מוזיאון נחום גוטמן לאמנות חוגג 120 שנה להולדתו של נחום גוטמן ועשרים שנה להקמת המוזיאון

פרדסים ביפו - נחום גוטמן - 1926 - שמן על בד - אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

פרדסים ביפו – נחום גוטמן – 1926 – שמן על בד – אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות חוגג  120 שנה להולדתו של נחום גוטמן ועשרים שנה להקמת המוזיאון

בתערוכה רטרוספקטיבית מיצירות נחום גוטמן:

"נופים נעלמים ומפות נסתרות"

בתערוכה יוצגו לראשונה ציורים שטרם הוצגו בציבור

 

הפתיחה במעמד רון חולדאי  ראש העיר תל אביב – יפו

יום שלישי, 1.5.2018 בשעה 20:00

אוצרת: מוניקה לביא

מתרחצת בבריכה - נחום גוטמן 1930 - אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

מתרחצת בבריכה – נחום גוטמן 1930 – אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

במהלך החודשים מאי-יוני יתקיימו ברחבי העיר, ובחסות המוזיאון, אירועי תרבות הקשורים לתערוכה

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציין 120 שנים להולדת הצייר נחום גוטמן, בתערוכה מקיפה ומרגשת מיצירותיו. בתערוכה, "נופים נסתרים ומפות נעלמות", יוצגו עבודות של נחום גוטמן שטרם הוצגו בציבור, ויחשפו פרטים חדשים על יצירתו ועל מקומה של שכונת נווה שאנן בביוגרפיה שלו.

בתערוכה מתגלה גוטמן ה"קרטוגרף", המשלב בציוריו מראי מקום, ציוני דרך ומפות, ובאמצעותם הוא מארגן ומטמיע את זיכרונותיו האישיים במיתוס על אודות הקמת תל-אביב, שהוא עצמו היה בין יוצריו. לצד עבודותיו של גוטמן מוצגים בתערוכה תצלומים תקופתיים, מפות ותצלומי אוויר, הממחישים את המרחב שבין יפו לתל-אביב שהיה מלא בפרדסים ובבתי באר מפוארים, ארמונות מוקפי גנים, ונופים שהיו ואינם.

התערוכה מעוצבת ברוח עכשווית ובשפה ויזואלית מעודכנת ומפגישה בין עיצוב עכשווי לקלאסיקה של נחום גוטמן. לצורך התערוכה שוחזרו תצלומי אוויר גרמניים בני מאה שנה, הוצאו ממחסני מרכז מיפוי ישראל מפות מנדטוריות, נערכו סרטוני וידאו בהשראת יצירותיו של גוטמן, ורחפנים נשלחו לצלם את תל-אביב ממבט על. האמן הצעיר דוד דובשני, אייר עבור התערוכה סדרת איורים בהשארת הסיפור "תחרות שחייה" (שכתב בנימין תמוז), המתאר את קץ תקופת בתי הבאר שגוטמן הרבה לצייר.

דמויות ליד פרדס - 1933 שמן על בד.

דמויות ליד פרדס – 1933 שמן על בד.

נושא "המבט הגברי בנשים" שהעסיק את גוטמן, כמו רבים מבני דורו, מטופל אף הוא: בתערוכה מוצגת בת דמותה של שושנה הצדקת, שהתגלגלה ביצירתו של גוטמן לנערה ערבייה בפרדס ולאישה העוסקת בזנות. מבעד לחורי הצצה שבחלל התערוכה, יכול הצופה להתבונן בסרטונים שהוכנו במיוחד עבור התערוכה, המעמתים אותו עם מוסכמות מיניות ביחסי נשים גברים, הנמצאות במרכז השיח העכשווי.

כל אלה, בצד גילוי מיקומם הממשי של יצירות גוטמן שעד כה לא היה ידוע היכן צוירו, יוצרים חוויית צפייה עשירה מבחינה חזותית ותוכנית, המספקת מפגש מחודש ומסעיר עם אחד האמנים האהובים והמסקרנים בתרבות הישראלית.

פרחים בחלון - נחום גוטמן - 1927 - שמן על בד - אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

פרחים בחלון – נחום גוטמן – 1927 – שמן על בד – אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

רימונים - נחום גוטמן - 1945 - שמן על בד. אוסף מוזיאון נחום לאמנות

אנו מזמינים אתכם להצטרף למסע מופלא בנופים שנעלמו זה מכבר מן העין, אך נותרו חקוקים במפות ישנות ובעבודות של גוטמן, המשלבות אמת ובדיה, עדות אישית וזיכרון קולקטיבי.

עיצוב: רוני עזגד, ענת לוי.

 

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות ילווה את התערוכה "נופים נעלמים ומפות נסתרות" באירועי תרבות מגוונים לקהל הרחב. במהלך החודשים מאי-יוני יתקיימו האירועים הבאים:

 

5.5.18, יום שבת, סדנאות יצירה בהשראת מוטיבים וטכניקות של נחום גוטמן. לילדים ולמשפחות (גילאי 5-12). החל משעה 11:00. מחיר כרטיס: 55 ₪ לילד // 15 ₪ למבוגר מלווה. רכישת כרטיסים דרך אתר GoShow.

11.5.18, יום שישי, 'בעקבות הפסיפסים של נחום גוטמן': סיור מודרך בנווה צדק ואחוזת בית. למשפחות ולילדים. היציאה מרחבת המוזיאון בשעה 11:00. ללא תשלום. בהרשמה מראש במוזיאון. מספר המקומות מוגבל.

25.5.18, יום שישי, 'שיטוט ושרבוט בתל-אביב של נחום גוטמן' עם קבוצת Urban Sketchers Tel-Aviv – ציור, איור ותיעוד חוויות ברחובות נווה צדק ואחוזת בית. הפעילות תסתיים בתערוכת Pop-up במוזיאון מיצירות המשתתפים. נקודת המפגש ברחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בשעה 10:00. לקהל הרחב ללא תשלום וללא הרשמה מראש.  מתאים לכל הגילאים.

2.6.18, יום שבת, 'ציור מדרכות': ציור מודרך בגירים ברחובות נווה צדק, בהשראת דימויים של נחום גוטמן.  למשפחות ולילדים. היציאה מרחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בשעה 11:00. ללא תשלום וללא הרשמה מראש.

8.6.18, יום שישי, 'יומן מסע': סדנת רישום/ציור אורבני בהשראת נחום גוטמן. בהנחייתה של  הציירת והמאיירת מרינה גרצ'אניק. היציאה מרחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בשעה 10:00. אורך הפעילות (בחוץ): 3 שעות. מתאים לציירים חובבים ומקצוענים. מחיר: 130 ₪. רכישת כרטיסים דרך אתר GoShow.

16.6.18, יום שבת, סיור מודרך ומשחקי חידות 'בעקבות שביל קליפות התפוזים', ספרו של נחום גוטמן.  למשפחות ולילדים. היציאה מרחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בשעה 11:00. בשעה 11:00. ללא תשלום. בהרשמה מראש במוזיאון. מספר המקומות מוגבל.

22.6.18, יום שישי, 'ציור גינות' (En Plein Air): סדנת ציור בגן מאיר בהשראת נחום גוטמן. בהנחייתה של הציירת והאמנית מרגו גראן. המפגש בשעה 10:30 בגן מאיר, תל-אביב. אורך הפעילות (בחוץ): 3 שעות. מתאים לציירים חובבים ומקצוענים. מחיר: 65 ₪. רכישת כרטיסים דרך אתר GoShow.

עדכונים אודות אירועי התרבות בדף הבית ובדף הפייסבוק של המוזיאון.

שעות פתיחת המוזיאון:
יום א': סגור, ב'-ה': 10:00-16:00,  ו': 10:00-14:00, שבת: 10:00-15:00

 

מחירי כניסה למוזיאון:

הכניסה לילדים עד גיל 18 ללא תשלום

מבוגר:    24 ₪ // גמלאי: 12 ₪ // סטודנט: 12 ₪ // תושב ת"א: 18 ₪

* ביום ו' הכניסה ב-50% הנחה

 

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א   | טלפון: 03-5161970

עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/gutmanartmuseum

אינסטגרם: instegram/gutmanartmuseum

אתר הבית של המוזיאון: http://www.gutmanmuseum.co.il

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.