הבלוג של פריידי מרגלית - מרחב מודעות

חזון ודעה קדומה

פריידי מרגלית - חוקרת תודעה ומומחית לתכנות תת המודע. מייסדת שיטת "מטא פסיכולוגיה™"- שיטה המקנה כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדוייקת במשחק החיים. פריידי הציבה לעצמה מטרה - לקרב ולהנגיש את העולם התודעתי,... +עוד

פריידי מרגלית - חוקרת תודעה ומומחית לתכנות תת המודע. מייסדת שיטת "מטא פסיכולוגיה™"- שיטה המקנה כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדוייקת במשחק החיים. פריידי הציבה לעצמה מטרה - לקרב ולהנגיש את העולם התודעתי, לייצר אינטגרציה עם זה החומרי, הסובב אותנו. היום, היא מובילה קהילה של אנשים המבינים כי גן עדן – זה כאן והאושר זמין לכל דורש.

עדכונים:

פוסטים: 101

עוקבים: 147

החל מאפריל 2010

מי מאתנו לא מכירה את הקול הקטן והטורדני היושב לו באחורי ראשנו, בדיוק שם מאחורי רעמת התלתלים או התספורת המוקפדת, מהדהד וממתין בסבלנות לרגע של אמביציה או תנועה ראשונית של עשייה כדי להזכיר לנו את נוכחותו ההרסנית? בין אם לקול “גוון” צורמני של מורה משביתת שמחות מהיסודי, או מבטא פולני של אמא שעתיד בתה הבכורה נכתב עוד בטרם נולדה…

07/11/2010

“אמת מקובלת על כולם היא שרווק בעל רכוש גדול, מן הסתם חש מחסור ברעיה” עירית לינור פותחת בנימה אירונית את תרגומה העכשווי לרומן הקלאסי “גאווה ודעה קדומה” שכתבה ג’יין אוסטן.
החברה המעמדית של המאה ה-19 מחזיקה באמונותיה כבאקסיומות, חוקי טבע בלתי ניתנים לערעור. תפיסה עצמית הינה כלל הדעות הקדומות בהן בחרנו לזהות עצמנו. האופן בו אנו מפענחים את המציאות בהשפעת נטיית אישיות, חינוך וכו’ מייצר את הגבולות והעמדות שמכתיבות את התנהגותינו ואלו מצריכות התבוננות אמיתית אם ברצוננו ליצור שינוי. על כך אמר אינשטיין “קל יותר לפרק אטום מאשר דעה קדומה”
ההבנה שחלק מההתנהגויות/המנעויות שלנו מקורן בפחדים מסוגים שונים קריטית בכדי לחולל מציאות אחרת. הדעה הקדומה לרוב היא הפחד להתנסות, מערכות של אמונות חוסמות ותירוצים אינסופיים – וויתור עליהם הנו תנאי הכרחי ליצירת חזון.

מי מאתנו לא מכירה את הקול הקטן והטורדני היושב לו באחורי ראשנו, בדיוק שם מאחורי רעמת התלתלים או התספורת המוקפדת, מהדהד וממתין בסבלנות לרגע של אמביציה או תנועה ראשונית של עשייה כדי להזכיר לנו את נוכחותו ההרסנית? בין אם לקול “גוון” צורמני של מורה משביתת שמחות מהיסודי, או מבטא פולני של אמא שעתיד בתה הבכורה נכתב עוד בטרם נולדה…

לאחר שפתחנו בשבוע שעבר ב”עצירה” – פאוזה לקראת התהליך הממוקד אליו פנינו מועדות, השבוע נאלץ לעסוק בתכנים לא פשוטים: פחד ותירוצים.
כדי להגיע למקומות חדשים, עלינו קודם כל לצאת מאזור הנוחות שלנו. רק בעזיבת המקום הבטוח והמוגן נוכל להגיע אל הארץ המובטחת. ארץ החלומות וההגשמה. במילים אחרות, על מנת לעוט קדימה לעבר החלום שלנו, נאלץ להתעמת ולהבריא את אותם פצעים ישנים, להשלים עם האויב שבפנים.
משימתנו הנוכחית הינה לאתר את האמונות השליליות המקובעות בנו מימים ימימה ולבחון מה הן משרתות? מהם הרווחים הגלומים ב”לא להעז”? נזכיר לעצמנו ש”אמונות”- כשמן הן, הנחות בלבד, ההפך מעובדות מוצקות. בד”כ מדובר בפחדים לא מוסברים המסרסים ומקבעים אותנו בים תרוצים “רציונלים” לכאורה, סיבות ריאליות המצדיקות את דחיית הצעדים הראשונים שעלינו לעשות בדרך אל האושר.

להעיר את השדים

התרגיל הראשון שלנו הינו לדלות מזכרוננו שלושה שדים מן העבר. השדים הללו הינם הבסיס לאמונות השליליות שלנו לגבי עצמנו. לצורך התרגיל, גם הורינו, חברינו ואפילו אחינו השתלטניים עשויים להופיע בקטגוריה זו. כנות והיעדר צנזורה הם המפתח להתמודדות עם המפלצות.
לשם כך נרחיב את השימוש בקלפי האימון “POINTS OF YOU” וניעזר בהם לעורר זכרונות מודחקים. אנחנו עושות שימוש משמעותי בקלפים ונעזרות בהם באופנים שונים בעבודתנו עם מתאמנים. הרציונל העומד מאחוריהם טמון בשילוב של תמונות מרהיבות להן הוצמדו מילים. התמונה מעוררת את הצד הימני של מוחנו, האונה האינטואיטיבית, הדימויית. בעוד המילה מתייחסת לאונה השמאלית, האנלטית. הקלפים מכוונים אל חלון הזמן בו קורה המפגש בין המוחות, לסינרגיה המביאה לתובנות ע-נ-ק! (עוד על הקלפים באתר הבית POINTS OF YOU. שובר הטבה מיוחד לקוראות סלונה יעלה בשבוע הקרוב)

אנו מזמינות אתכן להביט בקלף “פחד”. לנסות לחיות ולהרגיש אותו, לעלעל באלבום התמונות האישי אשר בזכרוננו. האם הוא מעורר בי משהו? קול? חוויה? ריח? מה ניתן “לראות” בהרחבה דמיונית של הפריים מעבר למקטע התמונה המצולם? האם העיניים מזכירות לי משהו? מה אומרת לי המילה? עד כמה הפחדים שלי מנהלים את חיי? האם אני מוכנה לגעת בפחד שלי ולהבין אותו? מה אני לא עושה משום שאני פוחדת?

לאחר שאיתרנו וכתבנו את שמות השדים והאמונות אשר הם חזקו בנו לגבי עצמנו (המורה לאנגלית שצחקה על המבטא שלי ועד היום בכל פגישת עסקים בחו”ל או פרזנטציה באנגלית אני שומעת את צחוקה הרועם והצורמני) נעבור לשלב הבא: כתיבת מכתב לשד הדומיננטי מבין השלושה, המתאר את המקום אליו הגענו (או שואפות להגיע) למרות ועל אף חוסר העידוד והאמון לו זכינו מצידו.
את המכתב נכתוב בלשון הווה ונתאר הצלחות עתידיות כאילו כבר התרחשו.

ולבסוף תרגיל שלישי ואחרון: נכתוב ונפרט את רשימת “התרוצים” המשכנעים מדוע אין זה העיתוי הנכון להתפנות ולהגשים את חלומינו. בעמודה זו נכלול היעדר כסף או זמן, לימודים של הבעל שכרגע עליון בסדר העדיפויות, שלושה זאטטוטים קטנים או לחילופין שלוש מפלצות מתבגרות, תואר שני על הפרק, אמא חולה. וכו’ וכו’.

בהמשך נגלה כי ביום בו הרצון להגשמה יגבר על הפחד המשתק, זהו הרגע בו כל הבעיות הלוגיסטיות (להלן רשימת התרוצים) ייפתרו מאליהן. כשנבין מהי ב-א-מ-ת הדעה הקדומה שלנו, נוכל להתעמת עם הקולות הפנימיים, לוותר על התרוצים ולעוט קדימה אל ההגשמה!

פינת עבודה:מוזמנות להוריד את קובץ העבודה המצורף כ”פתק” , למלא אחר המשימות, להגיב ולשתף בתהליך. על כל שאלה שתעלה אנחנו זמינות במייל, מבטיחות להמשיך ולהגיב באופן אישי לכל הפונות. כמו כן, בעמוד האוהדים שלנו בפייס נרחיב ונשתף מנסיוננו האישי וניתן טיפים לשימוש יעיל בקלפים. (שובר הנחה לרכישת הקלפים יעלה בעמוד במהלך השבוע כמובטח)

*הפוסט מוקדש בהערכה לתמי רחמן, הקוראת הראשונה לעשות צעדים משמעותיים לעבר הגשמתה האישית!
תמי, נשמח לעקוב אחר שלבי ההתקדמות של העסק החדש שלך! מחזיקות לך אצבעות! פרידי, לימור וחברות חזון גרופ.

עוד מהבלוג של פריידי מרגלית - מרחב מודעות

תצוגה מקדימה

שם קוד: אהבה

ימים קשים של מלחמה. סערה אנרגטית ותסיסה מכל עבר. במכסיקו האדמה רועדת, בברלצונה מטוסים כמעט מתנגשים, ואצלנו הורגים ילדים. אך בכוחנו לשנות את המצב, להגביה את הרטט בשדה...

תצוגה מקדימה

לצאת מהמטריקס - לגלות את תת המודע

בסרט "המטריקס" ניאו נזרק לתוך עולם המכונות ומוצא את עצמו בתוך מיכל, שם הוא מתפכח לראשונה ומגלה שהעולם שחשב לאמיתי, אינו אלא אשליה.... סיפור בודהיסטי ידוע מספר על שלושה...

תצוגה מקדימה

מי מושך לי בחוטים?

   איך תגרום לתת המודע למשוך בחוטים של חייך? המילים האלה מעוררות התנגדות שצפה מייד, במלוא עוצמתה. אין פלא. ההבנה שהכול תלוי בנו לא מאפשרת לנו להמשיך ולהאשים כוחות...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה