הבלוג של שרון גולן

גולן סטודיו

מעצבת גרפית בעלת גולן סטודיו. אוהבת לעצב, ליצור וללמוד דברים חדשים.

עדכונים:

פוסטים: 5

עוקבים: 15

החל ממאי 2010

הקמת עסק חדש? אחת המטלות הראשונות שלך צריכה להיות הקמת אתר. רוצה לדעת למה? קראי את הפוסט הבא…

01/04/2011

הקמת עסק חדש? מזל טוב!

בוודאי יש לך רשימה (צ’ק ליסט) מ-ט-ו-ר-פ-ת של מטלות לביצוע, כאשר אחת המשימות היא הקמת אתר. כמו בכל קניה במעורבות גבוהה, תצטרכי לבדוק ספקים שונים, להבין עם עצמך מה הצרכים שלך, לבחור פלטפורמה מתאימה, לנסח תוכן ועוד ועוד…

אז מאיפה מתחילים?

חיפוש מהיר בגוגל יביא לך המון! תוצאות של חברות לבניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב וכו’  — מתוכם תצטרכי לבחור. השאלה היא איך בוחרים?

כעסק חדש, חשוב שלא תבזבזי זמן או כסף על בחירות לא נכונות של ספקים, לכן סביר יותר שתסתמכי על ספק שהגעת אליו מתוך המלצה.

איך תבחני אם הוא טוב? מה שחשוב לבדוק, הוא בעיקר את השירות שאת צפויה לקבל ממנו. שירות טוב של ספק בתחום הזה, מתחיל בראש ובראשונה מהיכולת שלו לתת ייעוץ על בניית האתר, מתוך ניסיונו.

כאשר רוצים להתחיל בתהליך של בניית אתר לעסק, צריך לתכנן מראש, לבדוק ולנתח. ההגדרות, האפיון והניתוח חייבים להיעשות בטרם מתחילה הבניה עצמה, כדי לקחת בחשבון אפשרויות שיווקיות שונות, שיעזרו לכם לשווק את האתר ומוצריו בצורה נכונה. ישנם כמה אלמנטים שניתן “למכור” באתר, ובעל האתר צריך לדעת מה ברצונו לשווק לגולשים. למשל: מוצר מסוים, מספר טלפון ליצירת קשר, לוגו החברה, טקסטים משכנעים ועוד.

ישנה רשימה שלמה של “עשה ואל תעשה” שיווקית, כשבאים לבנות אתר.

הרשימה מתייחסת למבנה, למיקומם של אלמנטים שונים, טקסטים תמונות… חשוב שהייעוץ שתקבלו ידע לכוון אתכם למבנה אתר נכון,
להבנה איך לכתוב את הטקסטים לאתר (או יספק לכם שירות גם בכך),
להבנה בסיסית על איך קידום אתרים משפיע על הקמת אתר ועוד.

השלב הבא – הקמת אתר

אז הבנת כבר שצריך מפתח אתר שהוא גם מעצב, גם יועץ וגם מבין משהו בקידום אתרים.

עכשיו את בטח שואלת את עצמך – מה השלבים שצריך לעבור בהקמת אתר? איך פורטים את הפעולה הסבוכה הזו לבייבי סטפס?

בניית אתר מוצלח משמעה אתר שישיג את מטרותיו. מטרת המדריך שלנו, היא לא ללמד פרטים טכניים כמו תכנות ועיצוב, אלא לתת לך כלים להבין את השלבים הנחוצים בבניית אתר ומה ניתן לעשות על מנת להפוך את האתר שלך לאתר מצליח.

ריכזנו עבורך את ציוני הדרך המרכזיים בהקמת אתר, כך שכל מה שנותר לך זה לסמן “וי” ולהמשיך לשלב הבא.

  1. הגדרת מטרות האתר - השלב הזה דורש מחשבה: מהי מטרת האתר – לייצג? להסביר? למכור? אולי בכלל יש כמה מטרות. לאחר מענה על שאלות אלה, אפשר יהיה להתחיל לתכנן את האתר באופן מעשי.
  2. מחקר שוק - לפני שמתחילים רצוי שתלמדי מה קיים בתחום שלך. מה מצליח ומה נכשל? מי הם המתחרים? מי הם השותפים הפוטנציאלים? ועוד שאלות רבות. לימוד מקיף עשוי למנוע ממך טעויות רבות בהמשך. הכיני לעצמך רשימה של מספר אתרים שמצאו חן בעיניך והוסיפי את הסיבה בגינה האתר מצא חן בעיניך.
  3. מהו פלח השוק שלך – אילו אנשים יגיעו לאתר, ומה הם יחפשו. מפלחים את השוק, כדי לדעת ולהצליח להתמקד בלקוחות שמעניינים את העסק, ושיש סיכוי שגם העסק מעניין אותם. כך האתר יגיע ללקוחות המתאימים לו ויהפוך להצלחה.
  4. קהל היעד של האתר – יש לדמיין את ה”פרסונה”, אותו לקוח פוטנציאלי, לפשט אותו לגורמים, ולחשוב איך הלקוח הגיע למצב בו הוא צריך את העסק, ואיך אפשר לעזור לו. ניתוחים אלה חשובים מאוד, כיוון שהם יעזרו להגיע למטרה הסופית המושלמת. בכוחם להביא לרמות מודעות והבנה גבוהות, כך שהתוצאה תהיה מעל 100%.
  5. הכנת מסמך אפיון מרוכז – לאחר שאפיינת את העסק שלך, את מטרותיו, לקוחותיו, ציפיותיו, ותפקידו. רכזי הכל למסמך אחד. למה זה? המסמך הזה יהווה לך אבן בוחן שבה תעזרי בשלבים הבאים של הקמת האתר. כל פעם שאת שתיתקלי בשאלה, תהייה, הצעה מספק שירותים משלים – תוכלי לחזור למסמך ולבדוק האם הדבר נדרש בכלל והאם הוא מתאים להגדרות הראשוניות שלך. שלב זה יכול להתבצע על ידך או ע”י החברה שבונה לך את האתר, תלוי בספק השירות שבחרת.
  6. עיצוב האתר - כאשר באים לעצב אתר, כדי לחשוב על המידע אותו רוצים להעביר ללקוח. את המידע הזה יש לחלק לראשי פרקים- והרי לך כפתורים ראשיים באתר. כדאי לחשוב על חלוקה הגיונית של המלל, כדי שניתן יהיה להגיע לתוצאה מסודרת, ברורה ונקייה, כמו שהלקוחות אוהבים. מבחינה ויזואלית- כדאי לקחת בחשבון צבעים נעימים, לא זוהרים או זועקים, כדי לשדר רצינות ומקצועיות.
    החלטה על סגנון האתר – האם אתר תדמיתי או קטלוגי? הגדרת מבנה דף הבית הוא חלק חשוב מאוד בתהליך הבנייה של האתר. מבנה הדף יקבע את התפיסה של הגולש את האתר במפגש הראשוני שלו אתו. הגולשים של היום מספיק מיומנים בכדי להבחין בסוג האתר תוך 7-10 השניות הראשונות שלהם באתר. לכן חשוב שגם המבנה יעביר את המסר הנכון: האם הגעתי לאתר של חברה שעיקר תכניו הוא בהצגת פעילותה ותדמיתה של החברה, או שמא הגעתי לאתר שיכול להכיל בו תכנים נוספים, כמו מוצרים, מאמרים, מידע שימושי רב ועוד.
    כדי שהאתר יהיה נח למשתמש, וזמן השהות שלו באתר ילך ויגדל, מומלץ לעזור למשתמש להתמצא באתר. ניתן לעשות זאת על ידי מפת אתר זמינה ומובנת לשימוש, ועל ידי לינקים לחזרה לדף הבית. בכלל, עדיף שהכפתורים הראשיים באתר ילוו את הגולש כל משך זמן שהותו באתר, לא משנה היכן הוא. טיפ – הוכח מחקרית שהעין של הגולש פונה קודם כל לצד שמאלי עליון באתר. לכן לוגו או מידע חשוב- מומלץ למקם שם. באתרים ישראלים הדבר בדיוק הפוך.
  7. כתיבת התוכן – אחד השלבים המרכזיים בהקמת אתר! למה הוא כל כך חשוב? כי תוכן טוב מביא גולשים – שמעבירים לחברים שלהם, משתפים את האתר, מה שגורם לרצון לשיפור תמידי של התוכן – מה שמביא עוד גולשים. בקיצור – מעגל קסמים מצוין שיזניק את האתר שלכם.
    ישנם היום ספקים רבים בתחום בניית האתרים שמותירים את השלב הזה ללקוח, אך האמונה שלנו היא שגם לקוח שכותב את תוכן האתר בעצמו צריך ליווי..
    התוכן צריך להיות קריא, קליט, ונוח לקריאה. עליו להיות מנוסח בפסקאות קצרות וממוקדות, תוך הדגשת התכנים הרלוונטיים, כך שגם גולש המרפרף על הדף יבין בקלות את כוונתו.
  8. פיתוח האתר – תכננת, החלטת, כתבת… וכעת הגיעה השלב בו נכנסים לפעולה מפתחי האתר. העבודה שלהם היא להרכיב את הפאזל המורכב הזה שנקרא אתר. בין אם בחרת בטכנולוגית קוד פתוח, מערכת ניהול תוכן מובנית, או אתר הבנוי בהתאמה אישית לצרכיכם (Taylor made), בשלב הזה תצטרכי להמתין למפתחים עד שיסיימו את עבודתם.
  9. קידום אתרים במנועי חיפוש – מזל טוב! האתר שלך באוויר!
    אבל ההשקעה בו לא נגמרת… כעת לאחר שביצעת את השלבים המוקדמים בתכנון תוכן האתר וכתיבתו (קידום בסגנון SEO), רצוי לא לשבת בסבלנות ולהמתין עד שגוגל יאתר אותנו ברחבי הרשת. קודם כל, עליך לרשום את האתר לגוגל (כן..כן..). שנית, תוכלי להיעזר בחברות קידום אתרים, או לנסות בעצמך, להקים קמפיין ממומן בגוגל.
  10. שיווק ופרסום אתר אינטרנט – ספרי למכרים/חברים/משפחה על האתר החדש שלך, עודדי אותם להיכנס ולשתף אנשים. פרסמי את האתר בכל רשת חברתית וקדמי אותו במנועי חיפוש ואינדקסים. ערכי מגוון פעילויות שיווקיות שונות (אפילו בתשלום) – העיקר: שיכנסו אנשים לאתר ותתחילי לקבל פניות מלקוחות פוטנציאלים.
  11. ניתוח ביצועי האתר ותיקונים – השלב האחרון הוא במעקב אחר פעילות הגולשים באמצעות מערכת סטטיסטיקה איכותית, ניתוח ביצועי האתר ותיקונם. חשוב מאוד לשמור על האתר עדכני, מזמין, ולדאוג לשפרו כל הזמן, בין אם מתוך תובנות הסטטיסטיקות, ובין אם מתוך סקרים פעילים מול גולשים האתר ולקוחות החברה.

מקווות שתמצאי מדריך זה מועיל עבורך.

עוד מהבלוג של שרון גולן

מי אנחנו?

איך הכל התחיל? את גולן סטודיו הקמנו ב-2008, כדי לעבוד בתחום שאנו כל כך אוהבים. בחירת השם, גולן סטודיו, הייתה מאוד פשוטה, זהו שם המשפחה שלנו - גולן. לחגיגה הצטרפו עוד כמה מבני המשפחה שלנו, כאשר כל אחד תורם את החלק היצירתי...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

מיתוג העסק הביתי שלך

אחד ממרכיבי ההצלחה המשמעותיים ביותר של העסק הביתי, הוא כמה אנשים יודעים עליו וכמה נותנים בו את אמונם. בדרך כלל הדרך היחידה להגיע להכנסה גבוהה מעסק ביתי היא להפוך את העסק לעסק באינטרנט, כיוון ובאינטרנט קיימות אפשרויות...

מיתוג העסק שלך בפייסבוק

בטח שאלת את עצמך - מה אפשר לעשות בשביל למתג את העסק שלי בצורה נכונה בפייסבוק? זה בטח מסובך.. קשה.. דורש השקעה של הרבה זמן.. ושלל תירוצים שסיפרת לעצמך למה לא לעשות את הצעד. לכן החלטנו לפרוט לך את הפעולות ל-10 צעדים קטנים...

תגובות

פורסם לפני 8 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה