ספר ילדים חדש ומומלץ – עץ הספודילה מאת יעל מדיני

בחורה עם מחשב נייד

ספו

שלושה סיפורים נמצא בספר הילדים מלא החן והנשמה. "עץ הספודילה הוא השלישי והארוך שבהם ובמרכזו "גדי נחמדי" כפי שקוראת לו השכנה בת שבע. בת שבע היא "אישה שמנה שבשערה שזורה שיבה ובפניה כמה קמטים". אישה בת שבעים וילד בן שש. האם תתפתח ביניהם ידידות שתגשר על פער השנים? ומהו עץ הספודילה? מדיני אורגת סיפור קסום על על חברות ושכנות טובה. על הטבע האנושי, אהבת האדם ואהבת הטבע וכל זאת באופן קריא ומושך לקריאה. הסיפור מקרב את הקורא להבנת הקושי שיש בזיקנה, מלמד אותו אחריות, איכפתיות, חמלה ואהבה. מלמד אותו גם על עקשנות וניצחון.

הסיפור הפותח את הספר "אני קודם" מספר על עמליה שתמיד צועקת "אני קודם" ותמיד נדחפת ונדחקת. ולמרות שהמורה רות מנסה ומקווה שעמליה תשתנה, בינתיים זה לא קורה. עד שצריך להתחסן נגד צהבת וגם כאן קופצת עמליה "אני קודם" ובעקבותיה מסכימים להתחסן גם שאר הילדים, למרות החשש והפחד. גם בסיפור זה מצאתי את אותה הקבלה, האהבה והאיכפתיות.

הסיפור השלישי "יום כיף"- מספר על דליה המתארחת אצל סבא וסבתא.דפנה הולכת לטייל עם סבא בחורשה ליד הבית ושם הם נתקלים בפועל העומד לכרות את אחד העצים. סבא מתנגד לכך.מה קורה ואיך מצילים דפנה וסבא את הגוזלים שקיננו בקן שהיה על העץ. על כך תקראו בסיפור.

גרסת כתב היד של הספר זכתה בפרס אקו"ם לעידוד היצירה בשנת 2012.  יעל מדיני פרסמה יצירות לפעוטות, לילדים, לבני נוער ולמבוגרים, בהן שירים, סיפורים קצרים, נובלות ושלושה רומנים.

ממליצה בחום רב.

"עץ הספודילה"- מאת יעל מדיני. איורים: גלעד סליקטר. הוצאת "דני ספרים" 109 עמ'. מנוקד. מחיר- 58 ₪.

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.