הבלוג של חרוז כזה

תכשיט כזה

עדכונים:

פוסטים: 12

החל מינואר 2013

ברוכה הבאה לארץ הפלאות של התכשיטנות. כמו אליס בארץ הפלאות, את עומדת למצוא את עצמך מוקפת בדברים מדהימים, מרגשים, מסקרנים, חדשים…
ובדיוק כמו אליס שלא מצאה את דרכה, גם בשיווק ומכירות של תכשיטים צריך לדעת מה המסלול הבטוח להצלחה – וממה להימנע. יפעת זיוי, מנהלת האקדמיה לתכשיטנות של ‘חרוז כזה’ ליוותה עשרות מעצבות בתחילת דרכן. המאמר הבא מרכז טעויות נפוצות ומה כן לעשות. במקום ליפול בפח את מוזמנת לאמץ את הטיפים הבאים ולהמריא להצלחה!

תמונה שווה אלף מילים

בכל ערוצי השיווק תזדקקי לצילומים של עבודותיך. צילומים אלה יפתחו בפניך דלתות ויביאו למכירות. צילום איכותי יוצר תשוקה והזדהות. מאידך, צילום שאינו איכותי יוצר דחייה וחוסר הזדהות, ויעלה לך באובדן מכירות:
- לעולם אל תצלמי תכשיט על עצמך. ראש חתוך מחוץ לתמונה, צוואר או ידיים שאינם מושלמים, בגד לא הולם.
- לעולם אל תצלמי תכשיט על משטח לא נקי או לא אסתטי. לכלוך, אבק, שריטות או קפלים.
- הימנעי משימוש בעזרים כמו ענפים, בולי עץ, פרחים וכדומה. זה אמנם נראה אמנותי אבל גונב את ההצגה ומפריע לתהליך המכירה שהתמונה אמורה לייצר עבורך.
מה כן לעשות?
השתמשי בשירותי צילום מקצועי. ההוצאה הזאת היא השקעה נבונה שתחזיר את עצמה במכירות.
בצילום השתמשי משטח לבן, נקי, אסתטי, מושלם, לא מקומט או מלוכלך. וודאי שאיןשום דבר שמפריע לתכשיט.

כל ישראל חברים

זירת השיווק החדשה היא בפייסבוק. אם את לא יודעת שום דבר על פייסבוק מומלץ לעשות קורס מזורז בנושא זה. אם יש לך כבר דף פרטי בפייסבוק, השאירי אותו פרטי. הלקוחות שלך לא צריכות לפגוש את החברים הפרטיים שלך, שמעלים תמונות של הילדים ושל בילוי סוף שבוע.
כשאת מעניקה שם לדף העסקי החדש שלך, אל תוותרי על שימוש בשם המלא שלך. ברשת החברתית קשה להתחבר למותג האלמוני “תכשיטים מכל הלב”, אבל קל להתחבר ל-”סימה כהן – תכשיטים מכל הלב”. זה אישי, זה אמיתי.
מה כן לעשות?
הפרידי את העסק מהחיים הפרטיים, פתחי לעסק דף עסקי.
שמרי על מידה מסוימת של יחס אישי והשתמשי בשמך בנוסף לשם העסק. השתמשי בשמך קודם ואחריו בשם המותג.

להשקיע או לא להשקיע

כמעט כל העסקים החדשים נופלים בפח ומחליטים שכעת עליהם לפרסם ולהשקיע את תקציב הפרסום שלהם. במקרים רבים הם מפרסמים במקומון. וככה, בבת אחת, נעלם לך תקציב הפרסום השנתי על עסקה של 6 מודעות…
אל תפרסמי במקומון, או בכל מקום דומה אחר.
אל תתני לסוכני מכירות לשכנע אותך אחרת, זו שגיאה.
מה כן לעשות?
הדפיסי לעצמך כרטיסי ביקור והתחילי לחלק אותם לאנשים שאת פוגשת, ידנית. השיטה הזאת היא גם הכי זולה וגם הכי יעילה!
פרסמי בפייסבוק העיסקי שפתחת
פרסמי פלייר עם צילומים מקצועיים של עבודותייך
ןהכי חשוב עינדי את תכשיטייך וספרי לחברייך על עסקך החדש תוך שאת מראה את התכשיטים שאת עושה.

טעויות של מתחילים…

מעצבות בתחילת דרכן נוהגות לתמחר את התכשיטים שלהן נמוך ומאמינות שהמחירים יעלו מאוחר יותר. במציאות קשה מאוד להעלות מחירים. במיוחד אם את מתחילה עם משפחה וחברים כי הם ימשיכו לצפות למחירים האלה ואז העסק לא רווחי.
אל תמכרי את התכשיט הראשון בגישה של “יאללה, בואו נתחיל למכור”. הגישה הזאת תכשיל אותך ותגרום לאנשים לחשוב שאת מעצבת זולה…
לעולם אל תנסי למכור תכשיט משומש. ענדת את התכשיט רק פעם אחת? הוא משומש, ולא מוכרים אותו. המגע עם עורנו גורם לשחיקה טבעית של תכשיט, וזה בא לידי ביטוי בסוגר שחוק, שינויי גוון, שמנוניות וכיוצא בזה. זה מוריד את ערכך כמעצבת.
מה כן לעשות?
השתמשי בעקרונות המובילים בתמחור (את מוזמנת לקרוא את הפוסט הקודם שלנו בנושא כאן). קחי בחשבון הנחה למשפחה וחברים וכך תשמרי על הרווחיות. המתיני עד שיש לך קולקציה ראשונה ומקצועית, ואז התחילי למכור. כך תשמרי על תדמית מקצועית.
עצבי תכשיטים למכירה והקפידי שהם יהיו למכירה בלבד. קשה לך להיפרד מתכשיט? שמרי אותו לעצמך וצרי משהו אחר למכירה.
“הצעדים הראשונים שלך יקבעו את המשך דרכך. ניתן לתקן את הנזק אבל בהשקעה גבוהה, עדיף לעשות את הדברים כהלכה כבר מהצעד הראשון.”

בהצלחה
יפעת זיוי

עוד מהבלוג של חרוז כזה

תצוגה מקדימה

כך תציגי לראווה את התכשיטים שלך

טרחת, השקעת, עמלת במשך שעות... ולבסוף יצא לך תכשיט מושלם!כיצד תציגי אותו לראווה כך שהוא יזכה להתעניינות מצד לקוחות פוטנציאליות? פנינו לתמי אשד לקבלת עצה: תמי אולי...

תגובות

פורסם לפני 7 years

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי! בלב תל-אביב, במקום צבעוני עם שלט זהוב, יושבות נשים במשך כל שעות היום ויוצרות תכשיטים. "חרוז כזה", העסק הוותיק והידוע בתחומו מציע עולם שלם של תכשיטנות עם סל מוצרים מגוון שאין דומה לו, הכל תחת...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

איך תוכלי ליצור תכשיט גם אופנתי וגם רווחי?

עבור מעצבות תכשיטים, כל תכשיט הוא כמו יצירת אמנות. בשלב התחלתי, בתקופת הלימודים או כתכשיטנית בשעות הפנאי יכולת למקד את מלוא תשומת הלב והשיקולים בדבר אחד: "איך לעצב בכייף!". אבל...

תגובות

פורסם לפני 7 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה