לימודי עיצוב אופנה

בחורה עם מחשב נייד

בעבר, על מנת ללמוד עיצוב אופנה באופן אקדמי היה עלייך לטוס ללמוד באיטליה או יעדים אחרים באירופה, אך כיום המציאות השתנתה, האקדמיה בישראל התפתחה משמעותית ואת יכולה להפוך למעצבת האופנה המובילה והחדשנית הבאה בישראל בזכות לימודי עיצוב אופנה ממש כאן בארץ. אופנה היא תחום מרתק ודינמי מאוד, אך כישרון בעיצוב וצורך להפיק משהו יצירתי הם דברים קבועים, בשנים האחרונות נפתחו שפע מסלולים ללימוד עיצוב אופנה וסטיילינג – כולל כמה אפשרויות נבחרות של תואר ראשון מלא בעיצוב אופנה, מה שמחייב באופן עקרוני ציון פסיכומטרי וממוצע בגרויות מתאים לצד כישרון בסיסי לצורך קבלה.

אם את שואפת לקריירה מפוארת ויצירתית בתחום האופנה, חולמת לעבוד בבתי העיצוב היוקרתיים בפריז, מילאנו או ניו יורק, ואם התשוקה לאופנה ואסתטיות פשוט בוערת בך – כאן תמצאי את הדרכים להגשים זאת ולהפוך למעצבת אופנה.

מסלולי לימודים

עיצוב אופנה יכול להיות תחביב והוא יכול להיות גם קריירה מפוארת של עבודה בשוק המקומי והבינלאומי. התחרות קשה כמובן, אך עבור אלו שזו תשוקה עבורן ומי שמוכשרת – החלום באמת יכול להפוך למציאות. יש כיום מגוון מסלולי לימוד לעיצוב אופנה, כאשר לרוב מדובר על בתי ספר או מכללות המתמחות בתחומי העיצוב. מסלולים אלו אינם אקדמיים, הם נמשכים תקופות משתנות של החל מכמה חודשים לתעודה בסיסית ועד כשנתיים ללימודים מקצועיים יותר.

בנוסף, ניתן ללמוד בכמה מכללות בודדות ונבחרות עיצוב אופנה לתואר ראשון. זהו מסלול ארוך יותר – 4 שנים – אשר במהלכו הסטודנטיות והסטודנטים לומדים על העולם המרתק של עיצוב האופנה, החל מהבסיס ונושאים תיאורטיים בתחום, דרך טכניקות בסיסיות בעיצוב, חומרים וכן הלאה ועד עבודה מעשית לייצור בפועל של פריטי לבוש והצגתם. המסלול האקדמי לתואר בעיצוב אופנה מקנה בסיומו תואר B.Des—תואר בוגר בעיצוב. תנאי הקבלה כוללים כאמור ציון מתאים ומספיק של מבחן פסיכומטרי וכמו כן ממוצע בגרויות – דרישות הקבלה קיימות אך אינן קשות כמו במסלולים אקדמיים אחרים וקשים יותר טכנית. בנוסף, וועדות הקבלה דורשות הצגת תיק עבודות על מנת לבחון את היצירתיות והכישרון הטבעיים של המועמדות והמועמדים.

נושאי הלימוד

במסגרת לימודי עיצוב אופנה לתואר ראשון, מתחילים בבסיס ובקורסי החובה ההכרחיים לעבודה במקצוע, כאשר ממשיכים עם קורסי בחירה והתמחות על פי הכיוון המקצועי והיצירתי שכל סטודנט בוחר. מעבר ללימודי עיצוב אופנה לכשעצמם, ניתן לשלב גם לימודים היקפיים אשר מעשירים את עולמם המקצועי של הבוגרות והבוגרים – למשל צילום, סטיילינג, עיצוב מוצר, סריגה, תפירה ורקמה, תקשורת חזותית ועוד.

הקורסים כוללים קורסי בסיס בעיצוב ואמנות, רישום, חומרים, שיטות עבודה, מאפייני עיצוב וכדומה. כמו כן יש התמקדות בתחומים ספציפיים כמו בגדי ילדים, אופנה עילית וכו'. יש מסלולים הכוללים תקופת התמחות קצרה בין שנה ג' לשנה ד' בבתי אופנה בישראל או בחו"ל. השנה האחרונה ללימודי תואר בעיצוב אופנה מוקדשת בעיקר להכנת פרויקט הגמר המרשים שיוצג בסוף השנה לקראת השלמת התואר.

לימודי עיצוב אופנה לתואר ראשון הם האפשרות האופטימאלית מבחינת הכשרה מקצועית וסיכויי קבלה לתפקידים איכותיים. אל תתני למבחן פסיכומטרי שיש לבצע להפחיד אותך, החלום האופנתי שלך נמצא במרחק נגיעה ממש…

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.