הבלוג של מיכל שרגיל בן סירה

i like shivuk

45+, רעיה, אם, וורקוהולית. בעלת עסק עצמאי לייעוץ עסקי - אסטרטגי ושיווקי, לאנשים שהם בעצמם בעלי עסק עצמאי, ושעושים הכל לבד בעסק שלהם. לאנשים כאלו אני קוראת One Man Biz. מרצה בלהב (אונ' ת''א), אונ' אריאל, מעו''ף, מ.ט.י,... +עוד

45+, רעיה, אם, וורקוהולית. בעלת עסק עצמאי לייעוץ עסקי - אסטרטגי ושיווקי, לאנשים שהם בעצמם בעלי עסק עצמאי, ושעושים הכל לבד בעסק שלהם. לאנשים כאלו אני קוראת One Man Biz. מרצה בלהב (אונ' ת''א), אונ' אריאל, מעו''ף, מ.ט.י, מכללות וארגונים. בעלת תואר MBA במינהל עסקים, ובעלת תעודת דירקטור. ילידת מלאבס. מוכשרת כמו שד. חכמה. ביקורתית. מה עוד? על כל השאר תקראו בבלוג... :-)

עדכונים:

פוסטים: 60

החל מאוגוסט 2011

ממליצה לבעלות ולבעלי עסקים להדפיס ניירת שיווקית בכמויות קטנות. גם אם בית הדפוס ינסה לשכנע אתכם שכמות גדולה משתלמת יותר מבחינת כלכלית. למה? ככה! תקראו בהמשך…

03/09/2016

למה? ככה. כי אני אמרתי.

אני אוהבת נטוורקינג כערוץ שיווקי לעסק שלי, זה ידוע.
ערב אחד נסעתי למפגש נטוורקינג של קבוצה באזור השרון.
הגעתי לבית קפה מרווח ומואר, בו היו מסודרים במעגל 45 כסאות, ועל כל מושב נחו כרטיסי ביקור ופלאיירים של חלק מבעלי ובעלות העסקים שהשתתפו במפגש, שטרחו להגיע מוקדם, ולחלק את הניירת השיווקית שלהם על המושבים.

אני מודה שאני שונאת את זה!
ראשית, זה מרגיש לי כמו ספאם בתיבת הדואר. האם יש מישהו שאוהב לקבל פלאיירים בתיבת הדואר שלו? ברור שלא.
שנית, מי רוצה שאושיב את ישבני על גבי הלוגו שלו, השם שלו, או אפילו תמונת הפרופיל הייצוגית שלו? זה אף פעם לא ברור לי.

בקיצור, בחרתי לי מקום ישיבה, הרמתי את הניירת שנחה על הכסא שלי ופשוט התחשק לי לזרוק אותה. את הכל. אבל זה לא נעים, מישהו מבעלי הניירת עלול לראות ולהיעלב. עילעלתי בהם, ואז הזזתי אותם הצידה לשולחן אחורי, הנחתי את התיק שלי על המושב וניגשתי לעמדת הקפה, שם הרי תמיד מתרחש כל האקשן עד שהמפגש מתחיל.

כשהחל המפגש, כל אחד קם בתורו ונתן את ה-pitch שלו בשישים שניות ואני סימנתי לעצמי כמה בעלות ובעלי עסקים מעניינות ומעניינים. אבל אחת במיוחד הרשימה אותי. ממש רציתי לפגוש אותה לקפה.
בהפסקה, זינקתי מכיסאי וניגשתי אל אותה בעלת עסק, החמאתי לה על הצגת שישים השניות שלה, וביקשתי ממנה כרטיס ביקור.
“אבל שמתי לכם את הפלאייר שלי על הכסא” היא אמרה בפליאה.
“לא נכון” עניתי. “עברתי על כל הניירת, אני זוכרת אותה היטב, את לא היית שם. בתחום שלך היה רק פלאייר של מישהי עם שם אחר.”
“זאת אני! אני פשוט התגרשתי, אז חזרתי לשם נעורי…” היא ענתה.
“אה… אז למה את משתמשת עדיין בפלאיירים האלו?” הקשיתי
“כי נשאר לי עוד קרטון עם 700 פלאיירים.” היא ענתה. ואני שתקתי מופתעת.
מכירים את זה? קרה לכם שנשארו לכם מאות עותקים ממשהו שהידפסתם? שתפו-שתפו.

לאותה בעלת עסק לא סיפרתי מה עבר לי בראש. אבל לכם אשמח לספר…
בואו אהפוך את המחשבות שלי לעצה עבורכם…

כשאתן הולכות ואתם הולכים להזמין ניירת שיווקית לעסק, כמו: כרטיס ביקור, פלאייר,פולדר, גלויה, מגנט, או כל דבר אחר. הזמינו תמיד כמות קטנה. למשל 100. 150. מקסימום 200.
בית הדפוס ימליץ לכם להדפיס מינימום 500 עותקים, כמעט באותו המחיר. מבחינתם באותה השקעה של זמן ומאמץ הם מכניסים קצת יותר כסף לעסק. והם יסבירו לכם שבכמות גדולה, המחיר ליחידה בודדת יורד משמעותית, ולכן זה מאד משתלם לכם.

אבל למי אכפת ש-200 עותקים ו-500 עותקים עולים כמעט אותו הדבר? כך או כך מדובר בד”כ בסכומים לא גדולים (הדפסה של כרטיסי ביקור בכמות קטנה יכולה לעלות כ-200-250 ₪). וזוהי הרי הוצאה מוכרת בעסק. וכהוצאה בסעיף שיווקי, זו ההשקעה השיווקית הכי נמוכה שתהיה לכם, כנראה, כי שיווק ופרסום זה סעיף עם הוצאות גבוהות.
בכל אופן, מה שהכי משמעותי זה שאתם לא תיקנו את מה שאתם לא צריכים.
אם אני לא עומדת לחלק 500 כרטיסי ביקור, אני לא מעוניינת ב-500 כרטיסי ביקור!
חבל לי לזרוק. זה ממש-ממש לא כייף לזרוק כרטיסי ביקור של עצמכם, וששילמתם עליהם.

אם תזמינו כמות קטנה, תוכלו להשתמש בהם, לחלק אותם, ולסיים אותם במסגרת תקופת זמן סבירה. פרק זמן שבסופו, תרצו אולי לרענן את העיצוב, כי זה כייף להתחדש. או אולי תרצו לעדכן פרט מידע שהתחדש בעסק בינתיים, כמו למשל, את הכתובת – אם העסק יצא מהבית למשרד. או את כתובת אתר האינטרנט החדש שבניתם. או לעדכן את השם שלכם, כמו במקרה שסיפרתי קודם לכן.
אם במקרה, גם לכם יש סטוק של מאות עותקים מניירת שהדפסתם ואתם כבר לא תחלקו, הביאו אותה לגן ילדים בשכונה, הם יעשו איתו עבודות יצירה מקסימות!

ובפעם הבאה לכשתזמינו ניירת שיווקית בקשו מבית הדפוס כמות קטנה. ואם הם יישאלו למה? תגידו להם פשוט שככה אני אמרתי!

נ.ב.
אני נגד תיקון בכתב יד של טעות או עדכון על גבי כרטיס ביקור או פלאייר. זה מאד לא מקצועי בעיני.
אלא אם העסק שלכם הוא חנות יד שנייה, ואז המסר של שימוש חוזר בכרטיס הביקור דווקא יכול להיות בול בפוני.
הנה דוגמה של אחד כזה משבדיה

כרטיס ביקור יד שנייה - למה? ככה. כי אני אמרתי!

עוד מהבלוג של מיכל שרגיל בן סירה

תצוגה מקדימה

אין לכם מושג מה זה להיות אשה בעלת עסק עצמאי!

אני משלמת לביטוח לאומי כל שנה סכום שמגיע לכ-10,000 ₪ בשנה. גם עבור כל אישה שכירה מקבל הביטוח הלאומי סכום דומה, אלא שמשכר העובדת יורד רק סכום של כ-250 ₪ לחודש (3,000 ש"ח לשנה), ואת היתרה משלם המעביד. אז או.קיי. שילמתי את הסכום המטורף...

תצוגה מקדימה

ההיסטוריה שלי - חת'כת היסטוריה

אמא שלי, בלהה,  בת לחנה ושמואל, ואחות לצביה. נולדה וגדלה כאמור, בחלם. וביום הזה, בו החלה הפלישה של גרמניה לפולין, סבא שמואל הבין בחוכמתו ורגישותו ששום דבר טוב לא ייצמח במקום הזה. והחליט לברוח. סבא הזמין עגלון עם עגלה...

תצוגה מקדימה

מה זה קרוספיט... בשבילי? משפחה!

בשנת 2014 המשפחה הקטנה שלי קיבלה מתנה ענקית!!  פוסט חדש שתופס שתי ציפורים במכה: כבר מזמן רציתי לכתוב על הקרוספיט וביחד עם יום המשפחה זה ממש עיתוי מושלם. איך הכל התחיל? יום...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה