ?
דווקא יש. נכון ששינוי נראה רחוק ומבהיל, אבל מיכל אומרת ״נכון. אבל זה אפשרי, ואפשרי זה  ה מ ו ן !״
אפשר להתחיל בצעד אחד. לבחור דבר אחד, או דברון, דברצ׳יקקטנצ׳יק ולבחון איך הוא משתלב במסגרת של עבודהאמהות-לחץ-עייפות. כשזה מתאים כמובן. ואז, כשהוא יהפוך לשגרה, אפשר לנסות לצרף אליו עוד צעד אחד קטן.

״עצה שלי תעשי את הכי טוב שאת יכולה וקבלי באהבה את העובדה שיש דברים שדרוש להם זמן, לאט לאט גם התוצאות יגיעו״.

לרגל יום האישה תמצאו הצעה מיוחדת על הספר וגם הזמנה לסדנה בנושא אורח חיים בריא  בדף הפייסבוק של מיכל.

אהבתם את הסיפור של מיכל? אשמח לקרוא את תגובותיכם .

רוצות/ים להכיר עוד עצמאיות בשטח ולקבל עצות טובות לעסקים עצמאיים? עיברו לראש הבלוג שלי  וסמנו ״עקוב אחרי״