לקראת ט"ו בשבט-סיור בירושלים- בשוק מחנה יהודה ובמוזיאון המוסיקה העברי

 

ט40

חג ט"ו בשבט המתקרב מזמן לנו סיבה מצוינת לעלות לירושלים ולטייל בשווקים, בסמטאות , בגן הבוטני שלה, ביערות וגם במוזיאונים. אתרים רבים בירושלים הכינו פעילות מיוחדות וחוויתיות בסימן ט"ו בשבט. (הרשימה המלאה בסוף הכתבה)

 

אני ניצלתי את ההזדמנות לסייר בירושלים לקראת החג ויחד עם אנשי תקשורת נוספים סיירנו עם חן קורן מתכנית הריאליטי "בייק אוף" בשוק מחנה יהודה והתוודענו למאכלים המיוחדים ולסיפורים הפיקנטיים של השוק. ביקרנו במוזיאון המוסיקה העברי שמכין סיור מוזיקלי מיוחד ושמח לקראת החג וקינחנו בארוחה חלבית מצוינת במסעדת "נחמן" שבכיכר המוסיקה.

 

שוק מחנה יהודה הוא אחד השווקים הכי פופולאריים בארץ. חן ואלון קורן שהשתתפו בשנה שעברה בתכנית "בייק אוף" וזכו במקום השני, מתגוררים בצמוד לשוק ועושים את מה שהם הכי אוהבים- מעבירים סיורים קולינריים בשוק ומשלבים סדנאות בישול ואפייה בביתם הפרטי. הסיור בשוק מלווה במפגש עם אנשי השוק, טעימות שונות וסיפורים מעניינים.

ט1 ט13

 

בצילום- עם חן טועמים רוגלעך בקונדיטוריית מרציפן

הסיור שלנו עם חן קורן, נפתח בקונדיטוריית מרציפן הוותיקה, שם טעמנו את הרוגעלך הכי שוקולדיים שטעמתי אי פעם. רוגלעך המכילים יותר שוקולד מבצק. כשהטעם המתוק בפה המשכנו אל איש האתרוגים עוזיאלי- שרוקח מיני שיקויים, מיצים, תמציות ומשחות הטובות למיגרנות, להנקה, לזרימת הדם, לעייפות, לפוריות וגם משקה "מחייה נפשות". המשקאות טעימים והסיפורים מרתקים. התחנה הבאה מעדניית באשר המופעלת כיום על ידי בני הדור השלישי אלי ודודי באשר. 1200 סוגי גבינות תמצאו אצלם. טעמתי גבינת גוייר נהדרת וברוסקטת חמאת כמהין עם גבינת צ'דר ועגבניות מיובשות- מעדן שאין כמוהו. מהמעדנייה עברנו לעוגת חן שמדפיה מלאים בעוגות ועוגיות ומומחיותה במאפה חאצ'פורי מסורתי שעובר מאב לבן כבר שנים רבות. סיימנו את סיורנו בשוק אצל דותן מ'ארבעס' וטעמנו מגוון טעמי חומוס. אהבתי במיוחד את החומוס בטעמי לימון שהיה עדין וטעים במיוחד. דותן סיפר לנו על ההקפדה בהכנה ועל ההשקעה ואין פלא שחומוס שנעשה בכזו אהבה גם יוצא טעים כל כך.

ט14 ט6 ט7

 

בצילומים- אצל איש האתרוגים עוזיאל ובנו, במעדניית באשר, טועמים מהחצ'פורי בעוגת חן ואצל ארבעס עם דותן. וכמובן, דוכני השוק המפתים.

במהלך הסיור סיפרה לנו חן על התהפוכות שעבר השוק. כיום, מבקרים בשוק תיירים רבים. אנשי עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל שקיים בו ופתחו במקום מסעדות ובתי קפה. "התחרות היא רבה" אומרת חן "מקומות רבים נסגרים ואחרים נפתחים ומי שטוב מצליח".

 

לרגל ט"ו בשבט תקיים חן סיור וסדנה מיוחדת באווירת החג. הסיור יתקיים ב-9.2.17 והוא כולל- סיור בשוק והכנת ארוחת מלכים של תאנים בגבינת רוקפור, חלת בייגל בחמאת כמהין, פילה דניס, ועוד ועוד. בכל פברואר יתקיימו סיורים וסדנאות- 21.2- סדנת בישול ירושלמי+ סיור בשוק. 23.2- סדנת גבינות ומאפים+ התמחות בגבינות אצל באשר. 28.2- סדנת ממולאים (שווה במיוחד) + סיור בשוק 2.3- סדנת קינוחי שוקולד.

 

הסדנאות הן מעשיות לחלוטין וכוללות ארוחה מפנקת שהמשתתפים מכינים. הסדנאות יתקיימו בין השעות 1800-2200 במחיר של 400 ₪ ליחיד או 750 ₪ לזוג. יש להרשם מראש.

 

בנוסף, ניתן להזמין סיורים בשוק לקבוצות או להתארח בביתם של חן ואלון לארוחות ששי משפחתיות ומפנקות בלווי שירי שבת, סיפורים ותפריט עשיר במיוחד (מחיר 300 ₪ לאדם בקבוצות של עד 40 איש) ויש גם סדנאות בישול ואפייה הכוללות סיור בשוק. סדנאות בישול איטלקי, ירושלמי או צפון אפריקאי (במחירים של 2000 ₪ לסדנה של 4 אנשים.)

 

להרשמה ופרטים נוספים: חן ואלון קורן http://www.mamadiali.co.il/  או בטלפון- 050-5875684

 

 ט22

 

מוזיאון המוסיקה העברי נמצא בנחלת השבעה. המוזיאון המציג אוספי כלי נגינה עתיקים ומקוריים נמצא בבנין אבן יפהפה שמוסיף להנאת הסיור. מיד בכניסה מקבלים טאבלט – איתו מסיירים בשבעת חללי המוזיאון. דמות אנימציה חביבה בשם "סבא לוי" מדריכה את המבקרים. בכניסה לכל חלל ובחללים עצמם מקרבים את הטאבלט לסבא לוי המחייך אליכם, הטאבלט קורא את הברקוד וכעת ניתן להקשיב להסברים, לקבל מידע אודות כלי הנגינה ואף להאזין לצלילים. דרך נהדרת ומהנה גם לילדים וגם למבוגרים. בנוסף, אפשר לשחק בחללים במשחקי מולטימדיה בטכנולוגיות חדשות, לצפות בסרטים וגולת הכותרת- לחוות חווית מציאות מדומה בתלת מימד דרך משקפי אוקולוס- חווית ביקור בבית המקדש. זו חוויה מרגשת וייחודית ומאד מומלצת.

 

 ט21 ט23

 

המוזיאון הוא בבעלות פרטית של לורנט לוי, הבעלים של אופטיקל סנטר. לוי, עלה לישראל לפני 11 שנה מצרפת והוא שיזם את "כיכר המוזיקה". לפני מספר שנים פגש את המוזיקאי אלדד לוי שסיפר לו על חלומו להקים מוזיאון למוזיקה והחלום הפך למציאות. אלדד לוי הוא מנהל המוזיאון והוא זה שהיה אחראי על איסוף כלי הנגינה ועל פיתוח קונספט המסע עם "סבא לוי." גם המשחקים המוזיקליים והקליפים המושמעים בחללים הם פרי המצאתו.

 

אלדד אירח אותנו במוזיאון, הפליא לנגן על הכלים השונים וסיפר לנו על שבוע ט"ו בשבט לכל המשפחה בסימן הזמר העברי ושירת הארץ שיתקיים בין ה-5-9.2.17. בתאריכים אלו יתקיימו סיורים מוזיקליים מיוחדים.

ט8

 

הסיורים יתקיימו בכל ערב בין ה-5-9.2.17 בלוויית מוסיקאי ויכללו הדגמות מכלי הנגינה המיוחדים המוצגים במוזיאון, ישלבו שירים, ניגונים, סיפורים מרתקים ושירה בצוותא של שירי ארץ ישראל האהובה והנוסטלגית מעדות ישראל ותקופותיה השונות.

 

במהלך הסיור יחוו המשתתפים כלי נגינה וסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה הישראלית העכשווית, הפעלות אינטראקטיביות והאזנה למוסיקה מקורית.

 

 

חזונו של אלדד לוי– מנהל המוזיאון שהפך חלום למציאות הוא שהמוסיקה תקרב בין אנשים, תעורר את הטוב ואת אהבת הארץ. "כלי הנגינה הם אמצעי לכך" אומר אלדד והלהט בעיניו משכנע אותי.

 

 

מוזיאון המוסיקה העברי, יואל משה סלומון 10 נחלת שבעה ירושלים

 

 

 

לפרטים נוספים והזמנת סיורי ט"ו בשבט – 02-5406505

 

 

 

עלות למשתתף בסיור ט"ו בשבט: 65 ₪ ובתיאום מראש בלבד.

 

שעת התחלת הסיורים: 18:00 מספר המקומות מוגבל

 

 

 

שעות פתיחת המוזיאון בכללי:  א'-ד' 09:30-17:30  חמישי 09:30-20:00 ו' – 09:30-13:30

 

מחירי כניסה למוזיאון: רגיל – 50 ₪/ ילד מגיל 5 ומעלה – 40 ₪/ סטודנט 35 ₪  חייל 30 ₪

 

 

  ט18

 

בכיכר המוזיקה ממוקמת מסעדת נחמן- מסעדה חלבית חדשה שבה אכלנו ארוחת צהריים   .

 

    מסעדת 'נחמן', כשם נצר למשפחת יואל משה סולומון, ממייסדי שכונת נחלת

 

שבעה ועל שם סמטת נחמן המובילה אל קומפלקס 'כיכר המוזיקה'.

 

 

 

התפריט ב'נחמן' מורכב ממנות חלביות, צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן בשילוב ארוחות בוקר ובראנצ'ים עשירים המוגשים משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים המאוחרות, בר פיצות בסגנון נפוליטני הנאפות במיומנות על ידי פיצאולו בטאבון אבן מרשים מחופה באבני פסיפס שחורות, מנות דגים טריים יום-יום, פסטות טריות מקמח דורום המיוצרות במקום מדי יום, במבחר רטבים עשירים (ניתן להזמין את מנות הפסטה גם מפסטה ללא גלוטן), לחמים ומאפים חמים הנאפים ללקוח במיוחד בקונדיטוריה של המסעדה ותפריט קינוחים קלאסי משתנה.

 

 

המנות הראשונות אותן אכלנו: סלט עלים, אנטי פסטי, גבינת מוצרלה ועגבניות שרי. מנת גבינת המוצרלה הייתה אסתטית במיוחד והוגשה כמעין חבילת הפתעה קשורה בסרט ומקושטת בעגבניות שרי. אני אהבתי במיוחד את הארנצ'יני שהיה קראנצ'י ועסיסי. למנות ביניים הוגשו פיצות שהן המומחיות של המסעדה. ולעיקריות: סלמון, פסטה פנה עם גבינת עיזים ותרד, לזנייה חצילים- מצוינות כולן. הסלמון היה עשוי במידה הנכונה והיה רך ונימוח. לזניית החצילים נהדרת וזו המנה המומלצת שלי.

 

 ט9

 

מי שאחראית על התפריט הטעים הזה היא השפית רחל דבח, הבעלים לשעבר של מסעדת PIPS הירושלמית, קייטרינג בוטיק לאירועים פרטיים, ואת בית הקפה המיתולוגי RACHELA.

 

 ט10 ט11

 

סיום הארוחה לווה בתה ומתוקים נהדרים וביקור משמח של לורנט לוי היזם והבעלים של מוסיאון המוזיקה. לורנט סיפר לנו על המוזיאון וככר המוזיקה ועל תכניותיו לעתיד.

 

 ט12

 

לורנט לוי  ואלדד לוי במסעדת נחמן

'נחמן' היא התוספת החדשה למגוון הקולינרי הרחב בכיכר המוזיקה, לצד הופעות חיות המתקיימות במשך כל ימות השבוע על הבמה המרכזית הפונה אל מוזיאון המוזיקה העברי, מסעדת הגריל הבשרית 'כינור בכיכר', בית קפה, בר, חנות בוטיק, גלריית אמנות, ובעתיד גם בית מלון, בית ספר למוזיקה ועוד.

 

 

 

מסעדת 'נחמן' משתרעת על פני 220 מ"ר במתחם מעוצב עם כ-60 מקומות ישיבה בחלל המסעדה המרכזי, מתוכם 12 מקומות ישיבה באזור מיוחד באווירה אינטימית ובנוסף כ-40 מקומות ישיבה בחוץ, במתחם כיכר המוזיקה לצפייה בהופעות החיות על הבמה המרכזית.

 

 

    מנות עסקיות בין השעות 11:00-16:00: מנה ראשונה לבחירה, מנה עיקרית

 

ושתיה במחיר המנה העיקרית.

 

 

 

מסעדת נחמן –  כיכר נחמן,  מבוא בית דוד 12, כיכר המוזיקה, נחלת שבעה

 

 

ולסיום כמובטח- להלן הקישור לכל אירועי ט"ו בשבט בירושלים-

 

http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/7386969

 

 

חג שמח!

 

 

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.