איך לאכול יותר ולרדת במשקל?

שנים שאני מסבירה לדרורי שכדי לרזות צריך לאכול – מילה מתזונאית מקצועית עשתה את השינוי

כיוון שבדיאטה עסקינן, כדאי שנעבור על הצ'ק ליסט החשוב:

רצון יש

מחויבות יש

ידע חסר

תכנון מה זה, לעזאזל?

דרורי, בן זוגי, חובב מזון ידוע, מצד שני יש לו נטייה לא ברורה לאכול באופן הכי מופרע.

זה מזכיר לי את אחד הטיולים בחו"ל יום שלם אנחנו מטיילים, נהנים ואני שואלת ׳מתי אוכלים?׳ שומעת את עצמי חוזרת על השאלה הזו יותר ויותר, ודרורי עונה בפשטות "בערב. הזמנתי מקום במסעדה משובחת וכדאי לך להגיע רעבה".

ביני לבין עצמי לא מבינה את כוונת המשורר
, מה קשור רעב של ערב לרעב של צהריים? האם יש סתירה ביניהם? מבחינת דרור כדאי להשאיר מקום ולהגיע רעבים.

אני בעלת "קיבת תינוק" דורשת את מזוני לפי שעות, כמו שעון שוויצרי, וכשלא אוכלת בזמן שחשקה נפשי ממשיכה בקו התינוק הידוע תסכול, בכי ועצבים!

לדרור לקח שנים להפנים את האותות. עם השנים הפכתי לנחרצת, דאגתי שכשאנחנו מבלים יחדיו תהיה לי אספקה של מזון או שאדרוש הפסקה, ואספקה. כי בנינו מה זה עוד קתדרלה או פיאצה כשהקיבה זועקת לפיצה?

דרור

בתהליך הזה בו אנחנו אמורות לעזור לבני זוגנו להוריד את הכרס, אני ניצבת מהצד, מתבוננת ותוהה מהם ההרגלים החדשים שהבחור בחר לאמץ?

ובכן לפגישה עם הדיאטנית של פרויקט דיאט יופלה, דרורי הגיע חסר ידע בסיסיעד כמה שאומרים בכל מקום לאוכל מסודר כל כמה שעות הבחור ב41- שנותיו טרם הפנים.

אותה פגישה הצליחה לזרוע בו שני זרעי חשיבה והתנהגות שלא היה קיימים לפני הראשון ארוחת צהריים, כן, כן, שמעתם נכון. מעכשיו יש בלו"ז משבצת של ארוחת צהריים מתוכננת, היא לא על הדרך. היא ממשית, שרירה ועומדת בפני עצמה, בין ים הפגישות המחויבות וניהול העסק.

והשני לשבת בזמן הארוחה.

לפעמים הרגל קטן אחד יוצר שינוי משמעותי, לחלקנו זה נשמע עניין של מה בכך, בעבור זה משלמים לדיאטנית? התשובה היא כן, כיוון שלא משנה כמה אתה יודע ומבין לפעמים רק שיחה אישית עם אדם שמקשיב לך, לצרכים שלך ולהרגלים שלך, יכול לחולל שינוי ממשי.

מקווה שהידע עוד יתרחב והרגלים חדשים יכנסו לחיינו לחיי אורח חיים בריא.

דבר הדיאטנית: אכילה מסודרת לאורך היממה חשובה ביותר לשמירה על איזונים. מבחינת שמירה על אורח חיים נכון ותזונה מאוזנת תמיד עדיף לאכול את כל הארוחות ביום מאשר לדלג על ארוחות. ויתור על ארוחה לא מרזה, אלא רק גורר הרגלי אכילה לא נכונים, וכאן היה מקום להציע הרגל טוב יותר מהקיים, מה שיעשה שינוי לטובה ובזמן קצר.

דבר הבעל: כבר שבועיים שיש לנו ארוחת צהריים בלו״ז. היתרון שלה שבארוחת הערב אני אוכל מתון, וכבר לא "נופל" על כל מה שיש, ואפילו ממש יושב עם כולם בשולחן, לאחר שעד כה בזמן ארוחת הערב המשפחתית המתקיימת רב ימות השבוע, הייתי עומד ליד האי שבמטבח "ומתקתק" "ומנשנש" כי בערב תמיד צריך לנקות (אבל זה כבר חומר לפוסט נפרד)

מלי אבן חן
אחרי שנים בפוליטיקה הישראלית יצאתי לעצמאות, כיום אני מלווה בני אדם במסע השינוי שלהם. מלווה מנהלים בתהליך קבלת החלטות ומלווה ארגונים וחברות, בשיפור מערכות יחסים, תקשורת בין אישית, ועבודת צוות מיטבית להשגת מטרות והצלחה. מהפוליטיקה הכללית לפוליטיקה הארגונית....