הבלוג של אילאיל קופלר

חופשה

אילאיל קופלר היא מורה בבית הספר הדמוקרטי "קהילה", אקטיביסטית פמיניסטית, יוטיוברית, ומחברת הספר "מזוודות" שראה אור בהוצאת פרדס.

החל מדצמבר 2012

imageהדבר הכי חשוב שאני יודעת על ביקור בברלין, הוא שאין טעם לצאת אל הרחוב לפני עשר בבוקר, היות ורק אז העיר מתחילה לפקוח עיניים ולנסות להתעורר. אבל בכל זאת, מצאתי את עצמי ערה, בדירה של חברה שבה אני מתאכסנת השבוע, בשעה חמש וחצי בבוקר. ניסיתי לחזור לישון אבל ההתרגשות הייתה חזקה מדי. נשארתי מעט במיטה וקראתי על ההיסטוריה של חומת ברלין ואז הרעב החל להכריע. יצאתי לעבר המקום היחיד שידעתי שפתוח החל משבע בבוקר: brezel company שהיא מאפייה ובית קפה בקרוייצברג (lenaustrasse 10). כבר בתחילת הרחוב אפשר להריח את ניחוחות אפיית הבצק ולדעת שאני בכיוון הנכון. בית הקפה היה כמעט ריק לחלוטין. הזמנתי פרעצל ממולא בגבינת שמנת ובצל ירוק עם כוס תה והתיישבתי לקרוא ספר נוער בשם The great Gilly Hopkins שמספר על ילדת אומנה שמגיעה למשפחה חדשה. אחרי שעה של קריאה וארוחה טעימה שנגמרה מהר מדי יצאתי שוב לדרך. עדיין לא היה אף אחד ברחוב.

imageהלכתי קצת לאורך התעלה והגעתי לפארק גורליצר. גם הוא היה שומם והיה קר מכדי לשבת על הדשא. עליתי על הubahn ונסעתי לגלריה הברלינאית לתערוכה מרגשת של Dorothy Ianon, אומנית  שאני אוהבת מאוד. היא מציירת לרב אנשים ערומים בתנוחות מיניות שיכולות להקרא כפרובוקטיביות ואכן, העבודות שלה מצונזרות במקרים רבים. התמזל מזלי להיות בברלין בדיוק כאשר התקיימה רטרוספקטיבה ענקית שלה. זכיתי לראות עבודות מדהימות ומרב שמחה חזרתי על עקבותיי ועברתי בין העבודות שוב ברגע שסיימתי את הסיבוב הראשון.

imageאחרי הביקור בתערוכה הלכתי לעבר מוזיאון מרטין-גרופיוס-באו כדי לפגוש את ליעד שגרה כבר ארבע שנים בברלין. בדרך ראיתי נשים מפגינות ועצרתי כדי לשאול אותן על מה מדובר. אחת מהן סיפרה לי שהן נשות חינוך שמפגינות למען שיפור בשכר ובתנאי העסקה. ״גם אני מורה״, סיפרתי לאשה, והיא חייכה ואמרה שהן מפגינות כי יש יחס לא הגיוני בין כמות הילדים והמבוגרות. כל אחת חייבת לחנך 11ילדים ואי אפשר כך! חייכתי ואיחלתי לה בהצלחה. לא רציתי להרוס ולספר לה שגננות ומורות בישראל עובדות עם שלושים ילדים וילדות…

ליעד עדכנה אותי גם לגבי הפגנת פליטים שהתרחשה באותו הזמן. ניסינו ללכת לעברה אבל עד הגענו למקום נותרו שם רק ניידות משטרה. חזרנו למרטין גרופיוס באו, שם נעמדנו מאחורי תור ארוך של אנשים שחיכו כדי לשלם 11 יורו על מנת להכנס לתערוכה המדוברת של ai waiwai, אומן סיני שהתנגד לשלטון ונכלא. התערוכה הייתה מאכזבת אבל אחריה הלכנו לאכול מרק pho מעולה במסעדה ויאטנמית בשם Miss Saigon.

לאחר מכן נכנסתי לmedia markt וקניתי סים קארד לסלולרי שלי, הוא עלה רק חמישה יורו ומכיל בתוכו 200mb של גלישה באינטרנט! בערב עשיתי קניות בסופר לארוחת ערב ומיד התחלתי להתרגש כאילו שאני בשדה התעופה…. המגוון, הלחמים, הפירות והכי חשוב: המחירים. כשלחם מקמח מלא עולה חמישה שקלים, את רוצה לקחת את כל הסופר איתך לישראל. ועכשיו המשימה שלי היא להתרגל לשעון ברלין. לילה טוב!

עוד מהבלוג של אילאיל קופלר

חינוך ודמוקרטיה - קריאה לפעולה

היום בבוקר התעוררתי מוקדם, התלבשתי והלכתי לבית הספר למרות שזה היום החופשי שלי. לקחתי 27 ילדים וילדות להפגנה בגינת לוינסקי יחד עם עוד הורים ואנשי צוות, למרות שהיה היום שיעור חשבון, היה...

אני המורה שהלכה לבית הספר עם מכנסיים קצרים

אתמול בבוקר קמתי, לבשתי מכנסיים וגופיה, צילמתי סלפי מול מראת הבניין שלי והלכתי לעבודה בבית הספר. יום יחסית רגיל, מלבד העובדה שבדרך כלל אני מעדיפה ללבוש חצאיות. העליתי את התמונה שלי לפייסבוק עם טקסט של תמיכה במחאת קוד...

גאווה במלחמה

ילדים בפוסט טראומה. זה מה שנקבל לבית הספר השנה שוב, בתום החופש הגדול. זו הייתה המחשבה הראשונה שלי כשקמתי בשמונה בבוקר בסידני, אחת בלילה שעון ישראל, להודעות וואטסאפ ופייסבוק: "אנחנו בסדר", "אל תדאגי, לא נדקרנו", "אילאיל, הייתה...