אני עוקב אחרייך / תרזה דריסקול

כשנערה בת 16 בשם אנה נעדרת, אלה הופכת לעדה המרכזית בפרשה בעל כורחה. אלה הייתה באותה הרכבת שבה היו אנה הנעדרת וחברתה הטובה, שרה. היא הבחינה בשני בחורים שהתקרבו אליהן ושוחחו איתן, ולמרות שהתלבטה רבות, החליטה בסופו של דבר לא להתערב. על ההחלטה הזאת היא התחרטה בכל ליבה. אם הייתה פועלת אחרת, אולי אנה לא הייתה כעת בחזקת נעדרת. שנה חולפת ואנה טרם אותרה. מתקבל הרושם כי אנשים מסביבתה הקרובה של אנה לא סיפרו את כל האמת על מה שהתרחש ביום היעלמותה. במקביל, אלה העדה מקבלת מכתבי איום שמטלטלים את חייה בנוסף לתחושת האשמה שכבר חשה. מדובר במותחן מעולה, בלי רגע דל, עם המון התפתחויות מסעירות ועלילה מרתקת עד העמוד האחרון. ממליצה מאוד!

בחורה עם מחשב נייד

אני עוקב אחרייך / תרזה דריסקול

 334 עמודים

מאנגלית: ימימה עברון

מטאור הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2020

 

81512876_992182237820281_2343132254579982336_o

 

מכירים את ההרגשה שאתם קוראים מותחן וכל כך להוטים לגלות את המשך העלילה ולכן אתם לא מצליחים לעזוב לרגע את הספר? אז זה בדיוק מה שקרה לי עם הספר הזה!

במרכז העלילה יש לנו את אלה לונגפילד. אלה נשואה באושר ואם ללוק בן ה-17. היא מנהלת חנות פרחים ושוזרת זרים בכישרון רב. חייה השלווים חווים טלטלה איומה כשהיא הופכת לעדה בפרשת היעלמותה של נערה בת 16 בשם אנה.

כשאנה וחברתה הטובה שרה נוסעות ברכבת ללונדון לבדן, אלה נמצאת גם היא באותו קרון רכבת. היא מבחינה בשתי הבנות ורואה איך שני בחורים בוגרים יותר מתקרבים אליהן ומתחילים לשוחח איתן. אלה שהשתעממה במהלך הנסיעה ברכבת האזינה לשיחותיהם וכך גילתה כי שני הבחורים הם אסירים לשעבר שרק יצאו מהכלא. היא נחרדת מהגילוי ומודאגת ממה שעלול לקרות לשתי הבנות הצעירות. לכן, אלה מחליטה להתערב ולהרחיק את הבנות משני הבחורים. אבל, התרחשות מסוימת ברכבת גרמה לה לחזור בה מההחלטה והיא בחרה שלא להתערב.

על הבחירה הזאת היא עוד תתחרט במשך זמן ארוך, היות ולמחרת בבוקר תמונתה של אנה, אחת משתי הבנות מהרכבת, הופיעה על מסך הטלוויזיה ומבזקי החדשות בישרו כי היא נעדרת.  אלה פנתה למשטרה וסיפרה את כל אשר ידעה בנוגע למה שראתה ברכבת. כששמה דלף לתקשורת, היא קיבלה ים של תגובות זועמות על כך שלא מנעה מהבנות הצעירות ללכת עם אותם בחורים זרים. חייה הרגועים ספגו טלטלה ואלה חשה אשמה רבה על החלטתה שלא להתערב.

חלפה שנה ואנה בת ה-16 טרם אותרה. חייה של אלה לא חזרו לשגרה והאשמה אפפה אותה בכל יום. אבל מלבד ההתמודדות עם החלטתה דאז, אלה נאלצת להתמודד גם עם מכתבי איום שהחלו להגיע לביתה ואשר ערערו עוד יותר את חייה וגרמו לה לתחושת פחד וחוסר שקט.

המשטרה לא הצליחה לאתר את שני הבחורים מהרכבת, אבל נראה כי אנשים מהסביבה הקרובה לאנה לא חשפו את כל האמת שהייתה ידועה להם על מה שהתרחש ביום שבו אנה וחברתה שרה נסעו ללונדון. שרה למשל השמיטה מידע בנוגע למה שקרה בלונדון, הוריה של אנה גם הם מסתירים משהו, וככל שהעלילה מתקדמת עוד חשדות צצות בכל מיני כיוונים חדשים.

אז מה באמת קרה לאנה בלילה שבו נעלמה בלונדון? מי יודע את האמת ולא מספר? ומי עומד מאחורי מכתבי האיום שקיבלה אלה? את כל התשובות תוכלו למצוא במותחן הפסיכולוגי המעולה: "אני עוקב אחרייך"!!!

איזה יופי של ספר! נהניתי מכל רגע במהלך הקריאה. לא היה בו שום רגע דל והעלילה הייתה מותחת ומרתקת מהעמוד הראשון ועד לעמוד האחרון! הכתיבה טובה ומשובחת וממש לא רציתי להניח את הספר מהיד עד שאגלה את אשר קרה לאנה. וכמו שצריך לקרות במותחנים משובחים וטובים, לא היה שום דבר צפוי בעלילה, מה שהפך את חוויית הקריאה לסוחפת, מצמררת ומטלטלת. העלילה הייתה מאוד תזזיתית, מלאת תפניות והתרחשויות מפתיעות.

העלילה הועברה מפיהן של ארבע דמויות:

העדה אלה, שכמו פנתה בדיבורה ישירות אל הקורא וחשפה בפניו את תחושותיה ומחשבותיה, וכמו התייעצה עם הקורא ושאלה מה אתם הייתם עושים במקומה? האם הייתם מתערבים או מתעלמים מכל מה שקרה ברכבת?

שרה, חברתה הטובה של אנה, שמצבה הנפשי אחרי היעלמותה של אנה לא היה קל. היא לא רצתה לשוחח עם השוטרים מכל מיני סיבות שאי חשיפתם מצידה עוררו עוד יותר את העניין תוך כדי הקריאה.

הנרי, אביה של אנה אשר חשף מהפרק הראשון שבו קולו הובא כי יש באמתחתו סוד שהוא מסתיר, מה שמעלה תהיות רבות בנוגע לאופיו האמיתי.

מת'יו החוקר הפרטי, שוטר לשעבר אשר אלה שכרה את שירותיו על מנת לגלות מי עומד מאחורי מכתבי האיום שהגיעו לתיבת הדואר שלה.

כל אחת מארבע הדמויות הללו הוסיפה עניין רב לעלילה והפכה אותה לכל כך מוצלחת ומותחת.

שורה תחתונה: ספר מעולה שבו רף המתח רק עולה ועולה! 

ממליצה מאוד!