הבלוג של איה

יומני הניו יורקי

אני רק אני אניח כאן רגע את הרפתקאות הרילוקיישן המסעירות יותר או פחות שלי בעיר הגדולה. תודה.

החל מיולי 2013

אז מה עשינו בת׳נקס גיבינג, החג החדש והיפה שלנו? נסענו לוושינגטון די סי בירת היונייטד סטייטס אוף אמריקה כי זה טיול אוטו הגיוני ושמענו דברים טובים, למשל שהאינטרנט ממליץ בחום למשפחות על האטרקציה המגניבה, עיר השוקולד המהממת ״הרשי״ שמאריכה את הדרך רק בשעתיים, אז כמובן ששמנו הרשי בג’י פי אס והופה נוסעים. בלי לקחת בחשבון שכשאמריקה אומרת עיירת שוקולד חביבה היא לא מתכוונת לעיירה השוויצרית הציורית הפעוטה שאני מדמיינת בעיני רוחי, הו לא, היא מתכוונת לקונגלומרט שיווקי משומן ומצועצע שמחובר לחניון עצום ואני מדגישה את החניון כי זה כל משראינו בעיירת השוקולד שהותרנו מאחור כשנסנו על נפשנו.

משם הלכנו לאימיש והיה סבבה. אנשים נחמדים, נוף יפה וסוס. מה עוד תבקשי.

unnamed (30) unnamed (29)

כעבור שש שעות נסיעה ברוטו לערך הגענו לחדר החום והסתמי שלנו בוושינגטון, זה שהזמנו יום קודם כי אנחנו ספונטניים והיה מבצע מאוד משתלם על מלון כיעור יוקרתי שניתן לסלוח לו כי הוא ממוקם טוב מאוד. ישנו בשתי מיטות זוגיות בקונסטלציה זו או אחרת ושרדנו.

חדר חום

סופו של לילה שקמנו ליום אפור ונהדר, זאת אומרת, טמפרטורות נוחות ובלי גשם והלכנו ליוניון סקוור, תחנת רכבת שהיא בעצם קופסת בונבוניירת ענקים מרשימה בשילוב הומלסים שבתוכה אכלנו ארוחת בוקר.

בתוך בומבוניירה

בגדול וושינגטון נוחה לתייר המזדמן כיוון שמבני ציבור רבים ויפים לה ומוזיאוניה מרוכזים במסלול הטובל באנדרטאות וגנים נעימים.

unnamed (25) unnamed (19)

את הדום של הקפיטול אי אפשר לפספס ולהתברבר ולכן התחלנו לצעוד לכוון, בהגיענו הושבנו על ידי המדריך לראות סרט תעמולה, מטבעי אני חשדנית וביקורתית כלפי ממשלים של מעצמות על בכלל וכלפי סרטי תעמולה בפרט, על כן מה רבה היתה הפתעתי שכשאמרו שיוויון ואחווה וארץ כל תושביה ו״מן היחיד אל הרבים״ בלטינית ״ab uno in multa״ הזלתי דמעה של התרגשות וחשתי יונה פטריוטית הומה עד שנזכרתי בשלוש עונות של בית קלפים ובזה שאני בכלל אזרחית של מדינה שסועה אחת במידל איסט ועבר לי ונהיה קצת משעמם וארוך מדי עם כל הפסלים הריאליסטים והארכיטקטורה האירופה צנטרומית בתוספת ילדים עם אזניות שלא יודעים אנגלית מספיק טוב.

unnamed (23)

אחכ עשינו מסלול רגיל כמו שתיירים אמורים , או במילים אחרות הלכנו למוזיאון החלל, שהוא גם המקום היחיד שאני זוכרת מהטיול המשפחתי שלנו כשהייתי ילדה. ככל הנראה כל שאר עשרות המוזיאונים המושקעים והיפים עומדים ריקים כי לאף אחד אין כוח לעוד מוזיאון אחרי מוזיאון החלל.

היה נחמד בקטע סטנדרטי שזה טוב מאוד בהתחשב בכך שתהליך אינסופי של איבוד ילדים ומציאתם זה מעייף.

unnamed (20) unnamed (21)

אח”כ חובה עלייך לבצע סלפי על רקע הבית הלבן, זה בקונסטיטושין, אגב, שום דבר לא לבן באנשים שמצטלמים על רקע הבית הלבן.

unnamed (22) unnamed (24)

למחרת ירד גשם אז שמחנו לאיד כי גם ככה היינו צריכים לעזוב והיו לנו 700 שעות נסיעה, או נניח 4 שלקחו 6.

בדרך עצרנו באקווריום בבולטימור ונהננו.

unnamed (33)

היות והג’י פי אס המשיך להתבכיין ולהגיד עוד שעה וחצי תגיעו כל פעם שעברה שעה וחצי, נצרכנו לעוד עצירה בצד הדרך, כך מצאנו את עצמנו בטעות בהיכל רב מימדים, עתיר פלסטיק, הומה אדם שכל מטרתו היא האבסת בני אנוש באוכל ירוד ומתועש על פי עקרון הסרט הנע, בדרך לנוחות מאבדים את האיכות כמנהג בני המקום. באופן פרקטי המתחם כלל גם חדר שירותים עצום ובו עשרות תאים לשימוש המואבסים, לי זה עשה אסוציאצית סרט נע של התמלאות והתרוקנות בהמית.

כעבור 6 שעות הצלחנו להגיע הביתה.

unnamed (32)

עוד מהבלוג של איה

Turn It Off

גם לאדם שאינו חרד במיוחד באופיו רצים בראש מדי פעם תסריטים שהוא לא יכול לכבות ואני לא מתכוונת לחרדות כבדות ואפוקליפטיות שכולנו מדחיקים, אלא דוקא לקטנות, הטורדניות והסבירות שאינן נותנות מנוח. למשל, אחרי שאיבדתי שתי...

חדשות

הכנתי ארוחת ערב שבת במטבח הקטון קיתון של הדירה, מטבח שאין לו אי, אבל הוא בעצמו אי בתוך אי שהוא הדירה שלנו, בתוך האי מנהטן ואפשר לסגור לו את הדלת. זה אולי לא ישראלי במיוחד מצדי לסגור דלת של מטבח אבל זה מוצא חן בעיני לבשל...

החיים על פי אפל

התנפץ לי המסך של האיפון, אז נאלצתי ללכת לתקן אותו בעתיד המדומין של אפל שיש לי מתחת לבית. זו הפעם הראשונה שלי שם כי בעיקרון אין לי אופי של...