הבלוג של חדי חזן

hedy

נעים מאוד חֶדִי חזן, מנחת תהליכי סליחה, מעבירה הרצאות וסדנאות וחוקרת את עולם הסליחה למעלה מעשור. בעקבות 2 אירועים מכוננים שחוויתי בעשור האחרון החלטתי לעזוב משרה בכירה בתחום השיווק ולהכניס את הסליחה לחיינו - הסליחה... +עוד

נעים מאוד חֶדִי חזן, מנחת תהליכי סליחה, מעבירה הרצאות וסדנאות וחוקרת את עולם הסליחה למעלה מעשור. בעקבות 2 אירועים מכוננים שחוויתי בעשור האחרון החלטתי לעזוב משרה בכירה בתחום השיווק ולהכניס את הסליחה לחיינו - הסליחה לעצמינו. כיום, אני מחברת את הסליחה שפוגשת אותנו במצבים ואירועים שונים בחיי היום יום כמו: סליחה במשפחה, בעסק/ארגון , מול פרידות, משברים ואבדן, הסביבה, סליחה והרגלים ועוד, לגישה ודרך חיים שהמטרה היא לבחור לעשות אחרת כדי להפסיק לעכב ולפגוע בעצמנו! מעבירה הרצאות, סדנאות, תהליכים אישיים ומשדרת תוכנית רדיו 'סליחה יומיומית', בכל יום רביעי ב 16:00 ברדיו החברתי הראשון המשודר גם בפרופיל הפייסבוק שלי (hedy hazzan . יותר מעשור מנהלת אתר חברתי , אתר סליחה, המעודד אנשים לבקש סליחה ולסלוח כל השנה ומאפשר לאנשים לשלוח מכתבים לכותל המערבי www.slicha.com [email protected] 054-4954456

עדכונים:

פוסטים: 15

החל מנובמבר 2016

השילוב בין אימהות לקריירה הפך כמעט לשם נרדף לרגשות אשמה. אין אמא שלא חוותה את המצבים הבאים: “לא הספקתי להוציא את הילד מהגן ושוב המטפלת מגיעה”,” כבר שבוע הם אוכלים אוכל מוכן”, “פספסתי שהבת שלי יצאה לתחרות וזכתה”, “האם לוותר על משרה נחשקת כדי לבלות יותר שעות עם הילדים?” והרשימה עוד ארוכה. כנשות קריירה ואימהות אנו מסתובבות עם רגשות אשמה, אך אם בעבר נשים הכחישו את הקושי, כיום אנחנו מודעות הרבה יותר למצב ולא מסתירות את רגשות האשמה שלנו כלפי הילדים. אז מה עושים? לקראת יום האישה הבינלאומי כמה תרגילים לסליחה עצמית.

26/02/2019

איך ניתן להתנהל בין אימהות, קריירה ורגשות אשמה

השילוב בין אימהות לקריירה הפך כמעט לשם נרדף לרגשות אשמה. אין אמא שלא חוותה את המצבים הבאים: “לא הספקתי להוציא את הילד מהגן ושוב המטפלת מגיעה”,” כבר שבוע הם אוכלים אוכל מוכן”, “פספסתי שהבת שלי יצאה לתחרות וזכתה”, “האם לוותר על משרה נחשקת כדי לבלות יותר שעות עם הילדים?” והרשימה עוד ארוכה. כנשות קריירה ואימהות אנו מסתובבות עם רגשות אשמה, אך אם בעבר נשים הכחישו את הקושי, כיום אנחנו מודעות הרבה יותר למצב ולא מסתירות את רגשות האשמה שלנו כלפי הילדים.

יום ללא רגשות אשמה

מגזין הנשים האמריקני redbook החליט להתמודד עם התופעה והציע יום ללא רגשות אשמה במהלכו הזמין אימהות להעלות לטוויטר משפטי אשמה בעזרת התגית  don’tjudgemebecause# (אל תשפטו אותי על כך ש…) מתוך מטרה לדבר על התופעה, להוציא החוצה את תחושת האשמה, לשחרר ולהרגיש ש”אנחנו לא לבד”. אלפי אימהות מכל העולם, חשפו את אשר על ליבן בהצהרות כגון: אל תשפטו אותי על כך ש….

  • אני נותנת לפעוט את האייפון במסעדה כדי שיהיה בשקט
  • הבית תמיד מבולגן
  • אין לי כח להכין להם ארוחה מזינה
  • שהילדים שלי ממש קשים אני עוצמת עיניים ומדמיינת שאני על החוף לבד
  • בפתק למורה של בני קראתי לו בשמו של אחיו הקטן. הם די דומים
  • אני שולחת את בתי לחוג ריקוד רק כדי שאוכל קצת לנוח

הקונפליקט שאנו חוות בשל מגוון התפקידים שלנו יוצר לא פעם מתח, כעס, אשמה, חרטה והרבה מאוד תסכול שמשפיע על כל המעגלים בחיינו. לכן, חשוב שנעצור את המערבולת הזו עכשיו, נפתח גישה סלחנית לעצמנו ונבחר לחיות טוב יותר, ללא רגשות אשמה.

מאמר אקדמי שפורסם בכתב העת Journal of Psychology ב 30.10.18 בחן את תפקיד החמלה העצמית במונחים של שיפור רווחת ההורים. המחברים בחנו האם החמלה העצמית עשויה להפחית את תחושת האשמה והבושה של ההורים. מסקנתם היתה שחמלה וסליחה עצמית ניתנות להכשרה ותרגול ויכולות להקל על רגשות האשמה. כשאנו סולחים לעצמינו ומפתחים גישה של חמלה עצמית, אנו מפחיתים את עוצמות הכעס והאשמה.

איך מפתחים גישה סלחנית וחמלה עצמית? 5 תרגילים ליישום מהיר

סליחה לעצמינו היא כלי בחיים שפוגש אותנו בסיטואציות מאתגרות שמוציאות אותנו מאיזון. כדי לסלוח לעצמינו, לשחרר משקולות מיותרות וליצור מוטיבציה, מיקוד, הגשמת יעדים ותוצאות טובות יותר פעלו לפי  5 הנחות היסוד הבאות:

  1. בחירה אישית – ראשית חשוב לזכור שהכול נתון לבחירה שלנו ושלכל בחירה יש רווח ומחיר.  שילוב של קריירה ומשפחה מצריך תכנון ,תאום ציפיות והבנה מה זה דורש ממני. גם אם לא נצליח להגיע לתחרות, או לחוג של הילדים שלנו לדוגמא, חשוב להגיד להם את זה ולא להתעלם מהמצב.
  2. סדר עדיפות – כנשות קריירה חשוב שנקבע לנו סדרי עדיפויות ונשים גבולות בעבודה, עם הילדים, במשפחה, אבל בעיקר לעצמינו.
  3. להפסיק להתווכח עם המציאות- אם קרה משהו, זו המציאות ולא ניתן לשנות אותה. מנקודה זו לבחון מה אנחנו יכולות לעשות אחרת.
  4. לא להגיב על אוטומט- גם כלפי עצמינו. לספור עד 10 לפני שנותנים פרשנות לסיטואציה ומתחילים לפתח רגשות כעס או אשמה.
  5. אף אחד לא עושה שום דבר בעולם הזה דווקא במטרה לגרום לי להרגיש רע או לפגוע בי- לעיתים אנשים, ילדים, בעבודה, ההורים , בן הזוג, אומרים משפטים מעליבים ופוגעים. אך, זכרו, הדברים שנאמרים קשורים לעניין שלהם ולהתמודדות שלהם. זה לא קשור אליכן ובטח שלא מכוון דווקא בשביל להרע לכן. נסו להיכנס לנעלי האחר ולהסתכל על הדברים בעיניים שלהם.

חשוב לזכור, כי שינוי אמיתי יכול להיעשות רק כשנבין שההפסד שלנו במצבים של כעס ואשמה גדול יותר מההפסד בלבקש סליחה ולסלוח לעצמינו. רק אז אנו יכולים לשנות גישה, לתרגל ולהפנים. כי הדרך לשחרר אשמה היא לסלוח לעצמינו.

חֶדִי חזן חוקרת את עולם הסליחה למעלה מעשור, מנחת תהליכי סליחה לשחרור כעסים ומעבירה הרצאות וסדנאות. משדרת תכנית רדיו שבועית “סליחה יומיומית” בהרדיו החברתי הראשון ומנהלת אתר חברתי “סליחה לחיים רגועים יותר” המעודד אנשים לבקש סליחה ולסלוח לעצמם.

עוד מהבלוג של חדי חזן

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...