הבלוג של

עדכונים:

פוסטים: 3

החל מינואר 1970

פרטים אישיים
התחברות
התראות

קבלת התראות כאשר:

הנשימה מספקת לנו 99% מהחמצן ומהאנרגיה שהגוף שלנו זקוק לו על מנת להתקיים. הנשימה של רובנו כיום היא כה רדודה וחסומה כך שאנו מנצלים רק חלק קטן של הריאות בכל נשימה. תרגול קבוע של נשימה מודעת יכול בהדרגה לשפר את קיבולת הריאות שלנו, להזרים חמצן ואנרגיה למקומות שהגוף כבר אינו מגיע אליהם, ולטהר את הגוף.

06/03/2011

החשיבות המכרעת של הנשימה בחיינו

הנשימה מספקת לנו 99% מהחמצן ומהאנרגיה שהגוף שלנו זקוק לו על מנת להתקיים.

אדם ממוצע מגיל 20 ואילך מאבד כל עשור למעלה מ-10% מקיבולת הנשימה שלו, וככל שקיבולת הנשימה יורדת כך יורדת רמת האנרגיה בגוף ורמת החמצן בגוף.

זוהי הסיבה העיקרית מדוע ככל שאנו מתבגרים אנו חולים יותר ועייפים יותר – קיבולת הריאות שלנו קטנה והגוף פשוט נושם פחות ופחות.

הנשימה של רובנו כיום היא כה רדודה וחסומה כך שאנו מנצלים רק חלק קטן של הריאות בכל נשימה.

אנו נושמים אל הצוואר או אל בית החזה במקרה הטוב, מה שגורם לנו להשתמש פחות ופחות בסרעפת, שהיא השריר החשוב ביותר של מערכת הנשימה.

וכאשר הסרעפת אינה משתתפת כראוי בתהליך הנשימה, אנו משתמשים יותר בשרירי הנשימה של החזה והצוואר אשר אינם בנויים מטבעם לנשימה שגרתית טבעית לאורך זמן, דבר שגורם להם להישחק ולהתעייף עם הזמן.

האם נוכל לשנות את מצב הגוף שלנו ולשפר את קיבולת הריאות?

בהחלט ! בכל זמן ובכל גיל אנו יכולים לעשות שינוי ולהחזיר את הגוף למצב הנשימה הטבעי שלו.

תרגול קבוע של נשימה מודעת יכול בהדרגה לשפר את קיבולת הריאות שלנו, להזרים חמצן ואנרגיה למקומות שהגוף כבר אינו מגיע אליהם, ולטהר את הגוף.
השינוי שייגרם מכך הוא עצום: אתם תרגישו טוב יותר פיסית ותהיו בריאים הרבה יותר; מערכת העצבים תהיה יותר מאוזנת ותגרום לכך שגם תרגישו טוב יותר נפשית ותהיו מאושרים יותר.

איכות החיים שלנו קשורה בקשר הדוק לקיבולת הריאות שלנו.

כמובן שבריאות קשורה גם לתזונה, לתרגול גופני, לטיהור פנימי ולסביבה בה אנו חיים, אך מכל אלה הנשימה היא החשובה מכל לחיים בריאים.
במצב אופטימאלי של הגוף שלנו אנו נהיה עם רמת אנרגיה גבוהה במהלך כל היום, במצב נפשי נפלא, נרגיש חופשיים, נקום רעננים בכל בוקר, נהיה צלולים ובעלי זיכרון טוב, ונבטא את עצמנו בעוצמה.

כל המרכיבים שהזכרנו עכשיו תלויים באיכות הנשימה שלנו.

לא משנה איך אתם נושמים היום וכמה רדודה הנשימה שלכם, בכל רגע תוכלו לעשות שינוי מהותי דרך תרגול קבוע של נשימה מודעת (ריברסינג), ותרגולי נשימה נוספים.

הנשימה המודעת מזרימה באופן יעיל חמצן ואנרגיה לכל תא ותא בגוף ומביאה את הגוף לאותו מצב אופטימאלי אשר הזכרנו כאן.

קיים מונח מקצועי אשר נקרא “שחרור נשימה” (breath release) – זהו מצב שבו אחרי תרגול ממושך של נשימה מודעת, אנו מצליחים להחזיר את איכות הנשימה שלנו לאותה איכות הנשימה כאשר רק נולדנו .

נשמע טוב מידי בכדי להיות אמיתי? זה אכן כך ! אנו יכולים להשיב את קיבולת הריאות שלנו לקדמותן בכל שלב בחיים.

ואחרי שתתרגלו באופן קבוע נשימה מודעת (ניתן לתרגל גם לבד לאחר כמה סשנים עם מטפל) אולי תגידו לעצמכם: “איך יכולתי להרשות לעצמי לא לנשום כראוי במשך כל הזמן הזה !”

איך תדעו אם הנשימה שלכם רדודה?

אתם יכולים לבצע בדיקה פשוטה אם הנשימה שלכם מגיעה אל הבטן:

עימדו מול מראה בפרופיל והורידו את החולצה. כעת נסו לנפח את הבטן עם כמה נשימות עמוקות.

האם הבטן לא זזה כלל או ממש מעט? האם היא מתכווצת בשאיפה ומתנפחת בנשיפה?

האם אחרי 3-4 נשימות התעייפתם ואתם מרגישים את שריר הסרעפת?

אם התשובה שלכם היא כן על אחת השאלות אז אנו ממליצים לכם לתרגל תהליכי נשימה.

נשימה מודעת היא הפתרון הטוב ביותר לנשימה רדודה, אך ניתן לתרגל גם נשימת סרעפת על מנת לשפר את איכות הנשימה ולהגדיל את קיבולת הריאות:

תרגול נשימת סרעפת להגדלת קיבולת הריאות

1. שבו או שיכבו על הגב, אפשר גם עם כרית נמוכה מתחת לראש, בעיניים פקוחות או עצומות. הרפו את כל הגוף ונשמו נשימה רגילה.

2. הניחו יד אחת על הבטן, ממש מתחת לעצם החזה (על שריר הסרעפת), ואת היד השניה הניחו על מרכז החזה מעט מתחת הפטמות.

3. התחילו לשאוף דרך האף באיטיות, בצורה חלקה ועמוקה ככל האפשר וללא מאמץ. היד המונחת על הבטן צריכה להתרומם בזמן השאיפה. צריכה להיות תנועה קלה בלבד של האצבעות המונחות על החזה.

4. הוציאו את האוויר דרך שפתיים קפוצות באיטיות, בצורה חלקה ועמוקה ככל הניתן וללא מאמץ. בעת הנשיפה, על היד שמונחת על הבטן לנוע מטה בעת שהבטן יורדת.

5. חיזרו על צעדים 3 ו-4 פעמים אחדות, פעם אחר פעם.

6. הרפו את כל הגוף ונוחו.

תרגלו בהתחלה את נשימת הסרעפת במשך כמה דקות ועלו בהדרגה לכמה זמן שאתם רוצים.

ולסיום עוד כמה עובדות חשובות על נשימה:

• תאים סרטניים אינם יכולים להתקיים עם רמה תקינה של חמצן בתוכם.

• התקף לב קשור במישרין לחוסר בנשימה – הלב מקבל עוויתות כאשר הוא לא מקבל מספיק חמצן.

• חוסר איזון של מערכת העצבים גורם לבעיות נפשיות שונות כגון דיכאונות, מתחים, חרדות וחוסר מנוחה. מה שמניע את מערכת העצבים היא הנשימה.

• נשימה נכונה עוזרת לקדם שמירה על משקל נכון. החמצן שורף שומן וקלוריות.

עוד מהבלוג של Tali Zohar

הזוגיות המקודשת

בכל מקום סביבנו אנו מזהים מערכות יחסים זוגיות "רגילות" אשר אינן מובילות לשום מקום. מצד אחד יש לנו את תמונת הזוגיות האידיאלית בראשנו - זוגיות טובה ומצמיחה, שבה אנו בונים קן משותף של הרמוניה ואהבה. |מצד שני, אנו חווים מערכות...

תגובות

פורסם לפני 9 years

שלום עולם!

שלום, ברוכים הבאים לבלוגים של סלונה. שיהיה הרבה בהצלחה, ויש לנו גם כמה טיפים בעמוד הראשי של הבלוגים (הקישור הכי שמאלי בסרגל הניווט)....

תגובות

פורסם לפני 9 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה