פרסונה רצה לכנסת!

פתאום קמה פרסונה בבוקר והרגישה שהיא עם והתחילה ללכת. מה זה ללכת? לרוץ! על המסע מטורף בן ארבעה חודשים משלב הרעיון ועד לבית המחוקק. יום אחד עוד יהיה כאן שוויון מגדרי.

פתאום קמה פרסונה בבוקר והרגישה שהיא עם והתחילה ללכת. מה זה ללכת. לרוץ! לפני ארבעה חודשים, ביום האישה הבינלאומי, נפלה בחלקי זכות גדולה להשיק יחד עם קבוצת נשים מדהימות את פרסונה, מיזם הפועל ליצירת נוכחות נשית שוויונית ומאוזנת בצמתי החלטה והשפעה בישראל. האתר מושתת על מאגר נשים מומחיות בקשת רחבה של תחומים. את סיפור הלידה של פרסונה אפשר לקרוא כאן.

כבר בתחילת הדרך היה לנו ברור שפרסונה הוא לא עוד אתר ולא עוד מיזם לקידום שוויון מגדרי. הוא מונח שלם הגדול מסך חלקיו, שיכול וצריך להתקיים מתוך תפיסת ה"ביחד אפשר יותר". הביחד הזה חובק בתוכו לקט מרהיב של נשים משלוש זרועות חשובות: הזרוע החברתית, הזרוע העסקית והזרוע המדינית חקיקתית. כשיצאנו לדרך, ידענו שנרצה להקיף את כל הזרועות הללו. לא תיארנו לעצמנו שזה יקרה כל כך מהר.

מה עשינו בארבעת החודשים מאז שיצאנו לדרך? הקמנו דף פייסבוק חי ובועט, פתחנו קהילת נטוורקינג סגורה ופעילה לחברות בפרסונה, יצאנו בקמפיין השפמים כנגד היעדר נשים דוברות מוועידת העסקים הקטנים והבינוניים של כלכליסט, יצאנו בקמפיין המשך לרדיו ויש עוד קמפיינים בקנה, לקחנו חסות על כנס TEDxWomen בירושלים, קידמנו שיתופי פעולה של מוקדי כח והשפעה נשיים, בהם תא הנשים העיתונאיות, פורום דבורה למומחיות ביטחון, יועצת ראש העיר ראשון לציון לענייני נשים איריס כגן ועוד.

11078136_472688806240704_6559767313255278313_n

לאחרונה צירפנו לשורותינו את חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא – אישה נדירה, פורצת דרך, ששוויון מגדרי הוא בנפשה. הודות לחיבור עם עליזה – זכינו להשלים את הצלע החסרה של הזרוע המדינית חקיקתית. כך פרסונה הגיעה אתמול לכנסת ישראל.

הבוקר שלנו התחיל בפגישה עם השרה לענייני שוויון מגדרי גילה גמליאל. באנו מוכנות עם מטרה ברורה: קידום חקיקתי לנוכחות נשית בדירקטוריונים ציבוריים ובכנסים. השרה גמליאל, אישה פרקטית ופרגמטית, ישר הבינה עניין ושלחה אותנו לערוך מחקר כדי שנוכל בעזרתה לקדם הצעת חוק שנשענת על בסיס עובדתי מוצק. ואנחנו, רק תנו לנו לעבוד.

משם המשכנו לפגישה בלתי אמצעית עם חברות הכנסת שלי יחימוביץ', מירב מיכאלי, זהבה גלאון, איילת נחמיאס ורבין, טלי פלסקוב ואעידה תומה סלימאן והמארחת ד"ר עליזה לביא. כולן ללא יוצא מהכלל הסכימו להצטרף לפרסונה ולעזור לנו לקדם את מטרותינו. הישיבה איתן – נשים חזקות מכל הקשת הפוליטית והמגזרית שבנו את עצמן בעשר אצבעות וכנגד כל הסיכויים בעולם הגברי – הוכיחה לנו שוב כמה חשובה ודחופה העבודה שלנו וכמה כוח יש לנשים שמחליטות לשים את המחלוקות בצד ולהתאגד יחד לעשייה משמעותית.

מימין לשמאל:יו:ר פרסונה חנה רדו, דלית לאופר, השרה גילה גמליאל, גלית דיאמנט, רותי ארזי
מימין לשמאל:יו"ר פרסונה חנה רדו, דלית לאופר, השרה גילה גמליאל, גלית דיאמנט, רותי ארזי

יצאנו מהכנסת בתחושה של שותפות לדרך ועם ידיעה ברורה שאנחנו הולכות לעבוד כאילו אין מחר כדי להביא ל50% נוכחות נשית בצמתי השפעה והחלטה בישראל, בהלימה ישירה עם 50.9% נוכחותנו באוכלוסיית ישראל. למעננו, למען הבנות שלנו ולמען הנכדות שלנו. אין כאן זבנג וגמרנו: זאת ריצה למרחקים ארוכים. כוח הביחד נותן לנו גז ומעוף לרוץ מהר יותר.

[youtube eBpYgpF1bqQ nolink]