הבלוג של ettykatz

מרכז עננים

מפתחת שיטת הסימלול, המאפשרת לרכוש מיומנויות למידה ולפתור בעיות בזיכרון, בשליפה ובהתארגנות, תוך שימוש באמצעים חזותיים. השיטה מאפשרת לילדים עם קשיים פונולוגיים או עם הפרעות קשב ללמוד לקרוא ולהבין את הנקרא במפגשים ספורים

עדכונים:

פוסטים: 50

החל מאוגוסט 2013

אם הקשב מפוזר, לא מצליחים לסיים שום מטלה כמו שצריך – להיפטר ממה ש”חייבים”. אי אפשר לבוא לתכונה המעצבנת הזו בטענות, משום שזו תכונה אורגנית. במקום, צריך לעשות משהו שיגרום לנו לסיים מטלות – למרות הסחת הדעת. קבלו טריק מנצח

18/02/2015

אם הקשב מפוזר, גם הנפש מפוזרת ולא מצליחים לסיים שום מטלה כמו שצריך – לא מצליחים להיפטר ממה ש”חייבים”. אי אפשר לבוא לתכונה המעצבנת הזו בטענות, משום שזו תכונה אורגנית. במקום, צריך לעשות משהו שיגרום לנו לסיים מטלות – למרות הסחת הדעת. אז לאנשים ללא הפרעת קשב כנראה שהצצה בשעון עוזרת, אבל לאלה שהמוח שלהם קופצני, מוסח ולעתים מוצף, הזמן חולף מבלי שירגישו ויום רודף יום ושעה רודפת שעה והדבר היחיד שצועד קדימה זה השעון – המטלות נשארות מאחור. לכן, אם ממש רוצים לזוז, אז חובה להפוך את הזמן ממשהו מופשט לכלי שמפריע למחשבות להתפזר. השיטה פשוטה:

1. בחרו מטרה אחת

2. העבירו את הסמרטפון לטיימר

3. סמנו שתי דקות

4. התחילו לעבוד

Screenshot_2015-02-18-14-09-32

כל שתי דקות השעון יצלצל, ויזכיר למוח לא להתפזר. אם החשיבה התפזרה – הצלצול יאסוף אותה. וכך שוב ושוב – מבקשים מהשעון להזכיר לנו לחזור לעצמנו. אפשר להגדיל את טווח הזמן או להקטין אותו, אך השעון נשאר נאמן והרבה פחות מעצבן ממבוגר שנוזף שוב ושוב. עם ילדים צעירים יותר אפשר להשתמש במוזיקה – ואז צריכים, למשל, לסיים להתלבש עד שהשיר נגמר…

שיטת הטיימר עוזרת גם לילדים שפשוט לא שומעים כשקוראים להם (או להוריהם). האוזניים נאטמות והם עסוקים בשלהם. להגיד להם שוב ושוב – זה עניין שמטריף את שני הצדדים, אז אפשר לשחק בצלצולים – אלה יגרמו לכל התהליך להראות כמשחק, אבל יאמנו את המוח של הילד לבצע מעברים. אם, למשל, הילד משחק בלגו ואנחנו רוצים שיבוא לאכול – אנחנו מפעילים את שעון ספירה לאחור וההסכם הוא שכשהשעון מצלצל, הילד מניח את המשחק – ובא. זוהי שיטה שהופכת מטלות ומעברים לסוג של משחק, ובינתיים הילד מאמן את המוח בלזוז ולא להמרח.

 רוצים לדעת עוד? בואו להיות חברים של מרכז עננים בפייסבוק

עוד מהבלוג של ettykatz

תצוגה מקדימה

איך (לא) לכתוב סוכה ב-7 שגיאות

אז היתה הכתבה בכיתה, והוא שכח איך כותבים סכך, איך לאיית סוכה. לפעמים ה"מצלמה" בראש לא עובדת, ומשננים בצורה מטופשת, וכותבים שוב ושוב בבית יום לפני ההכתבה, אבל ברגע האמת לא...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

לימודי קריאה ללא סבל

הצעתי לנ. בן החמש וחצי לשחק בספר האותיות. לא! הוא אמר, אני שונא אותיות! גם אני שנאתי אותיות כשהייתי קטנה, עניתי, ולכן המצאתי ספר שילדים נהנים ממנו והוא גם מאוד עוזר לזכור את האותיות. התחלנו לשחק. הוא שרטט באצבע הקטנה שלו...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

לכל ילד מגיע לאכול את הלחם שמתאים לו

בשנים האחרונות הולכת ונחשפת העובדה שלחיטה יש השפעה הרסנית על המוח (אפשר לקרוא על כך למשל ב"המוח הלבן" מאת ד"ר ממט אוז)  - המחשבה על כך שמוצר מזון כל כך בסיסי בעצם יכול להזיק היא מהפכנית ממש. אבל אל דאגה, עדיין לא הפכתי ליועצת...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה