הבלוג של הדר אוקנין

HadarLing

עוסקת בקידום במדיה חברתית והפקת אירועי מובילי דעה לחברות, משרדי פרסום ויח"צ. מי שמעוניין בשת"פ, מוזמן לשלוח אי-מייל אל: [email protected] דף הפייסבוק שלי: http://www.facebook.com/Ok.Hadar האתר שלי: hadarok.com

החל מינואר 2011

השף חוסאם עבאס, הבעלים של מסעדת אל-באבור, חבר שלי בפייסבוק. כבר הרבה זמן שאני רואה תמונות של מאכלים שהוא מעלה בפייסבוק ותגובות של אנשים לתכניו, והיה ברור לי - את האוכל שלו אני חייבת לטעום!! אז התמזל מזלי והוזמנתי לאירוע כתבים מטעם מסעדת אל-באבור לרגל תפריט הטעימות החדש של המסעדה. ולא סתם אירוע – טיול שטח, בו נלקט עשבי בר, אותם נאכל אח”כ בתוך המטעמים שנטעם במסעדת אל-באבור ביקנעם.

02/04/2011

השף חוסאם עבאס, הבעלים של מסעדת אל-באבור, חבר שלי בפייסבוק.

את האוכל שלו אני חייבת לטעום!!

קמתי בשש בבוקר (אירוע נדיר!), התארגנתי ונסעתי לנק’ המפגש – רכבת צפון בת”א.

שם אספה אותנו מונית שירות ויצאנו אל הדרך.

בדרך חברו אלינו שף חוסאם עבאס, בעלי המסעדה, ושף אביגיל אהרון – בעלים של קייטרינג “אביגיל פותחת שולחן” וחברת מזכירות איגוד השפים הישראלי.

תחנה ראשונה: קיבוץ רמות מנשה – נכנסנו פנימה לשדות וחיפשנו עשבי בר למאכל.

שם מצאנו: עכוב, שומר וסוג של גרגר נחלים מקומי

המקום עצמו מקסים ביופיו. ישבנו על שפת הנחל ופתחנו את היום עם פיתות, לבנה עם עשבי בר, זיתים ותה עשבים.

''

משם המשכנו לשטח אחר, בו קטפנו: חובזות, אספרגוס וחרדל בר, את כולם נאכל בהמשך בתוך סלטים/ תבשילים

''

גוועים ברעב נחתנו במסעדת אלבאבור ביקנעם, שם ביקרנו במטבח וראינו איך נעשים המאכלים.

''

אח”כ התיישבנו כולנו בחדר ה-וי.אי.פי של המסעדה וסעדנו את ליבנו.

ראשית הגיעה השתיה – מיץ לימונים ומיץ רימונים, שנסחטו במקום. מיץ הרימונים היה נהדר, פצצת ויטמינים ואנרגיה להמשך היום.

''

טעמנו חלק נכבד מהמנות המוצעות בתפריט הטעימות של המסעדה, אשר מוגש לצד התפריט הרגיל, ועולה 120 שקלים לאדם.

זהו תפריט הטעימות:

ארוחת הטעימות המיוחדת שיצר עבאס תיפתח בשתי מנות לבחירה מבין המנות הבאות: סלט חוביזה עם חומוס, חציל בלאדי עם זעתר ירוק, לבנה עם חרדל בר וסלט גרגיר נחלים. לאחריהן ניתן יהיה לבחור בשתי מנות ביניים ובהן: מח טלה מטוגן בשמן זית עם עכוב, פתאייר במילוי תרד בר, סלט חם של ריג’לה עם עגבניות, או לשון הפר מגולגלת במילוי אורז. לעיקריות יוכלו הסועדים לבחור בשתיים מבין המנות הבאות:  צלעות טלה עם אספרגוס בר, קבב בתוספת סלט חמציץ או פילה דניס לצד עולש בר. לסיום הארוחה יוגשו, לבחירה, כנאפה עם גרניום או מלאבי.

אנחנו טעמנו לפתיחה שלל מנות של סלטים בשילוב עשבי בר.

כל המנות נהדרות, אבל הכי הכי אני רוצה לציין לטובה את שתי המנות האלו:

סלט שקדים ירוקים פרוסים בתוספת שומר ואת סלט העכוב המבושל שהוא פשוט מעדן (קצת מתביישת להגיד שלא הכרתי אותו לפני כן).

''

כמובן שטעמנו גם סלטים מסורתיים, כמו: חומוס, טחינה, לאבנה, פלאפל – שאין צורך לפרט על כל אחד מהם, כולם ברמה מאוד גבוהה, וניכר שחומרי הגלם טריים ואיכותיים.

מנות הבשר שטעמנו:

1. קבב טלה עם צנוברים על מקל קינמון. בלי להגזים – הקבב הכי טעים שאכלתי עד היום.

2. צלע טלה עסיסית ומושלמת.

אין ספק שהבשר במקום טרי ומאיכות מעולה.

והקינוחים….אוי הקינוחים…

כנאפה עם גרניום – שוב, ומבלי להגזים, הכנאפה הטעימה ביותר שאכלתי.

ומלבי סמיך וטעיםםם על מצע שערות קדאיף.

''

לסיכום, אוכל מעניין ומדהים, נוף נהדר, מה עוד צריך?!

תודה לשף חוסם עבאס ולאביגיל אהרון על האירוח המקסים!

מצורף סרטון על עשבי בר בכיכובו של חוסאם עבאס שצילם בשטח ששת שצ:

embedded by Embedded Video

YouTube Direktwidth="480" height="390">

עוד מהבלוג של הדר אוקנין

על אירוע הבלוגרים שערכתי ב"מיקוני"

לפני כחודש קיבלתי טלפון מאיציק המל, אחד הבעלים של מסעדת מסה וגוסטו ואיש עסקים מוערך. איציק סיפר לי שהוא ישב לאכול באיזה מקום באבן גבירול, שהאוכל בו פשוט, מעולה ולא יקר. אבל, הוא חשב, לא יזיק למקום קצת יח"צ. מכיוון שעשיתי...

מעורב ירושלמי

יש לי רגשות מעורבים ביחס לירושלים. אם הייתם שואלים אותי לפני כמה שנים, הייתי אומרת לכם שאני מתה על ירושלים, שהיא כמו חו"ל בשבילי, שהיא לא מזכירה אף עיר אחרת בארץ - הן מבחינת המבנים, הנוף, המנטליות, האווירה. אפילו היה לי...

פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה

ביום שישי הייתי בטיול מאוד מאוד כיפי במטה יהודה. הזמינו אותנו לסיור מקדים לרגל פסטיבל כפרי במטה יהודה שיערך בכל הסופ"שים של מרץ. אז מה זה הפסטיבל הזה? פסטיבל "אוכל כפרי", במטה יהודה חוגג כבר את שנתו ה-11. מרחק נסיעה קצרה...