נמלים – מכה שלא היתה במצרים

ההגדה המודרנית שלנו. אגדה שהיתה באמת

כל קיץ מתנחלות להן 2 מלכות נמלים אצלנו במקלחת ובונות בה את קיניהן. אחרי נסיונות לכופף להן את הכנפיים, ממש לא בהצלחה, למדתי סוף סוף לחיות עמן בשלום. עד שהן החליטו לפלוש אלי לחדר השינה, כלומר לטפס על המיטה שלי.
טוב, שמרנו על יחסי כבדהו וחשדהו מספיק זמן. הגיע הזמן לפעול. הפעם המלך החליט להילחם בהן בשיטת הבה נתחכמה לו. הוא קיבל במתנה מהשכן פטנט שמביאים מאמריקה (שששש… זה סודי, ואם יש לכם קרובים שם תבקשו בשקט שיביאו לכם). למעשה זהו מעין רעל מתוחכם שעוזר לחסל את הקן המתנחל בעזרת פתיון. מפתים את הנמלים החרוצות בנוזל רעיל אך מאד מושך. הן מתפתות, לוקחת אותו איתן לקן ומרעילות את המלכה בהמוניהן. רעיון פנטסטי. הכל טוב ויפה, תהלוכה של נמלים הולכת וחוזרת אל ומהפתיון עיטרה את רצפת המקלחת וגם את השיש, ואני צופה בכליון עיניים ומחכה לנס! הנה זה כמעט קורה!
אך אבוי, הן רק מתרבות. הפתיון כנראה באמת מפתה וטעים, אך רעיל? לא ממש… הנמלים החרוצות בנו בעזרת הפתיון את פיתום ואת רעמסס.
מועצת החכמים המשפחתית מתכנסת לדון בעניין.
אחרי עיון חוזר באריזת המדביר הפתיין מסתבר שהקסם פועל רק על נמלים ארגנטינאיות, על זן של כחולות כנפיים, על נמלה סיבירית אוכלת תירס, על נמלה חרוצה מסוג צ׳רצ׳יל ועוד כמה…
טוב, החלטנו, נותנים לזה צ׳אנס לעוד שבוע. אולי הנמלים שלנו מאחד זנים הרשומים? שבעה ימים של פיתויים ושכרון חושים, אך כלום! ככל שיענון כן ירבו וכן יפרצו.

ואני שואלת, איפה היתושים כשצריך אתם? נאכלו ע״י העכבישים. ואיפה העכבישים? נאכלו ע״י החומיינים. ואיפה החומיינים? נאכלו ע״י הארבה…
דזבין אבא בתרי זוזי חד גדיא חד גדיא

אין ברירה. במצב חירום נוקטים באמצעים חמורים: שפוך חמתך על הגויים גרסת 2013. במילים אחרות: רסס תרסיסך על פני המקלחת
או במילים אחרות: איפה הפליט???

שיהיה לכולנו חג שמח!
חיים וטעים!

תודה לשרית פליין חברתי הטובה, האורבת לנמלים, על הצילום היפה

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.