שלמה המלך

פוסט אורח של האיש שלי שהסכים לבוא אתי להופעה, ושיש לו ערך רב במיוחד לאור הסדק שהוא חושף שנפער בהתנגדות האקטיבית שלו לשלמה…
אה! וגם כי הוא ויתר לכבוד ההופעה הזו בשבילי על אותו המשחק עם 22 האירופאים המתרוצצים על הדשא שפירשן שלמה אחר בעודו עסוק בחיבוק ו'נה-נה-נה' עם שלמה המלך

בחורה עם מחשב נייד

קוראים לי דותן, בן 34 ונמנה על אלה שמחליפים תחנה בסופ"ש מיד כשמתחיל שיר של שלמה ארצי רק כדי לגלות שגם בתחנה אליה עברתי מנוגן שלמה ארצי.

בשנים קודמות לפני שדוסים התחילו לירוק על נשים והמתנחלים להרביץ לחיילים גם הגדרתי את עצמי כשונא שלמה ארצי אבל כניראה שצריך לשמור את השנאה לבלתי מועילים ומזיקים ופחות לבלתי מזדקנים.

אתמול קיימתי הבטחה לבת זוגי ורגע/ימים/גג שבועיים לפני שהיא תלד לנו בת פסעתי איתה במעלה הכורכר אל יציעיו של "ערב טוב" קיסריה.

שורה תחתונה – האיש נותן הופעה, נותן מעצמו מאה עשרים אחוז ומוקף במקצוענים ולא התביישתי לתת לרגל שלי לתת בקצב ולהצטרף פה ושם לציבור בשירה. אני לא הורס את הסוף, תהיו איתי.

ההופעה רצופה בריטואלים, טקסים קטנים ומניירות אין קץ. האיש מאוהב בעצמו אבל הקהל שלו מאוהב בו אפילו יותר.

רבע שעה מהפתיחה ובקבוק המים הראשון ניתז אל עבר הקהל המ(ש)או(ל)הב. הזרקורים מאירים אותנו והקהל נדרש להחזיר בפזמון ידוע של שיר חדש בעצם שנשמע ישן כי הוא "צריך אותה" "אוהב אותה" "חוזר אליה" שוב ושוב. ככה זה כשהדיסק האחרון נקרא אושר אקספרס.

אם זה היה יוסי גיספאן זה היה "פזמון בפיתה".

הוא יורד לקהל, מחבק ומלטף ומטיף.

פתאום אני מבין שאם הם קמים ביחד, מוחאים כף בקצב הנכון והמתגבר, ושרים במקומו לפי סימנים מוכרים (ובסך הכל לא רכשנו כרטיס לצפון קוריאה למצעד הצבאי השנתי) אז משהו מתנהג שם כמו בכינוס של כת מאמינים.

הזרקורים יאירו שוב וההכרה שאני יושב בחברת כת מחלחלת אבל לא מאיימת, בסך הכל מדובר באנשים תרבותיים שלא צפרו פעם אחת בפקק האינסופי לקיסריה, הפרצופים שלהם נראו מוכרים אולי אפילו מהפגנות המחאה בקיץ האחרון והם נראים שמחים. אז שישמחו! מפרגן.

הוא שלמה ארצי, עושה את מה שהוא אוהב ועושה את זה טוב. הנגנים שלו מהטובים בתחומם בארץ וההפקה מתוקתקת ומושקעת.

הוא משתהה ליד ילד אחד נכה, מתרשם מזוג שהוא כבר מכיר מהופעות קודמות, מפנה זמן ל"הצעת נישואין דרמטית" וספונטנית של איזה אחד "לאון" שאמא שלו ואבא שלו יצרו אותו ברוסיה בערך עשור אחרי ששלמה נטש את השירה בריש מתגלגלת. אז לאון כבר מעריץ את שלמה וזה יפה וזה ישראלי ואני מעדיף כאלה על פני אחרים.

אני אוהב אותה הכי בעולם את זו שבזכותה הלכתי להופעה ואוהב אותה טיפה יותר בגלל שכבר בדרך חזרה היא העניקה לי פטור משלמה ארצי הבא.