הבלוג של חרוז כזה

תכשיט כזה

עדכונים:

פוסטים: 12

עוקבים: 3

החל מינואר 2013

גם בירידים לקוחות מחפשות קשר אישי וחוויית קניה. הקשר שנוצר בינכן משפיע במידה ניכרת והוא כולל: נכונות לסייע, מהירות תגובה, יחס נעים, הקשבה ובקיצור… תקשורת. אם כך, כיצד תתקשרי עם אישה שנגשת לדוכן ומתעניינת בקולקציה? איך תשברי את הקרח ותתגברי על היסוסים? המאמר נותן טיפים לתקשורת שמקדמת מכירות.

04/06/2013

במאמר הקודם שיתפנו אתכן בטיפים כיצד למצוא את היריד המתאים וכיצד להיערך אליו. אם אכן מצאתן מקום מרכזי שמושך הרבה אנשים וקיבלתן חוות דעת חיובית ממי שכבר השתתף ביריד – כדאי להפוך אותו לחנות קבועה. הלקוחות אוהבות קשר אישי ומחפשות את הקניה החוזרת ונשנית.

הקשר שנוצר בינך לבין הקונה משפיע במידה ניכרת והוא כולל: נכונות לסייע, מהירות תגובה, יחס נעים, הקשבה, נימוס ובקיצור… תקשורת. אם כך, כיצד תתקשרי עם אישה שנגשת לדוכן ומתעניינת בקולקציה? מה תאמרי לה כדי שתהפוך לקונה? הנה מספר טיפים לתקשורת שמקדמת מכירות:

1)  איך מתחילים? כאשר את מבחינה בלקוחה שמתקרבת לדוכן חייכי אליה, ברכי אותה, עמדי במרחק של 1 מטר ממנה ועשי כמיטב יכולתך ליצור אווירה נוחה. בתור מי שמובילה את תהליך המכירה עלייך לפתוח בשיחה, לעשות את הצעד הראשון ולהציג את עצמך: “אני המעצבת”, “המומחיות שלי היא עבודות תכשיטנות במחט”….

2)  כיצד לשבור את הקרח? אמנות ה- small talk ממלאת תפקיד חשוב במכירות. אם לאחר שיזמת דו-שיח לא קיבלת תגובה תוכלי לשבור את הקרח עם מחמאה. התבונני היטב, חפשי ומצאי משהו נחמד באותה אישה שיגרום לך להתפעל ממנו בצורה כנה, לדוגמה: “אהבתי את התספורת שלך. מי הספר?”, “הבן שלך ממש מתוק, בן כמה הוא?”, “מאיפה העגילים המיוחדים שאת עונדת? ראיתי כאלה רק ב’ווג’ האיטלקי”. התעניינות כזו בוודאות תשבור את הקרח ובתנאי שכל זה נאמר מהלב.

3)  איך להגיע לת’כלס? כעת תוכלי לעבור להנעה לפעולה בעזרת משפטים שמנווטים את השיחה למכירה, לדוגמה: “מה את מחפשת היום?”, “יש משהו מיוחד שמעניין אותך?”, “התכשיט לעצמך או למתנה?”.
רוב הסיכויים שאם הלקוחה ניגשה לדוכן שלך כנראה שהיא הבחינה במשהו שמוצא חן בעיניה. אם נערכת עם מגוון מספיק גדול של תכשיטים היא אמורה למצוא לפחות פריט אחד שהיא אוהבת. כעת כאשר הלקוחה יותר פתוחה למכירה – הציעי לה משהו קונקרטי שמתאים למטרתה. במשך כל תהליך המכירה שמרי על רמת התעניינות גבוהה ותני ללקוחה את התחושה שהיא החשובה ולא כרטיס האשראי שלה. אם תקשיבי לה מספיק טוב, תוכלי לגלות מה היא מחפשת.

4) ואם פתאום יש היסוסים? ב- 80% מהמקרים הלקוחה תהסס לפני הקניה גם אם היא מאוד רוצה את התכשיט. מה עושים?
ראשית, חשוב להבין שבדרך כלל אנשים מרגישים לחץ לפני הוצאה כספית. ההססנות נובעת מפחד ומתפקידך להרגיע אותו. איך לעשות את זה? חוזרים על הפרטים שכבר הסכמתן לגביהם, לדוגמה: “זה תכשיט שאת אוהבת”, “המחיר נוח”, “מושלם לבר-מצווה בשבת”, “כייף להתרענן עם פריט חדש” וכו’. חשוב שהמכירה תהיה איטית ונינוחה. מוכרת מתוחה שקופצת מעניין לעניין ומשאלה לשאלה, בחוסר סבלנות, תאבד את הלקוחה.

5) איך סוגרים את העסקה? לבסוף, עברי להנעה לפעולה כדי לסגור את העסקה עם תשלום. כעת תוכלי לומר בעדינות: “לכי על זה”, “את רוצה את זה”, “איך את רוצה לשלם?”…

כאשר צרכניות מוצפות בשפע של אפשרויות הן יבחרו לקנות במקום שמספק להן את התחושה הכי טובה. הן חכמות, ידעניות ויעריכו איכות ושירות שמתבטא בדו-שיח נעים. לכן תקשורת בירידים היא כל כך חשובה ויכולה להעניק גם לך יתרון תחרותי עצום. בהצלחה!

מאת: יפעת זיוי, מנהלת האקדמיה לתכשיטנות בחרוז כזה, ומומחית במכירות.

עוד מהבלוג של חרוז כזה

תצוגה מקדימה

שיווק תכשיטים: מה לא לעשות בארץ הפלאות

ברוכה הבאה לארץ הפלאות של התכשיטנות. כמו אליס בארץ הפלאות, את עומדת למצוא את עצמך מוקפת בדברים מדהימים, מרגשים, מסקרנים, חדשים... ובדיוק כמו אליס שלא מצאה את דרכה, גם...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

כך תציגי לראווה את התכשיטים שלך

טרחת, השקעת, עמלת במשך שעות... ולבסוף יצא לך תכשיט מושלם!כיצד תציגי אותו לראווה כך שהוא יזכה להתעניינות מצד לקוחות פוטנציאליות? פנינו לתמי אשד לקבלת עצה: תמי אולי...

תגובות

פורסם לפני 4 years

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי! בלב תל-אביב, במקום צבעוני עם שלט זהוב, יושבות נשים במשך כל שעות היום ויוצרות תכשיטים. "חרוז כזה", העסק הוותיק והידוע בתחומו מציע עולם שלם של תכשיטנות עם סל מוצרים מגוון שאין דומה לו, הכל תחת...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה