הבלוג של fb4b

fb4b

עדכונים:

פוסטים: 5

החל מדצמבר 2012

אני פותח עסק חדש ורוצה להתחיל לשווק, יש לי עסק קיים ואני רוצה עוד לקוחות, אני רוצה לשמור על קשר יותר טוב עם הלקוחות שלי, יש לי כבר פרופיל בפייסבוק אבל הבנתי שעסק בפייסבוק צריך דף עסקי, יש לי כבר פייסבוק לעסק אבל לא קורה בו כלום. כולם רוצים לנצל את הפייסבוק כדי לשווק את העסק אבל כדאי לבחון האם הפלטפורמה נכונה בשבילכם. היא אומנם זולה, היא הכי ויראלית, היא מאוד קלה לשימוש, אפשר להגיע לקהל מגוון במהירות. אבל מעבר לכל הדיבורים על פייסבוק - חשוב להבין שהפייסבוק היא פלטפורמה חברתית ולמכור מקרר לכמה חברים שיושבים לשיחה קלילה זו לא דרך כל כך טובה..

23/12/2012

יש לי עסק וגם אני רוצה פייסבוק…אלות, תגובות – [email protected]

אני פותח עסק חדש ורוצה להתחיל לשווק, יש לי עסק קיים ואני רוצה עוד לקוחות, אני רוצה לשמור על קשר יותר טוב עם הלקוחות שלי, יש לי כבר פרופיל בפייסבוק אבל הבנתי שעסק בפייסבוק צריך דף עסקי, יש לי כבר פייסבוק לעסק אבל לא קורה בו כלום.

כולם רוצים לנצל את הפייסבוק כדי לשווק את העסק אבל כדאי לבחון האם הפלטפורמה נכונה בשבילכם.

היא אומנם זולה, היא הכי ויראלית, היא מאוד קלה לשימוש, אפשר להגיע לקהל מגוון במהירות.

אבל מעבר לכל הדיבורים על פייסבוק –

חשוב להבין שהפייסבוק היא פלטפורמה חברתית ולמכור מקרר לכמה חברים שיושבים לשיחה קלילה זו לא דרך כל כך טובה..

בסוף המאמר לקחנו כמה דוגמאות של דפי עסק בפייסבוק. הכנסנו גם זוויות שלנו לעוד אפשרויות.

מה צריך לבדוק לפני שמתחילים בדף עסקי בפייסבוק:

  1. האם המוצר שלי מתאים לסביבה חברתית?

  2. האם אני מבין שהפייסבוק היא פלטפורמה שיווקית?

  3. האם המוצר שלי מתאים לפייסבוק?

  4. מי הולך לתחזק את הפייסבוק?

  5. האם אני מתכוון להשקיע כסף בדף העסקי?

  6. האם אני מבין את הסיכונים בפייסבוק?

  7. מה אני רוצה לעשות בפייסבוק?


האם המוצר שלי מתאים לסביבה חברתית?

הפייסבוק היא סביבה מאוד חברתית ומאוד רגישה. אנשים מרגישים מאוד בנוח לדבר מול כולם בזמן שבמציאות רובם לא היו מסוגלים.

הפייסבוק גם הפך לפלטפורמה מחאתית מול ממשלות וחברות….

נעבור לחלק החיובי-

חברות אופנה מחזקות את הקשר מול הקהל עם תכנים מרגשים וכך מחזקים את החיבור של הלקוחות למותג. נוטרליון של טבע מפרסמות תמונות מהפנטות של תינוקות בהקשרים של התפתחות התינוק ומשיגה כך הרבה רגש ואמינות של הגולשים מול המוצר שלהם. אפליקציות שיתוף תמונות צומחות בקצב מטורף בזכות הויראליות של הפייסבוק ומכיוון שהתמונות הן מוצר מאוד חברתי

האם אני מבין שהפייסבוק היא פלטפורמה שיווקית?

כמו כל כלי שיווקי גם הפייסבוק משמש בד״כ לשיווק. כמו פרסום בעיתון, כתבה ממומנת במגזין, ג׳ינגלים ברדיו גם הפייסבוק מייצר עבורכם אינטראקציה עם קהל. אחד הדברים הטובים בדף עסקי בפייסבוק שהגולשים יודעים שמדובר בעסק וכך קל יותר להתמודד עם הבעייתיות החברתית של פייסבוק.

אתה משתמש בפייסבוק לעדכן לקוחות קיימים, להשיג לקוחות חדשים, להשיק מוצרים חדשים, לרגש לקוחות עם הצלחה בפרויקט, לפרסם מאחורי הקלעים של סרט חדש. בקיצור שיווק כמו כל פלטפורמה שיווקית אחרת.

יש לפייסבוק קהל אין סופי בשבילך, תחומי עניין אין סופיים בשבילך, גאוגרפיה בלתי מוגבלת, פילוחים הרבה יותר עמוקים ומדויקים על לקוחות. בקיצור אם הבנת שהפייסבוק היא פלטפורמה שיווקית אתה בדרך הנכונה.

האם המוצר שלי מתאים לפייסבוק?

אני מייצר מנועים – בד”כ זה מיועד לעסקים בסגנון B2B והנתונים על המנועים מכילים הרבה חומרים הנדסיים אז רוב הסיכויים שבפייסבוק תקבל Unlike

חנות נשק – מוצר שמייצר יותר מדיי אנטי ורוב הסיכויים שכולם “יזבלו” את הדף שלך כל היום בדברים שליליים. אז אתה צריך פלטפורמה אחרת.

יש לי חנות לצעצועים – תמונות של הצעצועים, צעצועים שמתאימים לגילאים, משחקי רשת לילדים, יש כאן הרבה חמור טוב לפייסבוק. אומנם ההורים בדכ משלמים אבל הצורך מגיע מהילד. בנה עולם מדליק עבור הילדים ושלב הרכישה של ההורים יגיע לבד.

חוות סוסים – תמונות סוסים מאוד ירגשו את הקהל, מפגשי רכיבה משותפים בטבע ואולי אפילו רווקים ורווקות. חומר שפוגע בול באלמנטים החברתיים של פייסבוק.

חברת השמה – אולי בכלל linkedin


מסקנה – כמו בשיווק צריך להבין מי קהל היעד, והאם. הפייסבוק זו הפלטפורמה הנכונה בשבילו.

מכאן החיים הרבה יותר קלים.

מי הולך לתחזק את הפייסבוק?

הכל נראה טוב ויש לך דף עיסקי…בלי לשים לב האנשים היחידים שיתעניינו בדף שלך הם: אתה, אישתך וחבר שרוצה לעזור לעסק להצליח.

אתה יכול לבד אבל זה עלול להסיט אותך מהמיקוד בעסק. יש משהו מדליק בתחזוק הפייסבוק אבל צריך לזכור שהפייסבוק הוא לא העסק והפייסבוק היא פלטפורמה שיווקית כמו כל פלטפורמה שיווקית אחרת. במידה ואתה מטפל בכל השיווק של העסק אז אין בעיה ותתחיל לטפל גם בפייסבוק.

במידה ויש לעסק שיווק ופרסום, במידה והעסק גדל ואין לך כבר זמן לפייסבוק, במידה והבנת שאתה לא עושה את זה מספיק טוב אולי הגיע הזמן לתת למשהו מקצועי לעשות את העבודה.

ישנם שיקולים נוספים שצריך לקחת בחשבון :

החברות בפייסבוק מספקות כל הזמן תכנים יותר איכותיים ויותר מעניינים – האם אתה מסוגל לעמוד בזה לבד?

גם הפייסבוק נכנס לעולם הפרסום בכסף האם אתה מבין איך? האם תדע איך לא לבזבז יותר מדיי בפניה ללקוחות לא נכונים?

עוד לייקים לדף, עוד לייקים לפוסט, חומרי גלם מעניינים, הפקות מדליקות, סרטי וידאו שוום לפייסבוק, תחרות פייסבוקית, תשובות לבעיות של לקוחות…אופס הכלי הפשוט הופך לניהול מאוד מורכב בשבילך…

אז לפני שאתה מתחיל, אתה צריך להחליט מי הולך לנהל את הפייסבוק ולבנות תוכנית שיווק שמכילה את הפייסבוק.

האם אני הולך להשקיע כסף בדף?

עם עברת את כל השלבים הקודמים בהצלחה ויצאת מהחלק שהפייסבוק זה משהו מגניב לחברה ואתה מוכן לקדם בעזרתו את העסק אז תהייה מוכן להוציא כסף.

הפייסבוק היא פלטפורמה קריטית בהצגה שלך מול הלקוחות. הם כבר לא נתקלים בך, הם מחוברים אליך כל הזמן. הדף צריך להיות חלק בלתי נפרד מהעסק, מהמיתוג, מהשיווק ומכל דבר בעסק.

אתה צריך גרפיקה נכונה שמתאימה לשפה המיתוגית שלך, אתה צריך שפת תקשור מול הלקוחות נכונה, אתה צריך פרסום כדי להגדיל לייקים לדף ולחזק פוסטים.

אתה מבין שצריך לחשוב גם על(אם אפשר) עובד לתחום הניומדיה כולל חברה חיצונית שמתמחה בתחום.

אפליקציות שצריך לפתח או לרכוש מוכנות.

האם אני מבין את הסיכונים בפייסבוק?

הפייסבוק מדהים, יותר זול מהפלטפורמות אחרות, מחזק לי את המותג…אבל מחר בבוקר עובד ממורמר מתחיל לשתול בדף שלך או במקומות אחרים מידע שלילי עליך, נתונים שליליים על המוצרים שלך, לפרסם כתבה שלילית שפורסמה עליך, פסק דין שלילי. אופס כל המגניב הופך לפרסום שעף במהירות לכמות עצומה של אנשים והפייסבוק יש תכונה ששלילי עף יותר מהר מחיוב. האמת זה לא הפייסבוק זו התנהגות פסיכולוגית נורמלית.

האם אני רוצה את זה, האם אני מוכן לזה, האם אני רוצה להשקיע כסף גם במעקב אחרי מה שאומרים עלי ברשת.

הרבה חומר למחשבה.

מה אני רוצה לעשות בפייסבוק?

למכור – אני נותן קופונים ללקוחות, אני מפרסם מכרזים שהדרך לזכות היא לחיצה על לייק. אני מפרסם הצעות מכירה ייחודיות בפייסבוק שכדי לקבל צריך להשאיר פרטים בטופס, אני ממש פותח חנות בפייסבוק.

להביא לקוחות – הגיע קולקציה חדשה לחנויות, מבצע חדש, סדרה מוגבלת של תכשיטים, ארוע לקוחות, שף אורח היום בערב במסעדה, לייקים של הלקוחות על מוצר שהם רכשו יגרום לחברים שלהם גם לרצות, מקומות  אחרונים בהצגה, כל פרסום שיגרום ללקוחות להגיע לעסק שלך.

מיתוג – כל התקשורת שלך מול הלקוחות מתקשרת למיתוג. תמונות מתצוגת אופנה, סרט על הרכבת מכונית חדשה, ראיונות עם לקוחות שרכשו את סדרת המעדנים הבריאה והחדשה, צילומי שחקנים עם השעון החדש, סיפורים על העובדים בחברה, מצגת על תהלך פיתוח של התרופה החדשה, סיפורי מסע של לקוחות מהטיול של החברה הגאוגרפית.

שרות לקוחות – טיפול בתלונות, שאלות על מוצרים, שעות פתיחה. בעצם כל מה ששרות לקוחות טפלו דרך טלפון מייל יטופל גם דרך הפייסבוק.

אתה לא חייב הכל.

דוגמאות של עסקים/ מותגים בפייסבוק:

מגזין מסע אחר – http://www.facebook.com/masa.co.il?fref=ts

הכי חברתי שיש, טיולים, טבע, מחקרים שקשורים לטבע , צילומי טבע מדהימים. מתחבר לפייסבוק בצורה מושלמת.

  • תמונות לקראת המגזין החדש

  • כתבות של המגזין החדש

  • ארכיון עם אפשרות לרכוש ולהזמין מגזין ישן

  • מבצעים ייחודיים לגולשים

  • עדכונים על ארועים שקשורים להגנה על הטבע

  • טיולים בטבע לקבוצות, לדוגמה רווקים ורווקות

  • המלצות על חברות שמתמחות בטיולי טבע

טויס אר אס – http://www.facebook.com/toysrusil

קשה לראות הורים לקוחות שנכנסים לדף בשביל אבל יש כאלה(פרסים ומתנות זה תמיד טוב)

  • פעילויות לכרטיסי מועדון

  • עדכונים על שותפים עם חברות

  • משחקי רשת לילדים

  • מוצרים במבצע

  • ימי מבצע מיוחדים

  • המלצות לקוחות על צעצועים

  • המלצות על מתנות יום הולדת

  • טיפים כיצד לארגן מסיבות

  • המלצות על צעצועים בטיחותיים

  • דף עם אומנים מומלצים לארועים

אחד מאתגרי השיווק והמיתוג היותר קשים.

לשכנע אמא לתת לתינוק שלה אבקת חלב של מותג חדש בארץ, אתגר מאוד קשה. שוק אכזרי ותנודות כמעט בלתי אפשריות. אז מה עושים – עבודת מיתוג טהורה

  • תמונות מדהימות של תינוקות

  • טקסטים מרגשים עם הויזואלים

  • מתנות לחברי הקבוצה

  • המלצות על לבוש תינוקות בעונות השנה

  • לבוש אופנתי לתינוקות

  • באיזה בית חולים ניתן להשיג את נוטרליון

  • תגובות של הורים שעברו לנוטריון

  • תמונות של תינוקות עם נוטריון

  • פרסום תוצאות מחקרים

  • צילומי וידאו מפס היצור

  • הזמנה וצילום לקוחות בסיור במפעל

  • טיפול מאוד מהיר בשאלות ובעיות

עוד מהבלוג של fb4b

כדאי אפליקציה לדף עסקי בפייסבוק?

זה כמו לשאול "למה אפל צריכה AppStore"...הלקוח אצלכם בחנות/בספריה/אולם תצוגה/מסעדה ולכן צריך לייצר לו סביבה מעניינת, מרגשת, מדליקה. לקוח שנעים לו נשאר יותר זמן, מבצע יותר פעולות, מוציא את הכסף יותר מהר ויותר בכיף. יותר...

תגובות

פורסם לפני 7 years

שלום עולם!

שלום, ברוכים הבאים לבלוגים של סלונה. שיהיה הרבה בהצלחה, ויש לנו גם כמה טיפים בעמוד הראשי של הבלוגים (הקישור הכי שמאלי בסרגל הניווט)....

תגובות

פורסם לפני 7 years

איך לשווק בעולם הניו מדיה + תוכנית שיווק קלה לחברת ריהוט חדרי ילדים

תאריך: 30/12/12 כתב: דורון כהן העולם החדש משתולל ומגוון פלטפורמות הפרסום מתרחבות כל הזמן. כולם מנסים לייצר את הקשר הישיר ללקוח לתת לו את ההרגשה שהפרסום עכשיו בשליטה שלו, אין יותר מתווכים, המערכות יעילות ואתה חוסך הרבה...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה