"אני רוצה שתלך עכשיו מהבית שלי!"

אתמול 'מר אגו' בא לבקר את הבן שלי וחברו. כל אחד בדעתו לא מוכן לוותר ולבקש סליחה. אז מה עושים?

אתמול אחה"צ הבן שלי נפגש בגינה עם חבר. אחרי כמה שעות של חום ומשחק כדורגל הם נדדו בין הבית שלו לשלנו.

לאחר זמן מה אותו חבר הולך לכיוון הדלת ואומר לי: הבן שלך לא רוצה שאני אהיה פה יותר"

מייד קראתי לסדר את שניהם ובשיחה קצרה הבנתי שאף אחד מהם לא רוצה, או 'לא בא' להם בשפתם להישאר בבית שלו. כל אחד רוצה ללכת לבית של האחר. ומהויכוח ביניהם נאמרו מילים שפגעו והעליבו זה את זה.

סיפרתי להם על החבר הדמיוני שבא לבקר אותם: 'מר אגו', אני קוראת לו. הוא לרוב עושה לנו בלאגן בראש ומשתלט על כל ההגיון. 'מר אגו' מחזיר אותנו להתנהג כמו ילדים, לפגוע בעצמנו ולפגוע באחרים. ברגע שנתעמת מולו נוכל לשחרר וכל אחד מכם רק ירוויח, רווח שהוא 'מתנה'. ירוויח מה שאלו ביחד? אתם תפסיקו לכעוס ולהיות עצבניים אחד על השני . יהיה לכם יותר כייף ,אמרתי להם. בא לכם לנסות? הם הנהנו בראשם ושאלתי : אז נחשו איזו מילה יכולה לשחרר אותו את ה'מר אגו' הזה? סליחה!

בשלב הראשון כל אחד מהם הסתכל בעיני האחר, אבל מי קודם אומר סליחה? עשינו הגרלה, כי אף אחד מהם לא התנדב. אמרתי להם שהראשון שיגיד 'סליחה' , יגיע יותר מהר ל'מתנה'. הסליחה הייתה צריכה להיאמר עם משפט קצר שמסביר למה אני מבקש סליחה.

kids1

בשלב השני טיפלנו במר אגו. סיפרתי להם סיפור איך הוא השתלט על כל אחד מהם והפך לנהל אותו. מה הוא עושה לנו ואיך 'בזכותו', אנחנו פגעים בעצמנו. שמנו אותו לרגע בצד וחיפשנו פתרונות. כמובן שבהתחלה שום רעיון לא זכה לקריאות של וואוו, אך לאט לאט הקרח נסדק ורעיון של צפייה בסרט הדרדסים בשילוב פופקורן נשמע מבטיח ביותר.

לאחר חצי שעה כבר שכחו מה היה וחזרו להיות חברים טובים. נכון, אצל ילדים 'הסליחה' נראת פשוטה יותר, אך גם אצלנו המבוגרים היא יכולה לעבוד מצויין!

תנסו ותראו

סליחה- מילת קסם שעובדת!       

חדי חזן
נעים מאוד חֶדִי חזן, מנחת תהליכי סליחה, מעבירה הרצאות וסדנאות וחוקרת את עולם הסליחה למעלה מעשור.בעקבות 2 אירועים מכוננים שחוויתי בעשור האחרון החלטתי לעזוב משרה בכירה בתחום השיווק ולהכניס את הסליחה לחיינו - הסליחה לעצמינו.כיום, אני מחברת את הסליחה שפוגשת אותנו במצבים ואירועים שונים בחיי היום יום כמו: סליחה במשפחה, בעסק/ארגון , מול פרידות, משברים ואבדן, הסביבה, סליחה והרגלים ועוד, לגישה ודרך חיים שהמטרה היא לבחור לעשות אחרת כדי להפסיק לעכב ולפגוע בעצמנו!מעבירה הרצאות, סדנאות, תהליכים אישיים ומשדרת תוכנית רדיו 'סליחה יומיומית', בכל יום רביעי ב 16:00 ברדיו החברתי הראשון המשודר גם בפרופיל הפייסבוק שלי (hedy hazzan .יותר מעשור מנהלת אתר חברתי , אתר סליחה, המעודד אנשים לבקש סליחה ולסלוח כל השנה ומאפשר לאנשים לשלוח מכתבים לכותל המערבי www.slicha.comhedy@slicha.com 054-4954456