הבלוג של חמוטל ינאי

hamutaly

מנהיגה מלידה, נשואה מעל 20 שנים ואמא לשלושה ילדים. מדעי המחשב והיי טק הם חלק מהרזומה שהביא אותי לרצות משהו לנשמה. כותבת, אשת קהילה פעילה, מקימת מעגלי נשים, ראש שבט צופים ויוצרת קהילה מחבקת. עוסקת בפיתוח עסקי, חושבת בקול את מה שבלב ומובילה דעת קהל. לא פוחדת לטפס על סולמות גבוהים. לפני מספר שנים אובחנה עם הפרעה דו-קוטבית ובחרה להפןך את "הדפקט לאפקט". "ככה פתאום, באמצע החיים" היא שם ההרצאתה הסוחפת ומרגשת של חמוטל המגוללת את הסיפור שלה.

החל מינואר 2018

מכירים את ההרגשה הזאת לפני טיסה לחוץ לארץ זאת שמתלווה לאריזת המזוודות והוצאת הדרכון? ככה אני מרגישה הבוקר, בשבילי כמו בשביל כמעט כל העולם ירושלים זה חוץ לארץ.

19/03/2019

מכירים את ההרגשה הזאת לפני טיסה לחו”ל זאת שמתלווה לאריזת המזוודות והוצאת הדרכון?
ככה אני מרגישה הבוקר, בשבילי כמו בשביל כמעט כל העולם ירושלים זה חו”ל.

20190318_113308

קבענו להיפגש בשמונה בבוקר בתחנת הרכבת סבידור. בלילה בקושי נרדמתי מהלחץ שאאחר (אני והבוקר לא חברים טובים). השעון צלצל ובכוחות מאומצים נכנסתי למקלחת. הצלחתי להקדים בעשר דקות! עליתי לאוטובוס ובדקתי את הנוכחים שלאט לאט הצטרפו.לקח בדיוק דקה ואיתרתי את זו שברור היה שאוכל לאמץ כחברה למסע.

IMG-20190318-WA0026

הנה אני כאן עכשיו באוטובוס, ריח ירושלים והמראות מתקרבים ומורגשים יותר מתמיד. הכל התחיל כשקפצתי לחברתי היקרה גבירה. השיחה היתה קשורה להרצאה שלי ולעיסוקה החדש כמייצגת מרצים בעצמה (כדאי לכם לבקר בדף שלה). כרגיל השיחה גלשה למיליון נושאים ובין היתר שלל עיסוקיה של הגברת הבלתי נלאית הזו.פתאום היא קופצת ושואלת אותי מה את עושה ב-18.3? בדקתי ביומן וראיתי שחוץ מפגישה אחת אני פנויה. ואז היא מספרת לי על סיור ירושלמי שכדאי לי להצטרף אליו שלצערה כנראה לא תצליח להגיע אליו. “שניה, אני מזיזה פגישה ואני על זה עניתי לה” הבנתי כבר שזו הולכת להיות חוויה.

20190318_095528

נחתנו בירושלים בדרכנו לארוחת הבוקר במלון הבוטיק חדש שמושק ממש בימים אלו ibis styles. מהרגע שנכנסנו ניכר שמדובר במלון מפנק עם לוקיישן פצצה, בצנטרום של הצנטרום של העיר. סה”כ 104 חדרים. עלינו לקומה השמינית היישר לחדר אוכל מוקף כולו בחלונות עם מרפסת קטנה שמזמינה סיגריה, באסה שהפסקתי.אחרי שסיימתי להתלהב מהנוף הקיבה כבר נדרכה ולאחר סיבוב בין המזנונים העשירים בחרתי לי את אזור הללא פחמימות וסידרתי לי צלחת עם סלטים וגבינות. לצידם פינקתי את עצמי בקפה הפוך איכותי ומעיר (אמנם הקיבה התעוררה אבל אני הרגשתי שעוד לא ממש התעוררתי).

20190319_094018

לשולחן התיישבתי בטבעיות עם ימית, ההיא שנדלקתי עליה עוד באוטובוס. מאותו הרגע היה ברור שאת המשך היום אבלה לצידה וזה היה עוד לפני שגיליתי שנפלתי על מדריכת טיולים אנרגטית ויצירתית שלא סתם עוד מדריכה אלא אחת שנושמת את מקצועה. ימית לא רק מדריכה אלא גם יזמית בתחום התיירות. בתור חובבת טיולים וסיורים שתיתי בהנאה את סיפוריה אודות הסיורים המיוחדים שלה וישר הגלגלים עבדו עם מי ומתי אני נוסעת.

על בטן מלאה הזמינו אותנו להציץ בחדרים, בכל זאת מלון חדש. אחלה חדרים, זוגיים ומשפחתיים, מרווחים ומושקעים.

20190318_111215

מהמלון המשכנו לרובע היהודי לביקור בחידושים ברובע. ימית הציעה שנלך לרובע ברגל ואני ישר קפצתי על ההזדמנות לשרוף כמה קלוריות. צעדנו לנו בכיף ביום השמשי שנפל עלינו. עצרנו בדוכנים בשוק בעיר העתיקה תוך שאנו מתקדמות לכיוון ככר חורבה.

20190319_101837

בככר פגש אותנו הרצל בן ארי, מנכ”ל החברה לשיקום הרובע היהודי וגם אבא של חנן בן ארי. הוא נכנס לתפקיד לפני שנתיים ומאז פועל במרץ בלתי נלאה. הוא השכיל לגייס מאות מיליונים לפרויקט קריה יפיפייה שהינו שיפור ושיקום הרובע שכולל שילוט, מדרכות, תשתיותטובת שיקום הרובע חלקם מתקציב המדינה וחלקם מתרומות מוערך בלמעלה מ-200 מיליון ש”ח. האתר הראשון שראינו היה בית הכנסת תפארת ישראל שבימים אלו עובר שיקום מהיסודות בעלות של כ-50 מיליון ש”ח!

20190318_122237

משם המשכנו למוזיאון הבית השרוף שנחנך לפני כחודש. מדובר באתר ישן ששודרג ושופץ. הגימיק העיקרי שם הוא סרט שלמשחזר את התקופה. הסרט נערך מחדש ונוסף לו תוכן המתאים לזמננו והוא תורגם לשפות נוספות: סינית, ספרדית, אנגלית, צרפתית ורוסית. מדהים איך ההיסטוריה של העם היהודי חוזרת על עצמה שוב ושוב. השאננות של הכהנים שסרבו לקרוא את הכתובות על הקיר וכך מצאו עצמם צופים בבית המקדש עולה בלהבות ובהמשך נרצחו על ידי הרומאים.

20190318_123113

לפרטים נוספים לחצו כאן

סיימנו את הביקור ודילגנו לאתר הבא: מרכז פלוגת הכותל שמופעל על ידי מרכז מורשת בגין ובאחריותו המלאה. אתם שמעתם על פלוגת הכותל? אני לא. מדובר בבית מיוחד שהיה משכנם של חברי פלוגת הכותל. הפלוגה הייתה מורכבת מצעירים חברי תנועת בית”ר, שהגנו על העיר העתיקה כקונטרה להגבלות של השלטון הבריטי על קיום יהודי בכותל. במקום מוקרן סרט חוויתי ומרגש שמשחזר את חייהם של חברי הפלוגה בבית זה ומתמקד בפעולת מחאה שחזרה על עצמה כל שנה. במוצאי יום כיפור היו מגניבים שופר לרחבת הכותל ותוקעים בו למורת רוחם של הבריטים ששלטו בעיר.

20190318_132818

אטרקציה הבאה נקראית “חווית התנך”. מדובר על חוויה אינטראקטיבית שתושק בפסח הקרוב. בגדול מדובר על משחק על סגנון חדרי הבריחה שמתרחש ברחובות הרובע. המשחק מתאים לחמישה אנשים מגיל 5 ומעלה. יש להם סה”כ 50 ערכות כך שאפשר לארגן שם ימי הולדת וימי כיף. במסלולים שונים. הם ממליצים להזמין מראש, במיוחד בחגים.

20190319_132313

לפרטים נוספים לחצו כאן

עייפים ורעבים הגענו לחומוס חביב. סופסוף מסעדה נורמלית ברובע היהודי ולדעתי מסעדת החומוס הכשרה היחידה בכל האזור. אמנם לפי דיאטת דושי אסור פחמימות עד 17:00, אבל בכל זאת לא כל יום פורים(. צח, הבעלים שהביא לרובע גם את שני סניפי קופיקס סיפר שכל האוכל, כולל הפיתות נעשה במקום. הוא אפילו הדגיש שהפלאפל שלהם ללא גלוטן, עובדה שמניסיוני מעידה על איכות. הוא סיפר שהרעיון המקורי היה רק חומוס וסלט אבל אז קלט שהתיירים מחפשים גם אוכל, אוכל ולכן הוסיפו לתפריט תבשילי אורז וקוסקוס וגם מרקים.

נראה לי שהתמונות מדברות בפני עצמן.

20190319_092210

לפרטים נוספים לחצו כאן

מדושנים ומרוצים צעדנו לשער ציון לאוטובוס שחיכה לנו. לאחר נסיעה קצרצרה הגענו למרכז מורשת בגין. מודה שאני מעולם לא הצבעתי לליכוד, אבל אין ספק שבגין היה איש גדול. מעבר לרזומה שלו ולכך שהצליח לעשות את המהפך הגדול. החלק המרכזי במרכז הוא המוזיאון שהינו למעשה רצף של חוויות אור קוליות שמספרות את סיפורו של בגין עוד מימי פולין ועד לפטירתו. האמת שלא ידעתי (או שלא זכרתי) את הערצתו ואהבתו הגדולה לעליזה אשתו. יש שאומרים שהיתה לו הפרעה דו-קוטבית, אין לי מושג אם זה נכון, אבל מה שבטוח נכון שהוא מת בעקבות דכאון של שנים ששקע בו בעקבות מותה של עליזה ותחושת הכשלון מנזקי מלחמת שלום הגליל. המרכז ממוקם בצמת דרכים היסטורית ועכשיווית. מצד אחד משכנות שאננים, ממול מלון הר ציון ורלוק יותר העיר העתיקה. מאחוריו מתחם התחנה. מסתבר שבחגים יוצאים משם סיורים תיאטרלים וגם סיורי סליחות.

20190318_174522

לסיכום, ממליצה בחום לארוז מזוודות ולנסוע לבירה הכי נחשקת בעולם על ידי כל הדתות והיא במרחק נגיעה.

עוד מהבלוג של חמוטל ינאי

לחמוטל יש הפרעה דו-קוטבית (מאניה דיפרסיה)

הלילה הראשון היה קשה מנשוא, התעוררתי באמצע הלילה ושכחתי לרגע איפה אני. התעשתי ויצאתי מהחדר וביקשתי סיגריה (הייתי לאחר שנתיים של הפסקה אבל הרגשתי שאני צריכה סיגריה להפיג את הייאוש). יצאתי למרפסת והתיישבתי על הספסל. חתול...

מוצאת ייעוד חדש

זהו אני בבית! חיכיתי כל כך הרבה זמן וסופסוף זה הגיע. מתרגשת וחרדה גם יחד. פתאום קמים בבוקר והכל שקט מסביב. בגלל הכדורים קשה לי להתעורר ולכן ברוב הבקרים אני מפספסת את הילדים. החופש הזה קצת מבלבל ואפילו טיפה מלחיץ ואני מבינה...

פורסם לפני 6 months

האיש שלי – תמיד לצידי

הייתי בת 24 וחדורת מטרה למצוא בן זוג לחיים. פניתי לסובבי בבקשה שיחשבו עלי בעניין. ואז זה קרה, נסעתי עם חבורת בנות לסופש בקלאב מד אכזיב (איזו נוסטלגיה). ישבנו לנו על החוף ואז דנה התחילה לדבר על שידוכים. קפצתי ושאלתי את מי היא...