הבלוג של ענבל כהן חמו

בגוף הצילום – צילום, אמנות, תרבות

צלמת, יוצרת, מאמנת אישית וגם פעילה חברתית לפעמים. אשתף אתכם באירועי תרבות מעניינים שאפגוש - אפשרות להציץ לחוויות חדשות.

עדכונים:

פוסטים: 127

עוקבים: 13

החל מאוגוסט 2015

בתערוכה החדשה ”שפע” במוזיאון בת ים, מוצגות עבודות שופעות מחומרים דלים. חיבור מעניין של שיש ומסטיק בזוקה, דליים של בנאים ופחי אשפה, על המתח שבין הנקי והמלוכלך

08/07/2018

תוך חודשיים מכניסתה לתפקיד הצליחה הילה כהן-שניידרמן, האוצרת החדשה במוזיאוני בת ים (מובי), להרים תערוכה מעניינת ועשויה היטב. בתערוכה מציגים אמנים ישראלים ותיקים וצעירים, עבודות באוריינטציה פיסולית שרובן נעשו במיוחד לתערוכה. מניסיוני הקצר באוצרות, חודשיים הם זמן קצר עד מאוד ליצירת תערוכה, שלא כל שכן כאשר יוצרים עבודות במיוחד עבור התערוכה.

מוזיאוני בת ים כוללים 3 מבנים הפזורים בעיר – בית ריבק, בית שלום אש ומוזיאון בן ארי לאמנות עכשווית, המשמש בית לתערוכות אמנות עכשווית מתחלפות. מוזיאון בן ארי נמצא בתוך מבנה עגול ברוטליסטי שנבנה בשנות ה-60 על ידי האדריכל דוד פרלשטיין. המבנה העגול אינו אידאלי להצגת תערוכות למרות יופיו – חללו המרכזי עגול, ובקומה הראשונה מקיפים חללי תצוגה קטנים את החלל המרכזי, במעיין נישות. זהו חלל יוצא דופן בים הקוביות הלבנות הסטנדרטיות שמסביבנו, ותמיד מעניין לראות כיצד מתמודדים האוצרים עם האתגר.

הילה כהן-שניידרמן ליד פסל של אוריאל מרון מכסאות פלסטיק

הילה כהן-שניידרמן ליד פסל של אוריאל מרון מכסאות פלסטיק

כאשר נכנסים לחלל המרכזי בתערוכה “שפע” מתעורר הרושם שהגענו לגן פסלים עתידני, אנדרטה לתרבות העכשווית.

הכניסה לתערוכה "שפע" במוזיאון בת ים. צילום: ענבל כהן חמו

הכניסה לתערוכה “שפע” במוזיאון בת ים. צילום: ענבל כהן חמו

זוהר גוטסמן מציג פסל שיש עטור מסטיק בזוקה בגפיו, מחווה לפסלי השיש היווניים, ואולי סוג של קינה. הבזוקה הלעוסה דבוקה לפסל באותם מקומות שבדרך כלל שבורים בפסלי השיש היווניים שאנו מוצאים כיום, הרוסים על ידי הזמן ואולי על ידי פורעים. המסטיק הלעוס יוצא ממקומו הנסתר מתחת לשולחן, כעת “מקלקל” פסל לאור יום.

פסל שיש עם בזוקה של זוהר גוטסמן. צילום: ענבל כהן חמו

פסל שיש עם בזוקה של זוהר גוטסמן. צילום: ענבל כהן חמו

אוריאל מרון מפסל בכסאות כתר לבנים, סמל העממיות, והופך אותם ליצירה פיסולית מופשטת, אשר חושפת את קרביה.

נרדין סרוג’י מעמידה 24 דליים, ומדגימה שניה אחת של קולנוע שבסופה מצוי גוש בטון שנפל מהקצה. התנועה הלא קיימת והבלתי אפשרית של הדליים יוצרת מחווה פוטוריסטית מלאת חן לפועלי הבניין של היום.

לידם, פסל מינורי של נועה שוורץ לב הר – מעין שטיחוני כניסה, העשויים מחול ים, מקופלים ומונחים כפי שמניחה אותו המנקה כדי שלא יפריע לה לעבוד. רגע פשוט, יומיומי ופרדוקסלי כאחד.

על הקיר – ציורים פיסוליים של שגיא אזולאי, שכבות עבות של צבע, כמעט פסל שטוח. ומנגד – הצבה של ורד ניסים – מחבטי שטיחים שהופכים לאביזר קיר מסוגנן.

ורד ניסים חובטת בקלישאות

ורד ניסים חובטת בקלישאות

בקומה השנייה תופס את עיקר תשומת הלב המיצב המרשים של תומר דקל. דקל מעמת פחי אשפה ומערכות כיבוי אש, יוצר נוף עירוני אפוקליפטי. דקל מצית את פחי האשפה וגם שולט ועוצר את השרפה לפני התכלות האובייקט. פחי האשפה השרופים מכילים בתוכם את המתח בין האש למניעתה שנוכח גם באמצעות הצבות פיסוליות של מערכות כיבוי אש.

ICHa180703_2094

תומר דקל במיצב פחי אשפה ומערכות כיבוי. צילום: ענבל כהן חמו

תומר דקל במיצב פחי אשפה ומערכות כיבוי. צילום: ענבל כהן חמו

מארק יאשאייב מעמיד צילום ספציפי למקום שצולם ברחבת הכניסה למוזיאון, יחד עם הצבה פיסולית (שבפעם הראשונה בעבודתו אינה קשורה לצילום) ועשויה מנברשת ישנה שמצא. אף הוא עוסק בתהליכי בנייה והריסה.

מארק יאשאייב בהצבה צילומית תלוית מקום

מארק יאשאייב בהצבה צילומית תלוית מקום

עוד בתערוכה מיצב אלגנטי של גיל שמרלינג – טיפה גדולה או לוויתן קטן מונחים על חלקת חול קטנה ומדויקת, לידם חכה וגם מדורה סמלית. חוויה ישראלית של חוף ומדורה, נקייה ומסוגננת.

הצבה נקייה וחכמה של גיל שמרלין

הצבה נקייה וחכמה של גיל שמרלין

את האמנים הוותיקים מייצגות בתערוכה אירית חמו ודרורה דומיני, בעבודה משותפת שאף היא חוויה ישראלית – שולחן פינג-פונג חתוך בצורת פק-מן שמיועד למשחק קבוצתי, ולידו שבכה של פריקסטים מבטון, מחווה לבית בזק.

אירית חמו ודרורה דומיני במחווה לישראליות. צילום: ענבל כהן חמו

אירית חמו ודרורה דומיני במחווה לישראליות. צילום: ענבל כהן חמו

אזכיר עוד את ההצבה המפתיעה של אורי הולבן – מעבר לווילון השחור אנו מצפים להקרנת וידאו, ומוצאים הצבה נוגעת ללב של דמות קטנה בדמות הטרנסג’נדר טינה ברנדון יושב מתחת לשלט נאון “IHOpE”.
I hope הוא שיבוש של שם רשת פנקייקים אמריקאית בשם IHop, ומאיר באור אירוני את ההבטחה הגלומה בשלט.

הצבה של אורי הולבן

חלק מההצבה של אורי הולבן

זוהי תערוכה ישראלית מאוד, קשה לדמיין אותה מוצגת במקום אחר בעולם. ציר אפשרי לקריאת התערוכה הוא ניקיון מול לכלוך – אצל ורד ניסים כלי הניקוי הופכים לאנדרטאות על הקיר, נועה שוורץ לב הר עם שטיחוני החול, הדבר שאמור לנקות הוא בעצמו הלכלוך, זוהר גוטסמן “מלכלך” את הפסל שלו בבזוקה, ונרדין סרוג’י מכניסה את דליי הבנאים המשומשים. תומר דקל מביא את פחי האשפה ללב המוזיאון ואילו גיל שמרלינג בהצבה מדויקת ואסתטית מפזר חול ים. המתח בין הניקיון של הקובייה הלבנה, האסתטיות הצורנית ובין הלכלוך שחלק מהעבודות מכניסות אליה, נרמז כבר בשם התערוכה – שפע – שנקראת כך גם על שם האגף העירוני לשיפור פני העיר – אותו אגף שאחראי גם לפני העיר – ספלים, גינות ופנסים מחד, ופינוי האשפה מנגד.

“שפע”

אוצרת: הילה כהן-שניידרמן

מובי, מוזיאון בת ים לאמנות ע”ש בן ארי, רח’ סטרומה 6, בת ים

אמנים מציגים:

אורי הולבן, אוריאל מירון, גיל שמרלין, דרורה דומיני ואירית חמו, ורד נסים, זוהר גוטסמן, מארק יאשאייב, מלאכי סגן-כהן, נועה שוורץ לב הר, נרדין סרוג’י, שגיא אזולאי, תומר דקל

אתר המוזיאון

עוד מהבלוג של ענבל כהן חמו

תצוגה מקדימה

אנימטורים צעירים מייצגים את ישראל

פסטיבל balkanima בסרביה מאגד סרטי אנימציה מאזור הבלקן ומאירופה, ומציג אוסף סרטים איכותי במיוחד, חלקם עתירי תקציב. השנה הוזמנו מספר סטודנטים מבצלאל להציג את סרטיהם בפסטיבל. הסטודנטים הישראלים התקבלו בחום, השתתפו במפגשי שיח...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

גוונים במחול - תחרות שהיא הפנינג בסוזן דלל

גוונים במחול הוא פרויקט תחרותי הנותן במה ליוצרים בראשית דרכם, בהפקת מרכז סוזן דלל. השנה יועלו במסגרת הפרויקט 10 יצירות חדשות שנוצרו לטובת הפרויקט, בניהולם האומנותי של שרון פרידמן, שלומית פונדמנסקי ואודליה...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

פינפוינט – נשיות וגוף בתערוכה זוגית

שפי בלייר מציגה סדרת צילומים נקייה ומוקפדת, של עבודות שיצרה בפימו. העבודות נראות כהמשך לעבודות קודמות שלה שעסקו באיברי גוף פנימיים. גם כאן כמו בעבודות קודמות שלה אנו נמצאים במרחב לא מוכר, בו קשה לזהות את הדבר המצולם....

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה