ארוחת בוקר דומיניקנית

כמו שאתם בטח יודעים, ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום ויש הרבה סוגים של ארוחות בוקר. כשארחתי אצלי בבית, במסגרת הפרויקט של Vibe Israel​, את קלרה גונזלס מ- Dominican Cookbook​, בלוגרית אוכל מהרפובליקה הדומיניקנית, עניין אותי לדעת מה אוכלים שם. הנה דוגמה לארוחת בוקר דומיניקנית, עם משקה שוקולד טבעוני. שיהיה בוקר טוב!

בחורה עם מחשב נייד

כמו שאתם בטח יודעים, ארוחת הבוקר היא הארוחה ה כ י חשובה ביום. זו הארוחה שמתדלקת את הגוף לאחר שעות השינה, תורמת לחילוף חומרים, מגבירה את יכולת הריכוז שלנו ונותנת את האנרגיות הדרושות למוח ולגוף כדי לתפקד. הרמב"ם, מגדולי הפוסקים, חוקר ורופא, שעסק בבריאות הגוף והנפש, טען כי "בבוקר אכול כמו מלך, בצהרים כבן מלך, בערב כאביון".

בתור ילדה הייתי אוכלת מדי יום ארוחת בוקר מלאה: חביתה, עגבניות חתוכות, פרוסת לחם עם גבינה. גם היום, אחרי שמזמן הפסקתי לאכול כל כך הרבה לארוחת הבוקר של אמצע השבוע, היא עדיין אולי הארוחה שאני הכי אוהבת ביום. זה חלון הזמן הקטן לעצור עוד רגע קט לפני המירוץ של היום, לחשוב מה אנחנו רוצים לעשות.

ארוחות בוקר של שישי הן המקום הזוגי, אחרי שהשארנו את הילדים בגן או בבית הספר (או במיטה, יש שלב שהם עוד ישנים בשעות האלו). זה זמן האיכות שבו ניתן לדבר על הכל ולא רק על חלוקת משימות וסידורים. להרגיש פתאם שאפשר לשוחח כמו זוג בוגרים אינטיליגנטים ותרבותיים. ארוחות בוקר של שבת הן שוב משהו אחר לגמרי, זמן לפנקייקים וחלה מטוגנת, שוקו ועיתון של שבת.

כשארחתי אצלי בבית, במסגרת הפרויקט של Vibe Israel, את קלרה גונזלס, בלוגרית אוכל מהרפובליקה הדומיניקנית (תוכלו לקרוא על כך יותר פה), עניין אותי לדעת מה אוכלים שם. מסתבר שאחד הנושאים הכי אהובים בתפריט האוכל הדומיניקני הוא ארוחת הבוקר. קלרה שלחה לי כמה מתכונים לארוחת בוקר, שאוכל להכין בישראל, עם חומרי הגלם המקומיים.

כולנו מהללים את ארוחות הבוקר הטעימות שאנחנו אוכלים כשאנחנו מתאחסנים במלונות או בצימרים, בארץ או מחוצה לה. בואו נעשה לנו חו"ל קטן הבוקר בבית. שיהיה בוקר טוב!

ארוחת בוקר דומיניקנית

חביתה "מקושקשת – ירקות"

2 מנות

החומרים

  • 1 כפית שמן זית
  • 1 עגבניה, חתוכה לקוביות קטנות
  • 1 בצל קטן, חתוך לקוביות
  • 1/2 פלפל אדום, חתוך לקוביות
  • 1/2 פלפל חריף (תוספת שלי. לא התאפקתי)
  • 4 ביצים, טרופות
  • מלח, פלפל שחור

פפפ

אופן ההכנה

  1. במחבת בינונית חממו את שמן הזית על אש בינונית.
  2. הוסיפו קוביות בצל, עגבניה ופלפלים וטגנו עד שהן מתרככות.
  3. הוסיפו את הביצים והתחילו לערבב במחבת, כמו חביתה מקושקשת, עד שהביצים מתייצבות, אבל לא יותר מדי.
  4. תבלו במלח ופלפל שחור והגישו, בליווי ירקות, לחם טרי ופרוסות גבינת חלומי מטוגנות.

משקה שוקולד (טבעוני)

2 מנות

החומרים

  • 1/2 ליטר מים
  • 1 מקל קינמון
  • 4 יח' ציפורן
  • קורט אגוז מוסקט
  • קורט מלח
  • 100 גרם שוקולד מריר, לפחות 60%, שבור לקוביות
  • 50 גרם (1/4 כוס) סוכר

פפפ

אופן ההכנה

  1. בסיר הביאו לרתיחה מים עם קינמון, ציפורן ומלח ותנו לתערובת להצטמצם על אש בינונית, עד שכ-1/3 מתאדה.
  2. הוסיפו את קוביות השוקולד והסוכר וערבבו, עד שהם נמסים כליל בתוך התערובת.
  3. הורידו מהאש ומזגו את השוקו לכוסות, דרך מסננת.
  4. אפשר להגיש חם או קר, מדובר במעדן!

בתיאבון!

השוונץ:

תערוכת "קולינרי", התערוכה הקולינרית לקהל המקצועי, תתקיים השנה ב-8-9 ביוני, 2015. כמו כל שנה, התערוכה מארחת את היצרנים והמשווקים הידועים בתחום המזון – מחלבות, יצרני שמן זית, יצרנים ויבואנים של מזון, מאפיות וקונדיטוריות, מבשלות, יבואני קפה ויבואני ציוד למטבח. אפשר להיחשף שם למוצרים חדשים שלא הכרתם ולשיתופי פעולה אפשריים. לא פחות חשוב – במסגרת התערוכה ייערכו פאנלים בנושאים קולינריים, כמו צילום אוכל, בניית מוסדות אוכל, יצירתיות באוכל, פיצות ומטבח ישראלי חדש. חובה להירשם מראש!

 

הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit