הבלוג של הכל יחסי

ikvit

לפני הכל, אמא לאהבות הגדולות בחיי. כל השאר מגיע רק אחרי.

עדכונים:

פוסטים: 45

עוקבים: 29

החל ממרץ 2013

אומרים שאין דבר כזה פרסום שלילי, אז מפרסמים יקרים תתפלאו. בישראל 2017 הצרכנים כבר לא טיפשים, יש פרסום שלילי והוא יעלה לכם. אוהו, כמה שהוא יעלה לכם.

13/09/2017

בכל פעם מחדש אני מופתעת, מה גורם למותג לצאת בקמפיין פרסומי פוגעני ומטריד מינית ואיזה משרד פרסום מאשר פרסומות מהסוג הזה בכלל?

אתמול שוב חטפתי בחילה כשהמותג ‘יין בעיר’ החליטו לצאת בקמפיין פוגעני תוך כדי שהמסר שמועבר ממנו הוא עידוד הטרדות מיניות ואונס, והקשר בין שימוש באלכוהול להטרדות מיניות ואונס.

עכשיו, לפני שכל הצדקנים והצדקניות יזעקו שלא כל דבר זה הטרדה מינית ואונס, איך הייתם מרגישים עם תמונה של אישה, לבושה בשמלת כלה ולידה הכיתוב “כמה חגגו עליה לפני החתונה?” בואו נשים את הקלפים על השולחן כבר, פרסום פוגעני, סרטים פוגעניים, מילים פוגעניות שמאדירים אונס, הטרדות מיניות ופגיעות מיניות נותנים לגיטימציה לפשע הארור הזה להתממש.

כבר שלפתם את השקית החומה לבחילה? חכו, לא סיימנו.

פרסומת מטרידה של יין בעיר (צילום מסך מטוויטר)

פרסומת מטרידה, טוב שיש גם אנשי פרסום שחושבים אחרת (צילום מסך מטוויטר)

.

על התמונה, שעליה גם יש שמועות שישנה תמונה מקבילה עם גבר עם אותו הכיתוב, חתום משרד פרסום מסוים בגאווה, ולפעמים אני תוהה מי יושב שם במרומי משרדי הפרסום, מסתכל על פרסומת פוגענית שמטרידה מינית ולחלוטין משווקת את תרבות האונס ואומר לעצמו: “וואלה, מגניב, נפרסם את זה”.

האם זה ילד בו 17 שההורמונים שולטים בו? אישה שחושבת שזה מגניב לצחוק על הטרדות מיניות, אונס ופגיעות מיניות או סתם גבר מתוסכל שמחליט להוציא את זעמו דרך צינורות הפרסום בלי להיות מודע לנזק.

או שאולי לא, או שאולי יושבים במשרדי הפרסום הללו אנשים שקולים, חכמים, שחושבים שלעשות באזז מאונס והטרדות מיניות זה “מאגניב”. אז לא, זה לא מגניב בכלל, הגיע הזמן להפסיק לפרסם את תרבות האונס.

מה המוצר שאתם מוכרים ‘יין בעיר’? סם אונס? מעודדים אלכוהול בכמות מופרזת עד לכדי תקיפות מיניות? או שסתם כיף לכם להחליט שעל נשים צריך “לחגוג” לפני החתונה?

האם אחד מכם שם בהנהלה של המותג, או של משרד הפרסום היה שם תמונה של בנותיו, נשותיו, אחיותיו על פרסומת שכזו? אני בספק.

אז איזו משוואה הרסנית יש לנו פה – מותג שיש בו הנהלה, ומשרד פרסום שיצרו פרסומת מהשטן – אף אחד שם לא חשב לרגע אחד בצורה אנושית בלי אינטרס כלכלי ויצירת באזז לעצור את זה ולהגיד: זה לא תקין, זה פוגעני, אני לא אתן יד לזה? כנראה ששתיתם קצת יותר מדי.

הסרת הפרסום לא משחררת אתכם מהנזק ארוך הטווח והמתמשך שהפרסומת הפוגענית שלכם גרמה, ולפרסום שלילי יש תוצאות ארוכות טווח ובכלל, הגיע הזמן שתהיה אתיקה בין משרדי הפרסום לא לתת יד לפרסומים פוגעניים.

‘יין בעיר’, אתם שיכורים. לכו הביתה.

תרבות האונס היא לא באמת תרבות, תפנימו כבר.

לקריאה נוספת:

הבוקר עם טל ברמן ואביעד קיסוס – “מבחיל ודוחה”

אונס קבוצתי ממומן

רוצה לקנות משקפיים? קודם תרקדי על עמוד

מנכל יד2, האם היית מוכר את הבת שלך בלוח למבוגרים בלבד?

כשתרבות האונס פגשה את הקריאייטיב

אתי רוטר, האם היית שמה את הבת שלך בחלון ראווה?

עוד מהבלוג של הכל יחסי

תצוגה מקדימה

אונס קבוצתי ממומן

תקחו רגע עשור אחורה, או אפילו קצת יותר. קחו עשרים שנה אחורה. אם הייתם רואים פרסומת בה מוחזקת אישה בכוח על ידי גבר מסוקס כאשר היא לבושה בלבוש מינימלי, חטובה מאד להפליא (טוב, אז לא היה פוטושופ, אבל דמיינו) ומסביב הגבר והאישה...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

אומרים שיש יום אישה אחר

כבר שנים שאנחנו מדברים על שוויון, אבל במו ידינו, אנחנו הנשים הורסות אותו. לא בכדי נאמר שאישה בונה, ואישה הורסת. שלא תזלזלו לרגע, יש לנו את הכוח האדיר הזה לקחת דברים טובים, לפרק אותם לגורמים ואז לירות ולבכות. אנחנו נלחמות...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

רוצה לקנות משקפיים? קודם תרקדי על עמוד!

עוד רגע זה יקרה, עוד רגע הבת שלך, או שלי, או שלכם, וכן, גם שלך שקורא עכשיו את המילים האלו ותוהה אם להמשיך או לא תצפה בטלויזיה, תראה אישה רוקדת על עמוד באקט אירוטי מול גבר ותחשוב "איזה מגניב, זאת דוגמנית על בינלאומית, גם אני...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה