הבלוג של עינבר שחק

עיצוב משנה מציאות

עיצוב משנה מציאות ,השפעות הפוליטיקה העולמית על שוק הצרכנות והאופנה. עינבר שחק מעצבת טקסטיל ותכשיטים בינלאומית בוגרת שנקר, מציגה בתערוכות עיצוב תכשיטים באירופה וארה"ב.מתמחה בייצור ושיווק תכשיטים... +עוד

עיצוב משנה מציאות ,השפעות הפוליטיקה העולמית על שוק הצרכנות והאופנה. עינבר שחק מעצבת טקסטיל ותכשיטים בינלאומית בוגרת שנקר, מציגה בתערוכות עיצוב תכשיטים באירופה וארה"ב.מתמחה בייצור ושיווק תכשיטים לחו"ל. http://www.inbarshahak.com/about/

עדכונים:

פוסטים: 63

עוקבים: 12

החל מיוני 2016

לפני שלוש שנים מתו כל הזברות בגן החיות בעזה,והילדים ממש רצו זברות,אז הם צבעו בפסים את החמורים.

16/12/2016

לפני שלוש שנים מתו כל הזברות בגן החיות בעזה,והילדים ממש רצו זברות,אז הם צבעו בפסים את החמורים.

‘קואגה’ הוא מודל מקלקר של אפרים החמור מעבודתה של לידיה זבדסקי, בעבודה זו קושרת האמנית שני רעיונות מרכזיים בתיאוריה הפוסט קולוניאלית – חיקוי והיברידיות.

IMG_1479

נראה שהאמנות זועקת את כאבה של האנושות, אבל מי זועק את מילותיה של האמנות למען תבוא האנושות ותשמע?

בית בנימיני עצמו מכוסה בקמופלאז, עבודתה של אילת זהר, גם את השלט לא ניתן לראות,למעשה הוא נמצא ברחוב שהייתי בו פעמים רבות לשיטוטי ספקים בעבודה,אבל מעולם לא שמתי לב שיש גם מעבר שמאלי נוסף כפנייה לרחוב. לדברי האמנית “איילת זהר” יש בעבודה התייחסות בקורתית לטענתו של אהוד ברק כי ישראל היא “וילה בג’ונגל”, בעיני יש קסם באפשרות להחביא בניין שלם ביריעה בצבעי הסוואה צבאית בלב קרייה תעשייתית ענפה בדרום תל אביב.

IMG_1454

היכולת שלנו לנתק כל הפרעות חיצוניות מלבד הכוונת הדרך בוויז המודיע כי הגעת ליעד, אינה מוסחת בקלות רק כי בניין שלם עטה גלימת עלים צה”לית.

את המונח פוסט קולוניאליזם מסבירה מרסל בזהירות בתור המרחק בין המרחב המתועש בו אנו חיים למציאות היומיומית שלנו. האם הכפר הגלובאלי הכלכלי הוא צורה חדשה של קולוניאליזם

האם החיים שלנו במרחב האינטרנט הם הצורה חדשה למעצמות על השולטות בכל מעשינו.,כאשר פוסט קולוניאליזם פירושו החיים שאחרי נפילת המעצמות. מה אפשר ללמוד מנסיונם של מעצבים שחיו במעצמות מעין אלו, כיצד הנפילה וכינון המציאות החדשה ,השפיעו על תפיסת עולמם?

שיטוט איטי ונובר לפרטי העבודות השונות מעיד על העיסוק הרב של האמנים המגיעים מחו”ל בתופעת הכיבוש שאיננו מודים בה. האם הפוסט הפך לטרום ובמשך קולוניאליזם?

עבודתו של Pablo Ponce שיצר מודלים ארכיטקטוניים נראית מהצד כאסופת חימר, מבט מקרוב מגלה חוויות של חומות ומחסומים וכולל סרטון של ילדים העוברים במחסום חברון השמור למי שמציץ ונפגע דרך החור במבנה.

IMG_1486

 Rock Wang  הוא מעצב תעשייתי מטיואן שיצר פאנל המורכב מאריחים מודפסים בכחול לבן של בר-קודים (QR). כל ברקוד שולח את הצופים לתמונה מחיי היומיום של טיואן בתקופת הקולוניאליזם.

IMG_1492

בתערוכה מוצג פסל של דיוקן עצמי עירום של האמנית Eva Avidar הנושכת בין שפתיה תפוח. הפסל מהווה מסע אינטימי אל מחוזות החמלה העצמית. האמנית נאבקת עם מושבות פולשניות של תאים סרטניים הבאים לכלות את גופה. כוחות סמויים של הרס באים לידי ביטוי חיצוני באמצעות צלקות כריתת השד והשתלת הכבד.

IMG_1539

אורן ארבל ונעם טבנקין ארבל יוצרים עבודה בהשראת סיפור קצר מאת הסופר הסורי העכשווי זכריא תאמר שבו גבר גדל מידות עובר ניתוח על מנת להבטיח שהוא צורך כמות אוויר תקנונית וקבועה מראש. במרכז העבודה מוצגת מכונה לתוכה דוחסים שכבות של כלים מסורתיים בלתי שרופים מחומרים מקומיים שונים. הכלים הארכיאולוגיים הכתושים מדברים על היסטוריה של כיבוש ונורמליזציה של כליאה ואלימות.

IMG_1540

מאנל מורקוס המיצב ’68′, מנציחה את הנכבה של 15 במאי 1948. המיצג מכיל שתי ערכות של בקבוקונים רפואיים, האחד מייצג דם, האחר מייצג מים מנהר הירדן.  הצבתם הקלינית של הבקבוקונים מעוררת את הטראומה של אירוע היסטורי זה.

IMG_1510

 Corwyn Lund יצר לתערוכה מקבץ יצירות פיסוליות שהן הכלאה צורנית של זרי מיקרופונים וזרי פרחים ללוויות.

IMG_1536

Katya Izabel Filmus  דור ראשון – דור אחרון היא סדרת דימויים של בטן מלייטקס עליהם רקומים קווי מיתאר של ארצות מוצא בני משפחתה.  הריקמה מהווה מעין קעקוע  על האפידרמיס הבא להמחיש בצורה מילולית את אלמנט הנוודות במשפחתה.

IMG_1530

 Neha Kudchadkar  יוצרת ומתעדת רגעים ארעיים בהם הנראטיבות וההיסטוריה לא נפתרים, הגבול הוא לא יצוק, הזהות האישית מתפוררת.

IMG_1518

Modisa Motsomi אמן מבוצוונה, יצר פסלים גדולי מימדים ועבודות קיר. עבודותיו מתמקדות במגוון משמעויות של – גוף- ארץ – זיכרון. הוא יצר עבודות עם התייחסות מקומית ספציפית ותגובה לסוגיות מקומית: פליטים, הגירה, שליטה, מדינה, השלם והחלקי, המקום והטופוגרפיה.

IMG_1521

בית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית על שם יששכר ויהודית בנימיני הוקם על מנת לקדם את האמנות והעיצוב הקרמי ולהוות בית פעיל ותוסס לקהילה המקצועית ולקהל הרחב. מטרת הפעילות היא ליצור דיון בהיבטים השונים של תחום הקרמיקה והרחבת גבולותיו בהקשר הרחב של התרבות החומרית. במרכז יש  גלריה ובית ספר וסדנאות לאנשי מקצוע ופרוייקט מגורי אמן בו 3 בוגרים מבתי הספר השונים נבחרים כדי לשהות בחלל במשך שנה, ליצור להציג וללמוד כיצד לנהל סטודיו לקרמיקה. ובעיקר מה שיש בו זו ההבנה שיש מקום למרכז ייעודי המוקדש כל כולו ללימודי אמנות הקרמיקה הנמצא בלב הקונצנזוס התל אביבי.

IMG_1565

———-><———-><———-><———-

רוצים לראות מה אני עושה? בואו לבקר באתר הבית שלי

רוצים לראות אותי לייב? מוזמנים לערוץ היוטיוב שלי

הכי הרבה אני אוהבת לעדכן את האינסטגרם שלי

והמתנות הכי שוות בחנות האטסי שלי

עוד מהבלוג של עינבר שחק

תצוגה מקדימה

מדריך אינסטגרם להורה המתחיל

אני רגילה כל כך להשתמש ברשתות חברתיות לעבודה שלי ולהתייחס לזה ככלי שיווקי ומחקרי, דינמי ושוקק חיים. עד שלעיתים קרובות אני שוכחת שיש מי שבאמת משתמש בזה בשביל הכיף, בשביל לראות תמונות של חברים. בעיקר אני שוכחת שתחומי העניין...

תצוגה מקדימה

קלאסיקה חיה ובועטת

לפני 3 שנים בבוקר בהיר אחד לא מוצלח התקשרו אליי מבית חולים מאיר להגיד לי שאבא שלי הגיע לטיפול נמרץ ושאבוא מהר. את השעה אני זוכרת כי העובדת שלי קצת איחרה ורבע שעה אחכ כבר נאלצתי לשלוח אותה חזרה הביתה. בוקר לא מוצלח מראש כי...

תצוגה מקדימה

המחיר היקר של החולצה הזולה

מחאת הקוטג' של קיץ 2011 נכשלה, האמנם? נדמה שמחירם של מוצרי המזון לא השתנה בהרבה עד עכשיו... מה שרובנו לא יודעים זה שבעקבות מחאת הקוטג' הורדו מכסות המכס למוצרים המיובאים מסין ונקבע רף מכס נמוך למוצרים המיובאים באמצעות...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה