הבלוג של עקבית לביא מג'ר

הכל יחסי

לפני הכל, אמא לאהבות הגדולות בחיי, נושמת צילום וכתיבה בשעות הפנאי ומנהלת פורום 'נפגעי/ות תקיפה מינית' באתר 'תפוז'.

עדכונים:

פוסטים: 116

החל ממרץ 2013

בתור ילדות אנחנו מכירות את ברבי השדופה, מפזזת על נעלי עקב עם פן בשיער, שמלת מיני שקשה לזוז בה וקריצה מתוקתקת בצללית תכלת ואודם ורוד מתוק. אבל בינינו, מי באמת נראית כך?

16/09/2019

זוכרות את ברבי? היא מחייכת תמיד, בעלת נעלי עקב נסיכותיות, חיוך באופן תמידי על פניה, שיער מסודר ואיפור מתוקתק מלווה בשמלה מהודרת, או לבוש שנבחר בקפידה. דימוי שאנחנו כהורים (אני כאמא), דודים (וכדודה), סבים, סבתות ומחנכים היינו רוצים לשנות.

שניה לפני שניגע בנושא עצמו, קצת על ‘ברבי’: ברבי ‘נולדה’ במרץ 1959, היא נקראה ‘ברברה’, על שם בתה של היוצרת שלה, רות הנדלר, ולמעשה, נמכרה בהיקף אדיר של מילארדי דולרים ברחבי העולם.

אבל להצלחתה של הבובה החייכנית מפלסטיק היה גם מחיר מאד כבד על הילדות שראו בה אידיאל.

מילארדי ילדות ברחבי העולם שיחקו עם הבובה החייכנית, ראו בה “דוגמא” אישית, ולמשחק הזה היה מחיר כבד. על הבובה (ובעיקר על יוצריה מן הסתם) הוטחו האשמות (ובצדק) על מידותיה, ומצג אידיאל לא ריאלי שהיא מייצגת. מצג שהוביל להפרעות אכילה, אנורקסיה ואף להערצה לא נורמלית שגרמה לנשים צעירות לבצע בעצמן אינספור ניתוחים פלסטיים כדי להגיע לויזואל בו הן נראות כמו ברבי אנושית.

לאור ההאשמות שהוטחו, יצאה ‘ברבי’ בליין מיוחד ב2016 בו שווקו גם בובות במבני גוף שונים, ובגבהים שונים, וברבי לא נשארה לבד. לברבי הצטרף ‘קן’ (שנקרא על שם בנה של היוצרת, רות הנדלר) ואף הוא הגיע בממדים שונים ובגבהים שונים.

ועדיין, עם כל המודעות, איך קרה שגם היום נולדים הדורות הצעירים שלנו לתוך אידיאל נשי שהפוטושופ מכתיב אותו, או בובה מפלסטיק שמלמדת איך ילדות אמורות להיראות, להתלבש, ולהתאפר?

בתור ילדות אנחנו מכירות את ברבי השדופה, מפזזת על נעלי עקב עם פן בשיער, שמלת מיני שקשה לזוז בה וקריצה מתוקתקת בצללית תכלת ואודם ורוד מתוק עם גזרה לא מציאותית ומוגזמת, ברמת רזון חולני. את ‘ברבי’ שהשפיעה עלינו מחליפות היום דוגמניות בעלות מראה אנורקטי, בעידוד של חברות אופנה, משרדי יחסי ציבור שדוגלים בייצוג אידיאל נשי לא ריאלי לגזרה דקיקה, לבוש לא נוח ומראה בובתי קפוא וריקני. אבל מי באמת נראית כך? אף אחת מאיתנו.

בשנת 2019 ברבי מתבגרת אפילו יותר והופכת להיות אישה, אמיתית, כזו שתעודד את הילדות שלנו להרגיש אחרת, וגם לחלום להגיע רחוק. שינוי מהותי מברבי שנולדה בשנת 1959 והיוותה איום על נערות שראו בה אידיאל, ובשורה משמחת ומעודדת לדורות הצעירים שלנו שחיים במציאות שבה ‘אידיאל’ מוכתב על ידי חברות ענק בעלות אינטרס כלכלי.

השינוי המהותי השנה הוא שיתוף פעולה מתוק במיוחד בין חברת התעופה ‘וירג’ין אטלנטיק” לבין המותג Barbie‏ בו יתקיים מיזם משותף שינסה לעודד ילדות לחלום להיות טייסות! לא סתם נאמר ‘הטובות לטייס’, כעת נתכוון גם לכך שהטובות לטייס יהיו הכי טובות, כשנוח להן בגופן הריאלי, ללא איפור מוגזם וקריצה מתוקתקת באיפור, ועל נעליים שטוחות ונוחות, וכשטוב לנו, שם נמצאת ההצלחה והיופי האמיתיים.

חברת התעופה ‘וירג’ין אטלנטיק’ לא רק מסתפקת בשיתוף הפעולה הזה, אלא ממשיכה בפעילותה לקידום נושאים של שוויון מגדרי וגיוון חברתי, מוקדם יותר השנה הכריזה החברה כי הדיילות שהיא מעסיקה לא ידרשו יותר להגיע מאופרות למשמרות, הציגו התמודדות עם פערי השכר המגדריים בחברה, הגדלת מגוון העובדים ולמעשה, החברה שואפת להגיע לאיזון של לפחות 50: 50 בין גברים לנשים בתפקידי ההנהלה וההנהגה בחברה. ניקי המפרי, שהגדרת התפקיד שלה אומרת “סגן נשיא לענייני אנשים” מציינת בנוסף שהחברה עובדת במרץ כדי לצור גיוון הרמוני בצוות העובדים על מנת לאפשר לאנשים מכל רקע, או מוצא אתני להתברג ולהתקדם בסולם הדרגות. החברה מפתחת שורה של תוכניות מיוחדות לקידום נשים בתוך החברה.

Virgin Atlantic X Barbi

תוך כך, קמפיין מהסוג הזה הוא שינוי מרענן שגורם לנו להאמין שיש עתיד לנשים לחלום, והשמיים הם אפילו לא הגבול.

במסגרת שיתוף הפעולה, יצרה החברה סדרה של בובות ברבי בדמותן של טייסת, מהנדסת ודיילת החברה, שיחזקו את הרצון של הילדות הצעירות לשאוף לתפקידי מפתח בעולם התעופה. הבובות שעוצבו על ידי Barbie‏, הגשימו חלום לרבות ורבים מאיתנו כאשר הם הקפידו על מבני גוף שונים, ואף שימוש בנעליים שטוחות (שתואמות את המדים הרשמיים של חברת התעופה, אבל גם מאד ריאלי, כי עקבים זה נחמד כשהולכים כמה צעדים, ותו לא) הסותרות את נעלי העקב הגבוהות שהיוו סימן היכר של בובת הברבי הקלאסית והמוכרת מהעבר.

'ברבי' המודרנית

‘ברבי’ המודרנית

עוד שינוי מהותי שמטרתו הבעת תמיכה והזדהות עם ערכי השיוויון והגיוון החברתי המייצגים את בריטניה המודרנית, אותו יזמה חברת התעופה ‘וירג’ין אטלנטיק’, הוא שינוי אחד מהסמלים העיקריים שלה שקישט את צי המטוסים ב30 השנים האחרונות, ה-”Flaying Lady” שדמותה מבוססת על דמותן של נערות הפין-אפ משנות ה 40 אם תהיתם, את מקומה של נערת הפין אפ תפסו 5 דמויות חדשות, גברים ונשים העונים לשם אוסקר, זיידי, ריי, דיילי ומירה, המייצגים גיוון אנושי (המאפיין את בריטניה של ימינו אבל משמח מאד גם את מי שלא חי בבריטניה) המראה הזדהות עם חברי הקהילה הגאה ובעלי זהויות אתניות שונות.

 

אוסקר, זיידי, ריי, דיילי ומירה

אוסקר, זיידי, ריי, דיילי ומירה

חברת התעופה משיקה בימים אלו טיסות בין  שדה התעופה הית’רו, לונדון, לתל אביב, כאשר הטיסה הראשונה תצא לדרך ב- 25 בספטמבר 2019 (אם אתם מתכננים, כדאי למהר, זה עוד רגע ממש). הטיסה היומית בת חמש השעות תופעל באמצעות מטוסי Airbus A330-300 המתהדרים בהיצע מרנין של מחלקות: Upper Class, Premium, Economy Delight, Economy Classic ו- Economy Light. הקו החדש יציע ללקוחות 180,000 מושבי טיסה מדי שנה באמצעות טיסות יומיות ללא עצירת ביניים לנמל התעופה הית’רו, הנמצא 15 דקות ממרכז לונדון. זה בעצם אומר שחופשת סוף שבוע ללונדון האגדית והאהובה על רבים  מאיתנו הופכת לקלה הרבה יותר! ובאווירה מרעננת של האישה המודרנית, שבעצם, הכי מוצלחת ויפה כשנוח לה.

הבובות לוחמות האידיאל הללו שאני אישית התאהבתי בהן ממבט ראשון, יוצעו למכירה בהמשך השנה בטיסות של Virgin Atlantic ובחנויות נבחרות, ועד אז, אנחנו מקבלים את המסר שמלחמה באידיאל לא ריאלי הוא לא בגדר חלום בלבד, אלא הגשמה שקורמת עור וגידים לא רק על ידי סלבס נפלאים שמקדמים את הנושא, או דוגמניות פלאס סייז, אלא גם על ידי חברה מסחרית שהיא מותג של ממש ולוקחת על עצמה חלק נכבד בהגשמת החלום.

כיף לחשוב שסוף סוף ילדות יוכלו להגשים חלומות באמת, יפות כמו שהן.

עוד מהבלוג של עקבית לביא מג'ר

אונס קבוצתי ממומן

תקחו רגע עשור אחורה, או אפילו קצת יותר. קחו עשרים שנה אחורה. אם הייתם רואים פרסומת בה מוחזקת אישה בכוח על ידי גבר מסוקס כאשר היא לבושה בלבוש מינימלי, חטובה מאד להפליא (טוב, אז לא היה פוטושופ, אבל דמיינו) ומסביב הגבר והאישה...

תגובות

פורסם לפני 6 years

אומרים שיש יום אישה אחר

כבר שנים שאנחנו מדברים על שוויון, אבל במו ידינו, אנחנו הנשים הורסות אותו. לא בכדי נאמר שאישה בונה, ואישה הורסת. שלא תזלזלו לרגע, יש לנו את הכוח האדיר הזה לקחת דברים טובים, לפרק אותם לגורמים ואז לירות ולבכות. אנחנו נלחמות...

תגובות

פורסם לפני 6 years

רוצה לקנות משקפיים? קודם תרקדי על עמוד!

עוד רגע זה יקרה, עוד רגע הבת שלך, או שלי, או שלכם, וכן, גם שלך שקורא עכשיו את המילים האלו ותוהה אם להמשיך או לא תצפה בטלויזיה, תראה אישה רוקדת על עמוד באקט אירוטי מול גבר ותחשוב "איזה מגניב, זאת דוגמנית על בינלאומית, גם אני...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה