הבלוג של ענבל מימרן

honeyb

אני ענבל - מעצבת אופנה ואקססוריז, סטייליסטית אישית, חובבת מוזיקה, שופוהולית, נהנתנית ופיינשמייקרית. יש לי הרבה מה לומר, מקווה שתהנו לקרוא אותי! [Honey B הוא שמו של המותג שלי, ומכאן שם הבלוג] לעמוד הפייסבוק שלי:... +עוד

אני ענבל - מעצבת אופנה ואקססוריז, סטייליסטית אישית, חובבת מוזיקה, שופוהולית, נהנתנית ופיינשמייקרית. יש לי הרבה מה לומר, מקווה שתהנו לקרוא אותי! [Honey B הוא שמו של המותג שלי, ומכאן שם הבלוג] לעמוד הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/Honey.B.Label

עדכונים:

פוסטים: 26

החל מאוגוסט 2014

צפיתי בתכנית “עושות חשבון – שקר האופנה” ומאחר והתכנית עסקה בתחום שבו אני עוסקת, ובנושאים שכל כך קרובים לליבי, החלטתי לחלוק עמכן/ם את רשמיי.

11/06/2015

שקר המותגים צילום מסך

אופנתי לקנות בזול

אכן, בשנתיים-שלוש האחרונות מאוד אופנתי לקנות בזול, וכל מי שיחשוב על כך בכנות, יודע שזה בא על חשבון האיכות. הבדים זולים, הגיזרה לא מדוייקת, הייצור נעשה במזרח הרחוק, במדינות עולם שלישי, התופרות מקבלות כמה גרושים לחודש וחיות חיים חסרי סיכוי. קיבלנו הצצה למאחורי הקלעים של רשתות זרות ואהובות כמו מנגו או H&M בסדרת הטלויזיה הנורווגית SWEAT SHOP, עליה כתבתי כאן.

הרשתות מרוויחות בענק

תמיד טענתי שרוב הרשתות וחנויות ה”יבוא” (גם אלו שטוענות שהן מייבאות מצרפת, איטליה וכן הלאה) מוכרות לנו במאות שקלים בגדים שיוצרו ב-2 עד 5 דולרים במזרח. אותם המחירים תקפים גם לגבי הרשתות הישראליות שמייצרות במזרח (שזה למעשה מרבית הרשתות אם לא כולן).

גם בלי תחקירים וגילויים מרעישים, אפשר להבין את זה לבד במהלך מכירות סוף העונה… לא תהיתם אף פעם איך הרשתות האלו מוכרות את הקולקציה שהוציאו רק לפני חודש וחצי – חודשיים, בעשרות אחוזי הנחה? איך זה שהרשתות מפנקות את לקוחותיהן בסוף עונה ב- 60-70 אחוז הנחה, שניה וחצי אחרי שהתחילה העונה? הן עושות את זה כי הן יכולות! הן לא עושות לאף אחד מאיתנו טובה, הן עדיין ריווחיות במחירים האלו!

רשתות יוקרתיות מול רשתות עממיות

שקר המותגים צילום מסך

בכנות, גם לא הפתיע אותי שגם הרשתות היוקרתיות יותר מייצרות באותם המקומות שבהם הרשתות הזולות יותר מייצרות, למעשה ממש באותן המתפרות. הפרט המשעשע היה שגם כשאתן/ם קונים בגד מרשת יוקרתית כמו American Vintage, זהו למעשה בגד שיוצר באותה המתפרה שיוצרו הבגדים של פוקס – אז איפה ההבדל הגדול? על מה אנחנו משלמים יותר כסף? על השם, כמובן. על התדמית.

האמת מאחורי הטיקט

עוד דבר שלא הפתיע אותי, הוא לגלות שהרשתות הגדולות קונות דגמים קיימים ושמות עליו טיקט – אני מכירה “מעצבות” ויבואניות עצמאיות קטנות שעושות את זה. אתם פשוט לא יודעים את זה ומאמינים להן שזה עיצוב שלהן או ייבוא של “מעצב יפני” או “מעצב איטלקי”.

אנקדוטה משעשעת:

אני כותבת לעצמי את ההערה האחרונה בצד, ואז מגיעה השמלה של דנה אשכנזי. בכנות, נופלת לי הלסת! למשך כמה דקות תהיתי האם דנה אשכנזי קנתה שמלות מסין ומוכרת אותן אצלה ברווח מטורף. אבל אחרי הביקורת של מומחה הטקסטיל, ירד לי האסימון

בואו ואסביר לכם מה היא עשתה: היא למעשה עבדה מול היצרן שייצר את השמלה הזולה (7 דולר בחנות אונליין), ביקשה ממנו להוסיף בטנה, הזמינה x עותקים, שילמה על כל שמלה כזו גג 5 דולר, ייבאה את השמלות לארץ, ומוכרת אותן במעל 500 שקלים.

תסלחו לי שאני לא מאמינה לתגובת החברה, שטוענת שהשמלה למעשה הועתקה מדנה אשכנזי – חברה שלא מוכרת את בגדיה באף חנות אונליין זרה (לדנה אשכנזי יש חנות אונליין בעברית) ואף אחד לא יכל סתם כך להעתיק אותה באותם בדים בדיוק, במהלך אותה העונה שזה הרגע התחילה…. בקיצור, לא אמין בעליל.

אורבניקה בלחץ

הצחיקה אותי הפוזה סביב אורבניקה. בר רפאלי לא מרגישה בנוח לקנות יקר (ייה רייט!), המנכ”ל טוען שיש לו 30 מעצבים בוגרי שנקר עלומי שם, רני רהב על קוצים ולפתע אווירת תחקיר של כלבוטק. איפה רפי גינת???

שתבינו – זה נכון שיש מעצבים בוגרי שנקר שנוסעים לעבוד בסין, בחברות אמריקאיות / קנדיות ענקיות, ומעצבים על פי דרישה. אבל לטעון שלאורבניקה יש מעצבים כאלו משלהם? יותר הגיוני שלצורך המיתוג, הם ניכסו לעצמם את המבנה האירגוני של החברה שממנה הם קונים את הבגדים, וסיפרו עליו כאילו היה מבנה הארגון שלהם.

קניינים? אז מי מעצב את הבגדים שלכן/ם?

שקר המותגים צילום מסך

ומה לגבי הקניינות במזרח? מה ההבדל בעצם, ומה זה אומר על הבגד שאנו לובשים? דובר על זה כה מעט בתכנית, ואולי יש מקום לפרט. אספר לכם כמה פרטים מעניינים, ואיך גיליתי אותם….

לפני כשנתיים הציעו לי עבודה ברשת אופנה ישראלית שלא אציין את שמה. הסתקרנתי, ובכנות – היתה לי תקופה כל כך קשה בעסק הקטן שלי, אחרי מלחמה, מיואשת, שוברת את הראש איך אסגור את החודש, אז הלכתי לשמוע במה מדובר. שם גיליתי שמרבית הדגמים של כל רשת אופנה הם למעשה גרסאות של דגמים שנרכשו בחו”ל! הקניין ו/או המעצב של החברה נוסעים לחו”ל לפחות פעמיים בשנה, רוכשים סאמפלים ואלה עוברים “עידכון” על ידי מעצבי החברה: לפעמים יורד כיס, לפעמים נוספים שניים, הכפתורים עשויים להיות בצבעים שונים וכן הלאה. לא פעם קורה שהקניינים של שתי רשתות ישראליות שונות קונים את אותו הסאמפל בדיוק, וכך יוצא שאנחנו רואים דגמים מאוד דומים ברשתות מתחרות, ותוהים מי העתיק ממי? הרי שתי הרשתות חשפו את הקולקציה בפער של כמה ימים.

אגב, המיעוט של הדגמים הם כאלה שהמעצב/ת הראשי/ת דורש מהמעצבים שעובדים מתחתיו (“תן לי שמלת ג’ינס בגזרת A עם צווארון ושלושה כפתורים” לדוגמא)

הנעלם במשוואה

הנושא שלא הוזכר כלל בתחקיר הוא העלויות הגבוהות של אחזקת חנויות בקניונים וניהול צוותי עובדים גדולים מאוד.אני מציינת זאת ומבהירה: העלויות של הרשתות בארץ מצטמצמות מול העובדה שגם את מה שהן תופרות בעצמן, הן תופרות מאוד בזול במזרח, מבדים שהן קונות במחירים מוזלים בסין, ואפילו על הייבוא יש מגוון הקלות (ותודה למשרד הכלכלה).

לעומת זאת, מעצבים עצמאיים כמוני שקונים בדים בארץ במחירים הרבה יותר גבוהים, מייצרים בארץ בעלויות הרבה יותר גבוהות, חלקנו הניכר מחזיקים סטודיו / חנות ומשלמים עליה שכירויות ומיסים ככל בעל עסק אחר בארץ, חלקנו גם מחזיקים עובד או שניים, ומתמחרים את הבגדים שלנו תוך התחשבות במחירים ברשתות כמו קסטרו, זארה ומנגו. אנחנו לא יכולים או רוצים להתחרות במחירי הרשתות האלו, אבל מודעים לרמת המחירים ומתחשבים בה בהגיענו לתמחר. מיותר לציין שאנחנו לא מתקרבים לאחוזי הרווח המתוארים בכתבה, נכון?

לסיכום – מהזוית שלי:

☆ לא אשקר – התכנית לא חידשה לי הרבה.

☆ אני דווקא כן בעד לקנות טרנדים בזול, כי טרנדים הם ברי חלוף. את הבגדים העל-זמניים אמליץ לקנות באיכות גבוהה, שיחזיקו לנו לאורך שנים וכביסות רבות.

☆ לקנות סנדלים בזול כי “מקסימום נזרוק ונקנה חדשים” זה לזלזל בבריאות שלך! הנעליים הלא איכותיות האלו יכולות לגרום נזקים לרגליים ולגב.

☆ משקפי שמש של כל המותגים, גם הגדולים שבהם (אלו של מעצבי העל), כבר מזמן מיוצרים בסין. לכן אני קונה רק משקפי וינטג’ כבר שנים. אם בא לי על דגם טרנדי כלשהו, אני קונה בזול (ממילא אני מחליפה לעדשות ראייה)

☆ מעצבות כמו דנה אשכנזי, על פי מה שמתברר מהתכנית, הורסות לכל המעצבות/ים הישראליות/ים את השם וחבל.

 

עד כאן להפעם,

אשמח לשמוע מכן/ם בתגובות,

ענבל

 

עוד מהבלוג של ענבל מימרן

תצוגה מקדימה

אופנה קטלנית

  פרולוג סדרת הריאליטי הנורווגית "Sweatshop - Dead Cheap Fashion" שלחה שלושה בלוגרי אופנה צעירים לעבוד במתפרה קטנה בקמבודיה במשך חודש. במתפרה הזו מייצרים בגדים עבור ענקיות אופנה כמו H&M ו- MANGO - מותגים אהובים על בלוגרים...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

היכוני לביאת הסתיו

  הרכבתי מגוון מערכות לבוש שיתאימו לנשים בעלות סגנונות לבוש שונים, וכולן מורכבות מפריטים שעוצבו ויוצרו בישראל, כי אג'נדה לא נוטשים, אפילו לא בסתיו...   החכמה ...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

הופה פורים סטייל

  מתחפשת בפורים? איך שאני רואה את זה, פורים הוא חג שמח, משמח ומספק הזדמנות נהדרת להתחדש בפריט מעוצב שתרכשי כי את "חייבת לתחפושת", ותמשיכי אח"כ ללבוש שוב בחיים האמיתיים; מה שנקרא - רווח כפול. וכמובן שאני ממליצה על פריטים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה