אובך/יורם עבר- הדני

פרופ' יואל עדות, מנהל מחלקת פריון מהולל, מוצא עצמו בבוקרו של יום אחד במוסך מוזנח ומבולגן. תקלה קטנה במכונית הובילה אותו לשם, כשהיה בדרכו לעבודה. מה שהוא לא ציפה, שהתקלה הקטנה במכונית, תשנה את חייו.

20171017_214032~2

פרופ' יואל עדות, מנהל מחלקת פריון מהולל, מוצא עצמו בבוקרו של יום אחד במוסך מוזנח ומבולגן. תקלה קטנה במכונית הובילה אותו לשם, כשהיה בדרכו לעבודה. מה שהוא לא ציפה, שהתקלה הקטנה במכונית, תשנה את חייו.
בין כל הבלאגן במוסך, ירון מוגרבי, נער בן שבע עשרה, מתקן ליואל את התקלה ברכב ומשחרר אותו מבלי לגבות ממנו תשלום. יואל הבחין שהבחור לא מוסכניק רגיל, הוא הביט בדרך שבה תיקן במיומנות של מנתח את רכב וראה את הפוטנציאל שבירון. השניים מחליפים ביניהם כרטיסי ביקור, וכל אחד מהם ממשיך בשגרת יומו. מבלי לדעת שברגע זה, מהלך חייהם משתנה.

כשיואל מגיע לעבודה מתעורר אצלו רעיון, שאולי ירון ישמש לבנו איתמר, חבר. הוא ישלם לו תמורת זמנו וסוף סוף אולי בנו יכיר מה זה חבר. איתמר נולד מחד גיסא עם יכולות קוגניטיביות גבוהות מהממוצע ומאידך גיסא בבעיה ביצירת קשרים חברתיים, בהבנת הבעות פנים וכיוצא בזה. כתוצאה מכך הוא היה בגיל תשע עשרה, נער מתבודד שלא היה לו מעולם חבר. דבר שמאוד הכאיב להוריו.
ירון, שהפסיק ללמוד מבלי לסיים את הבגרות האחרונה במתמטיקה, חולם על טיול בחו"ל. וכסף אף פעם לא הזיק…לאחר התלבטויות הוא מחליט לקחת את העבודה.

ירון פוגש באיתמר, את הבחור המשונה שחופר וחופר. בין המוסכניק הצעיר, עם טעויות הלשון ובין הבחור המבריק מתפתח קשר לא פשוט. אנשים רבים נוטים לפרש את הבעיה החברתית של איתמר כמוזרות. אבל, מוזרות זו אינה מעליבה אותו. הרי מיהו אדם מוזר? מוזר הוא אדם שאינו רגיל. ומדוע עליו להיות רגיל? מרבית אנשים בעולם הינם אנשים רגילים, והמוזרים יחידי סגולה הם. לכן, הוא מעדיף להשתייך אל המוזרים. וירון? רק רצה חיים רגילים ומשפחה רגילה…

העסקה המשונה הזו בין יואל לירון, מובילה את שניהם למסע פנימי ולהתפתחות אישית, שתלמד אותם לא מעט על עצמם.

הספר נוגע בנושא טעון ורגיש בחברה- ההתמודדות של המשפחה עם ילד שונה. היותו של איתמר, מבריק אך מוזר עם בעיות חברתיות, הביאה להתמודדויות לא פשוטות של המשפחה עמו ובינם לבין עצמם. אחותו, גל, נאלצה מגיל צעיר להתמודד עם אח שילדים צוחקים עליו, שנתקף בהתפרצויות זעם במקומות ציבוריים ושההורים נאלצים להקדיש משאבים רבים בטיפול בו. למרות זאת, גל אהבה אהבה עזה את אחיה וגוננה עליו ככל שיכלה.
גם בין זוג ההורים, ענת ויואל, משהו משתנה עם היוולדו של איתמר. ענת שמשקיעה את כולה לטיפול בבנה, ומוותרת על הקריירה האקדמית ויואל העובד שעות רבות בבית החולים, ספק כדי לברוח מההתמודדות עם הנושא הקשה ביותר שעימו נאלץ להתמודד בחייו, מפתחים קשר של אהבה ותסכול.

בספרו של יורם עבר- הדני, אנו נחשפים ליחסי אב ובן בשתי המשפחות. המשפחה של יואל והמשפחה של ירון. יואל, המנסה להפוך את בנו ל"נורמאלי" ככל האפשר ובמשפחתו של ירון, אביו של ירון מנסה להפוך את בנו למוסכניק כמוהו. האם יצליחו?

מאחלת לכם קריאה מהנה!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)