בואו לחגוג בפסטיבל "בין הכרמים" במרום הגליל. תאריכים- 18-26/8

מר23

הפסטיבל הוותיק " פסטיבל בין הכרמים" חוגג עשור ואני ממליצה לכם להגיע ולחגוג בשלל אירועים, מופעים ופעילויות. בסיור מקדים שנערך לעיתונאים ובלוגרים התרשמתי שאסור לפספס וזה עומד להיות פסטיבל שמח במיוחד.

הפסטיבל יפתח בערב ט"ו באב שהוא חג האהבה לפי המסורת היהודית. חג בו חוללו בנות ישראל בין הכרמים לאור הירח. אני לא שולחת אתכם לרקוד בכרמים (אם תרצו גם זה אפשרי) אלא להגיע למופעי המוזיקה שיתקיימו משקיעה ועד זריחה תחת כיפת השמיים. שולחת אתכם לבקר בבתי האמנים שבישובי מרום הגליל, שם תוכלו להתפעל, להתרשם ואף לרכוש יצירות מקוריות. תוכלו לטייל ביערות ולהשקיף על נוף עוצר נשימה. תוכלו לסייר ביקבים ובכרמים לטעום מהיין המשובח, לסעוד את ליבכם במסעדות המקום וללון במקומות הלינה הרבים והיפים שיש במרום הגליל. תאמינו לי, אין צורך לנסוע לחו"ל- תרגישו חו"ל גם במרום הגליל. זה מה שאני חשתי בסיור המהנה בו השתתפתי.

התחלנו את הסיור במרכז המבקרים "מחלבת ויקב אדיר" מרכז מושקע שבו תוכלו לצפות בסרטון קצר על המחלבה והיקב, תסיירו במקום, תאכלו ארוחת בוקר משביעה ונהדרת הכוללת מגבינות היקב ותוכלו לטעום מהיין שהמקום מייצר.

מר24

במרכז מתקיימים גם סדנאות גבינה וילדים מגיל 6 יכולים להצטרף ולהכין גבינה. המחלבה הוקמה בשנת 1995 על יד משפחות אשכנזי ורוזנברג. הגבינות מיוצרות מחלב עיזים המגיע מדיר בן 2000! עיזים הנמצא בסמוך לו. היקב הוקם מאוחר יותר ומייצר יינות מסוגים שונים. דוד נחמיאס, המנהל את מרכז המבקרים סיפר לנו שאנשים רבים מגיעים לאכול במקום- ארוחות בוקר או ארוחות בראנץ' הכוללים גם טעימות יין. ארוחת בוקר עולה בסביבות 60 ₪.

בשבוע הפסטיבל בתאריך 18.8- יום ששי בשעה 10.30 תתקיים במקום חגיגה לטינית  יקב אדיר ישיק 2 יינות לבנים חדשים,A  לבן 2014 וסוביניון בלאן 2015 בבוקר שכולו חגיגה לטינית עם איטלו גונזלס וסאבור דל באריו, הרכב סוחף ומקפיץ המנגן ביחד למעלה מ- 20 שנה בסגנון הלטיני הכולל מוסיקה קובנית ,סלסה, סול וג'אז לטיני עם נגנים מקצועיים וייחודיים בתחום המוזיקה הלטיני. תוכלו להתענג על ארוחות בוקר וברנאץ' שיוגשו במקום, אווירה תוססת וכמובן הרבה יין טוב. הכניסה בתשלום. לרכישת כרטיסים –  04-6991039

אני יכולה להעיד שארוחת הבוקר טעימה עד מאד והשלווה שיש במקום יחד עם הנוף והאווירה, פשוט עונג גדול.

טיילתם בסביבה ואתם מחפשים להתפנק עם משהו מתוק? או שאולי בא לכם קפה טוב ועוגה טעימה? אם כך, מזל תשמח לארח אתכם בבית הקפה שלה "מאדאם אלקלעי" שבמושב כרם בן זמרה. שם תוכלו לשבת בנחת מול נוף נפלא, עם קפה איכותי ומגוון מנות חלביות, קינוחים, עוגיות ועוגות הנאפות במקום יום יום על ידי הקונדיטורית בר אלקלעי, בתה של מזל. מזל, העובדת במועצה האזורית בפיתוח פרויקטים והייתה מנהלת הפסטיבל במשך שמונה שנים, סיפרה לנו שעד לפני מספר שנים היו להם צימרים והם החליטו לשנות. כשבתם בר סיימה את לימודי הקונדיטוריה פתחו בית קפה לצד הקונדיטוריה הכשרה. בית הקפה עובד רק בסופי שבוע. אני טעמתי במקום עוגת פרג מצוינת ועוגת קרם לימון חלומית. לא מרגישים בבית הקפה את להט הקיץ. רוח נעימה ונוף רכס הלבנון, משכיחים הכל. לפרטים והזמנת מקומות: 050-7221360

מר13

מר12

מר25

התחנה הבאה בסיורנו, מביאה אותנו למושב ספסופה. שם מקבל את פנינו היינן גידי סיידא מיקב "לוריא" גידי, בנו של יוסף סיידא שנטע את הכרם, השתחרר מהצבא, למד על יין בארץ ובצרפת ואז חזר לספסופה הקים את היקב ואת מרכז המבקרים. עד הקמת היקב מכר האב את הענבים ליקבים באזור. כעת, ענבי הכרם הפרושים על 180 דונם, מגיעים ליקב "לוריא" שם מייצרים מהם 10 סוגי יינות. אני טעמתי את לוריא גוורצטרמינר- יין המופק מ-100% ענבי גוורצטרמינר. זה יין רענן, קליל, מעט מתקתק ועם ניחוח של פירות הדר ופירות טרופיים. מתאים במיוחד לשעת בין ערביים על כסא נוח. עוד טעמתי מה" פינו גריג'יו" יין שצבעו בהיר, בעל גוף בינוני, אף הוא עשיר בטעמים טרופיים ופירות הדר. יין הדגל של היקב הוא לוריא גרנד ויטל– המיוצר מהענבים הטובים ביותר מהחלקות המובחרות בכרם יוסף סיידא. הוא מורכב מקברנה סובניון, כשסוגי הענבים הנלווים משתנים בהתאם לשנת הבציר. יין המתיישן במשך שנתיים בחביות אלון צרפתי ומבוקבק ללא סינון. זהו יין עשיר, בעל טעמים הרבה, עמוק ומורכב.

מר11

מר26

למשפחת סיידא גם שישה צימרים אותם מנהלת האם מרים. ביקרתי בצימרים המושקעים והמאובזרים. הצימרים שונים זה מזה. האחד הוא בעל אופי מרוקאי. השני רומנטי יותר. בכל צימר ג'אקוזי. במתחם בריכת שחיה ועוד. נראה לי שילוב נהדר- מגיעים לצימר, מבקרים בכרמים, טועמים מהיינות. מה טוב מכך?

בספסופה תמצאו גם את קונדיטוריית הבוטיק המצוינת "שרונה" של שרון הקונדיטורית המקצוענית. היא פתחה לנו שולחן עוגות שהותיר אותנו פעורי פה. מה לא היה על שולחן העוגות המפואר? עוגות קרם, שמרים, מרמלדות, עוגיות. מבחר ענקי של מתוקים ומלוחים. טעמתי שם את אחת העוגות הטעימות ביותר – עוגת אוכמניות עם קרם שקדים. אתם חייבים פרוסה מהעוגה הזו. משהו מדהים.  שרון סיפרה לנו שהקונדיטוריה כשרה למהדרין. היא אינה מתפשרת על חומרי הגלם ויוצרת טעמים חדשים ומפתיעים מדי פעם. ניתן לקבל במקום גם ארוחות בוקר. פרטים והזמנות- 050-8427109

מר27

הגיע זמן ארוחת צהריים. היכן אוכלים? אנחנו אכלנו במסעדת אמירי הגליל במלון הבוטיק "אמירי הגליל" במושב אמירים. מי שלא היה במלון המדהים והיפה הזה המשקיף אל הכנרת ורמת הגולן, כדאי שישלים את החסר ויגיע למלון ולו רק לשם ביקור. במלון 16 חדרים ביניהם סוויטות הכוללות פינת ישיבה וג'אקוזי. המסעדה היא כשרה ומגישה סלטים ומגוון מנות עיקריות, היא מתמחה במנות דגים ובשרים בסגנון ים תיכוני. אכלתי סינייה- מנה מיוחדת של בשר טחון הנאפה יחד עם טחינה ותבלינים. מנה טעימה ושונה. הנוף הנשקף מחלונות המסעדה הוא מרהיב והייתי יכולה להתפייט כאן על יופיו. אך, אחסוך זאת מכם. הבנתם, נכון? מרהיב. ממש. עוד יש במלון ספא המציע מבחר של טיפולים ע"י צוות מקצועי וקשוב. המלון לא מתאים לילדים. ניתן לערוך בו אירועים, כנסים, בר מצוות וכו'. מחירים- החל מ-940 ₪ ללילה לזוג.

פרטים: 04-6989815

מר28

אחרי ארוחת הצהריים ביקרנו בגלריה של הצלם אבי גולדברג , במושב שפר. צילומיו המיוחדים מפארים את קירות הגלריה ומושכים למבט מעמיק. אלו צילומים מ-11 שנות טיול ב-103 מדינות. אבי הציג את צילומיו ב-43 תערוכות בארץ ובעולם והוציא 2 ספרי צילום בנושאי הצילומים. בשבוע הפסטיבל הוא פותח את הגלריה לביקורים ומדי ערב בשעה שמונה ניתן יהיה לסייר במקום, לקבל הסברים ולשמוע את סיפורי הצילומים. אני מאד נהניתי ואהבתי את צילומיו וממליצה להגיע.

מר21

פינת החמד האחרונה בה ביקרנו היא "חמדת ימים" שם גם נפגשנו עם ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, שספר לנו על תכניות הפסטיבל וגם על מועצת מרום הגליל המאגדת 24 ישובים של יהודים, צ'רקסים, דרוזים, דתיים וחילונים. עמית רואה באזור מרום הגליל את חבל הכרמים של ישראל. בעיניו, מרום הגליל הוא אזור המחבר בין חקלאות, תעשיה ותרבות שהנופים המשתקפים ממנו והאווירה המיוחדת שיש במקום הם מן הקסומים בארץ. הוא היה רוצה שיגיעו מטיילים רבים משאר חלקי הארץ ליהנות ממה שיש למקום להציע- מהנופים, המוזיקה, הפעילויות המיוחדות והאווירה. " הגליל הופך אטרקטיבי יותר ויותר" אמר עמית "ומי שמגיע פעם אחת לפסטיבל ממשיך להגיע"

מר1

"חמדת ימים" הוא מקום רחב ידיים, הנמצא מעל ישוב שפר, שנופו מרהיב. (שוב פעם, מה לעשות, הנוף בכל מקומות הסיור אכן היה מרהיב) הוא משמש גם כבית קפה אך בעיקר מציע הופעות מוזיקה שונות ומגוונות. אנחנו הקשבנו לנגינתו של בעל המקום יצחק, של חתנו ונכדו שניגנו לנו קטעי מוזיקה שונים. יצחק סיפר לנו שפיתח את המקום בעצמו ומשפחתו רואה עצמה כשליחת התרבות של האזור. במקום מתארחים תורמים המגיעים לגליל, בתי ספר, קבוצות ממקומות עבודה ועוד. תשמעו, לשבת במקום היפהפה הזה ולהקשיב למוזיקה זו חוויה אמיתית.

מר22

ולסיכום מספר אירועים בולטים שיתקיימו במהלך הפסטיבל-

יום ה' – 18.8

21:00 שלומי שבת – "ההופעה", אורחת מיוחדת – ריטה:  שלומי שבת, מהאומנים המוערכים והחשובים במוסיקה הישראלית יפתח את חגיגות העשור של פסטיבל בין הכרמים בערב ט"ו באב במופע קצבי, תוסס ומלא בניחוחות ומקצבים אתניים -ים תיכוניים, ספרדיים ותורכיים. באווירה הקסומה של עין הוזים בלב יער בירייה שבמרום הגליל לאור הירח המלא וניחוחות הבציר יבצע שלומי את להיטיו החדשים לצד מיטב הקלאסיקות והלהיטים שמלווים אותו במשך 40 שנות יצירה ובמיוחד לרגל הפסטיבל – יארח את האורחת המיוחדת – ריטה, בליווי הרכב של 10 נגנים, זמרות ליווי סאונד ותאורה מרשימים אשר יצרו יחדיו מופע סוחף ומרגש. עוד במתחם המופעים המיוחד בלב היער – שדרת יקבי בוטיק, דוכני אוכל גלילי ובית קפה בטבע. פתיחת שערים בשעה 19.00. המופע בתשלום.

יום ו' – 19.8  – חגיגה ביקבים:

10:30 –  חגיגה לטינית ביקב אדיר לכבוד ט"ו באב  ישיק יקב אדיר 2 יינות לבנים חדשים,A  לבן 2014 וסוביניון בלאן 2015 בבוקר שכולו חגיגה לטינית עם איטלו גונזלס וסאבור דל באריו, הרכב סוחף ומקפיץ המנגן ביחד למעלה מ- 20 שנה בסגנון הלטיני הכולל מוסיקה קובנית ,סלסה, סול וג'אז לטיני עם נגנים מקצועיים וייחודיים בתחום המוזיקה הלטיני.  "אדיר" מזמינים אתכם להתענג על ארוחות בוקר וברנאץ' שיוגשו במקום, אווירה תוססת וכמובן הרבה יין טוב. הכניסה בתשלום. לרכישת כרטיסים –  04-6991039

14:00 –  חוויה בכרם: חוות בית הכרם במושב חזון, פותחת שעריה ומזמינה אתכם לחגיגית ט"ו באב תוססת בלב הכרמים. מול נוף עוצר נשימה ינגנו 'אואזיס מיוזיק' מוזיקת עולם חיה וצבעונית בהילולה של קצב ושמחה. תוכלו להתרווח עם יין הבית תחת סוכות הגפנים, לרקוד עד שכרון חושים עם כוס ערק חלומי וליהנות ממגוון תבשילי פוייקה משובחים, בירה צוננת מהחבית, מיני פינוקים ומשאר תוצרת החווה. במקום יהיו פינות יצירה לילדים וחוויה של משחקים בטבע. הפעילות מהשעה 14:00 ועד כניסת השבת. הכניסה בתשלום. לרכישת כרטיסים – 050-4772792

יום א' – 21.8

19:00 – ערב 'טועמים בשניים' במלון אמירי הגליל: מסעדת 'בין כרמים' ומלון אמירי הגליל חברו יחדיו לאירוע "טעימות בשניים" לשוחרי טבע, אוכל, יין ומוסיקה עם חגיגה של טעמים וריחות: ארוחת ערב רומנטית של 5 מנות מגוונות לצד טעימות יין מיקבי האזור. הפעילות במסעדה ובגינת המלון. האירוע בתשלום, מומלץ להירשם מראש בטלפון 04-6989815. מספר המקומות מוגבל.

יום ב' – 22.8

21:00 – אברהם פריד מארח את יהורם גאון – פסטיבל בין הכרמים ממשיך את מסורת הזמר החסידי עם מופע של גדול הזמרים בימינו – אברהם פריד, שיארח את יהורם גאון במופע חגיגי לרגל חגיגות העשור, תחת כיפת השמיים בלב יער בירייה בעין הוזים. במהלך הערב ישיר אברהם פריד את מיטב להיטיו מאלבומו החדש ולהיטי עבר בעיבוד קצבי ותוסס כאשר על הניצוח והעיבוד אחראי המנהל המוסיקלי יובל סטופל. המופע בסמוך לישוב קדיתא וסמוך לקברי צדיקים רבים בגליל, עוד במתחם המופעים המיוחד בלב היער – שדרת יקבי בוטיק, דוכני אוכל גלילי ובית קפה בטבע. פתיחת שערים בשעה 19.00. המופע בתשלום.

יום ג' 23.8

16:30 – "טיול ביער לעולם לא" – כמיטב המסורת בפסטיבל בין הכרמים ממשיכים עם טיולי היער המומחזים– והשנה עם טיול קסום ומודרך לילדים ולהורים  הכולל גם הדרכה ממדריכי קק"ל ומפגשים עם שחקנים בדמות פיטר פן וטינקרבל – שיפתיעו את המשתתפים ביער לעולם לא עם מעשיות וסיפורים ובסיום גם פעילות אקרו-באלנס חווייתית בשיתוף הורים-ילדים. התוכנית גובשה בשיתוף החוג לאקרובטיקה אווירית של מתנ"ס המועצה האזורית מרום הגליל. היציאה לסיור ממצודת בירייה, הסיור בתשלום וברישום מראש.

יום ה' – 24.8 –

16:00- 21:00 יריד שוק איכרים גלילי מיוחד במושב כרם בן זמרה מתוצרת המקום –  פירות, זיתים, דבש, ליקרים, שמן זית, יין, עבודות יד ואומנות, דוכני מזון ויצירה, כולל סדנאות ופעילויות מיוחדות לילדים בראשם – מופע 'סופר סבתא' (בשעה 18:00): מופע המשלב בתוכו הרבה הומור קטעי ליצנות וקרקס, להטוטי אש מדהים, פעילות אקרובאלנס עם מתנדבים מהקהל והרבה אהבה.. הכניסה והמופע ללא תשלום.

21:00 ג'הבלס – מופע רגאיי  ב"מצפה כנרת", מושב אמירים: נהר של רגאיי משמח ושופע בביטים ייחודיים. מהתו הראשון ועד האחרון כל המקום עולה על תדר משותף למסע מאוחד שכולו יצירה מלאת תשוקה ונשמה בקצב המתובל בנגיעות של ג'אז, רוק, סול ודאנס. בואו ליהנות ממופע נוגע בנשמה המשרה שמחה אמתית במקום ואוירה קסומים במצפה כנרת. ישלימו את האווירה דוכני אוכל, יין ובירה. הכניסה חופשית.

יום ו' – 25.8

04:00 – מירי מסיקה במופע זריחה  – גם השנה ממשיכים את המסורת בפסטיבל עם מופע זריחה באמפי ביישוב ליבנים, והשנה עם מירי מסיקה, הזמרת שהפכה לפני עשור לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי ופרצה לתודעת הקהל, אחרי 5 אלבומים מצליחים שהנפיקו להיטי ענק וזכיה בכל תואר אפשרי. עם רפרטואר עשיר ומגוון ואינספור הופעות מצליחות על הבמות הגדולות ביותר בכל רחבי הארץ תגיע מירי למופע מיוחד בו תבצע שירים מאלבומה האחרון ומאלבומיה הקודמים לציון עשור של עשיה מוסיקלית ולרגל חגיגות העשור לפסטיבל, באמפי האינטימי בישוב ליבנים הצופה על בפתיחת המופע יאיר הירח, ובסיום לאחר הזריחה – כבר תעלה השמש מעל הכנרת ונופי הגולן הנשקפים מהאמפיתיאטרון בליבנים. המופע בתשלום.

לרכישת כרטיסים למופעי המוסיקה 04-6919807 או 04-6220066 וגם באתר האינטרנט –  www.keshet.smarticket.co.il . במשך ימי הפסטיבל המתקיים בשיתוף משרד התיירות, יתקיימו אירועים מיוחדים נוספים, סיורים, פעילויות ביקבים וטיולים מודרכים. לפרטים נוספים על שלל האירועים הנוספים במסגרת פסטיבל בין הכרמים, אפשרויות הלינה הרבות ולתוכנייה המלאה – http://www.2beav.co.il

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.