מלון במלכות החרמון – כפר גלעדי

סיפורה של חופשה קצרה בצפון הרחוק. על מלון, עגורים באגמון החולה, הר מושלג ואוכל על פתיליות

לאחרונה הייתי מאד עמוסה וחיכיתי להזדמנות לצאת קצת מהשגרה, לנקות את הראש ולנוח יחד עם המלך. לכן, כשהוזמנתי לאירוח של לילה במלון כפר גלעדי, השבתי בחיוב. מבחינתי, אין כמו הצפון באמצע החורף ובטח כשאני יודעת שהחרמון המכוסה בשלג ושיהיה נוף מדהים בדרך.

לגבי המלון, לא היו לי ציפיות מיוחדות, כי הייתי שם לפני כ-20 שנה עם הילדים והיה סבבה, אך לא מעבר. יצאנו אז לשייט קיאקים ולטיולים בסביבה, כך שהמלון שימש ללינה בלבד. כיום הצרכים שלי שונים ולכן גם הפרספקטיבה שלי השתנתה. אני באה לנוח. אנחנו, כזוג שילדיו עזבו את הקן, מחפשים נופש, חוויות רגועות, מכון כושר ובריכה מחוממת כדי שהמלך יוכל להתאמן.

אגלה כבר את הסוף: בכפר גלעדי מצאתי מלון נעים, עם שירות באווירה אישית וחמימה שמתאימה לזוגות כמונו. מה אהבתי?

נתחיל בחדר. במלון 3 סוגי חדרים, אנחנו שהינו בחדר הבוטיק שמחירו 790₪ ללילה כולל ארוחת בוקר, באמצע השבוע (או 1070₪ בסופ"ש). בחדר חיכתה לנו מיטה ענקית, כורסא גדולה, פינת קפה, מקרר ואמבטיה עם ראש טוש ענק (איזה כיף!). החדר היה נקי מאד ומעוצב באיפוק אלגנטי. צבעים נקיים, חום, אפור, לבן וקרם. נברשות בסגנון טיפאניס ושטיחונים אפגניים ברקע אדום ע"י המיטה.

כשפתחתי את הוילונות ראיתי שדות חרושים ומעליהם את ״חרמון הסבא״ (כמו בשיר של רחל המשוררת) עם שיער השיבה הלבן על ראשו. איזה יופי. ממש חוץ לארץ…

היות והגענו למלון בשעות אחה״צ המאוחרות, לא הספקנו לעשות הרבה. המלך הלך לאימון שחייה והנה ההתרשמות שלו מבריכת השחייה המחוממת: בריכה גדולה – חצי אולימפית, עם מסלולים רחבים, מחוממת היטב ומתאימה לשחיינים. אגב, המלון מארגן גם רכיבות אופניים מקצועיות ״כוכב הצפון״. חברה של המלך שהשתתפה בשנה שעברה סיפרה שבחים על הארגון והביצוע של האירוע.

בזמן שהוא שכשך במים החמים, אני שמעתי את מנכ״ל המלון חושף את תכנית המלון לשנת 2014 שתהיה הצדעה לתרבות הישראלית:

  • ינואר – מפגשי סופרים: חיים באר ומיריק שניר.
  • פברואר – אהבה ישראלית: חגיגות וולנטיין, מתנות וסרטים ישראלים.
  • מרץ – יין וגורמה: אירוח שף מוביל, סדנאות שף של השף אריק ז׳ינו, טעימות אוכל ויין.
  • אפריל – יהדות: אירוע שבת הגדול, פסטיבל כליזמרים וחזנות. ליל סדר גדול וסדנאות מאכלים לפסח.
  • מאי – אמנות ישראלית: הרצאות אומן, תערוכת צילומים עם בית הספר לאומנות וצילום.
  • יוני – מונדיאל ברזיל: הקרנות משחקים בבריכות כולל פרשנות והנחייה.
  • יולי– ג׳אז: שבוע ג׳אז בצפון בשת״פ עם בית הספר רימון.
  • אוגוסט– ילדות ישראלית: פעילויות להורים וילדים, טיולי משפחות, חליבה, סיורים, תחרות קלאס, מאסטר שף לילדים ועוד.
  • ספטמבר – ספורט ישראלי: אירוח כדורגלן ישראלי, יום ספורט, תחרויות שחיה וכו.
  • אוקטובר – חגי ישראל: חגיגה מסורתית של החגים (יום כיפור סגור).
  • נובמבר – הצדעה לקולנוע הישראלי: אקווה סינמה, הקרנות סרטים בבריכה, אירוח במאים, שחקנים וכו׳.
  • דצמבר – טבע בחורף הישראלי: אגמון החולה, פינת ליטוף, החרמון וסדנאות סריגה.

התכנית מגוונת וכל חודש יושם דגש על פעילות המותאמת לעונה, לחגים ולחופשות. יש למה לחכות!

כחלק מהפעילות החורפית, הכינו לנו במלון ארוחת ערב שבושלה ע״ג פתיליות בניצוחו של שף המלון אריק ז׳ינו. האוכל הושפע ממוצאו של השף והיה בסגנון מרוקאי-עירקי, מסורתי ואותנטי. הרבה תבשילים בבישול ארוך, עם המון רוטב לטבילת חלה.

את תבשילי הבשר לא אכלתי, אך נהניתי מאד ממנת ביצי הדג החריפה אותה אכלתי עם מג'דרה, ארטישוק ירושלמי שליקטתי מסיר הבשר וגם עלי הגפן היו צמחוניים כך שלא היה חסר מה לאכול גם למי שאינו אוכל בשר.

הקינוחים הזכירו לי את קינוחי החינה או המימונה המרוקאים.  הנה לקט של תמונות מהארוחה:

כמה מילים על היסטוריית המלון: המלון הוותיק הזה הוקם בשנת 1964, והוא אחד מבתי המלון הראשונים בצפון הארץ. בראשית ימיו הוא היה בית מרגוע, בית מרפא, בית הבראה של וועדי עובדים (ע״ע ״אוכל קדימה אוכל״ של בומבה צור ז״ל) עם השנים המלון עבר מתיחת פנים, חדרים שופצו והאוריינטציה התרחבה מעבר לחדר האוכל.
המיקום של המלון, בצומת דרכים צפוני, מתאים לטיולי כוכב באזור. בחורף הוא אידאלי לכל מי שמעוניין להגיע לחרמון, או לראות את העגורים באגמון החולה (כמו שאנחנו עשינו, ואני תכף מספרת על זה)
בקיץ – שייט קיאקים, כי חייבים, לא?
בקיבוץ עצמו ניתן לבקר באתר הסליקים, במוזיאון בית השומר (משופץ), אפשר לסייר בשביל הלולים שכיום שוכנות בו חנויות וגלריות. חצר תל חי ופסל האריה השואג נמצאים 5 דקות מעבר לפינה, וסתם ללכת ברגל ולהסתכל על הסביבה זו חגיגה בכל עונה.
למחרת, אחרי שהמלך הקיף את אגמון החולה 3 פעמים בריצה (הוא קרא לזה ריצה ארוכה, אני התייחסתי לזה כאל ״בדיקת מסלול״), הלכנו לארוחת הבוקר. שם מצאנו מגוון עשיר של מאפים, ירקות, גבינות, דגים, ביצים ובשבילי, צנצנות חמודות של יוגורט עם גרנולה. בתמונה: שקשוקה, עמדת פיצות שמוכנות במקום, וופל בלגי וספינג׳.

אחרי האוכל, ארזנו את חפצנו, הזדכנו על החדר ונפרדנו מהמלון.
המלך המליץ ונסענו לאגמון החולה לראות את העגורים. שכרנו רכב גולף חשמלי (149₪), משקפת (20₪) ונסענו מסביב לאגם.

מחזה מרהיב של אלפי עגורים מצייצים וצווחים בקולות מחרישי אוזניים, פה ושם אנפות לבנות, שלדגים, אגמיות שוחות להן, נוטריות חוצות את השבילים, חמורים, ג׳מוסים… הטבע במלוא תפארתו.

לסיכום: איזה יופי של חופשה היתה לנו. אפילו שהיתה קצרצרה, היה אויר טוב וקר בחוץ. לעומתו היה חם בלב ובחדרי חדרים פנימה. אנחנו כבר מתכננים לחזור בקיץ למלון לצורך ״מחנה אימונים״ של ריצה, רכיבה ושחייה!

אני חושבת שאף פעם לא העלתי פוסט כל כך מהר. רק חזרתי וכבר הפוסט מוכן. זה אומר משהו על החוויה וההנאה… לפרטים והזמנות באתר המלון או בטלפון: 04-6900000

 

טיפ: אם אתם חוזרים מהצפון ומחפשים מקום לאכול צהרים, אני ממליצה לכם לאכול חומוס (אליפות!) ב״בוטקה״ ברמת ישי. תודה ליפעת על ההמלצה.

 

אתם יודעים? הרבה אנשים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב…
אני משקיעה זמן ואנרגיות בכתיבה, בצילומים ובעריכה של כל פוסט. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו באהבה גדולה.
אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

(תודה ליפעת על צילום הפתיליות)

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.