הבלוג של ettykatz

מרכז עננים

מפתחת שיטת הסימלול, המאפשרת לרכוש מיומנויות למידה ולפתור בעיות בזיכרון, בשליפה ובהתארגנות, תוך שימוש באמצעים חזותיים. השיטה מאפשרת לילדים עם קשיים פונולוגיים או עם הפרעות קשב ללמוד לקרוא ולהבין את הנקרא במפגשים ספורים

עדכונים:

פוסטים: 50

החל מאוגוסט 2013

למאותגרי קשב וריכוז יש לעתים נטייה לראות את העולם וגם את מערכות היחסים שלהם כ”שקופיות” במקום כ”סרט” עם רצף ופרספקטיבה. הדבר יוצר מצב שבמקרה של היעלבות מחבר או נזיפה ממורה, יש נטייה להשליך מהמקרה הבודד על מערכת היחסים כולה, לשבור את הכלים ולסיים מערכת יחסים שהיתה ברובה חיובית. איך להימנע ממצבים כאלה? באמצעות כלי פשוט ומהנה – סרגל יחסים

11/12/2014

בשבוע האחרון עסקתי במערכות יחסים של אנשים מאותגרי קשב וריכוז ובנטייה שלהם לראות את העולם וגם את מערכות היחסים כ”שקופיות” במקום כ”סרט” עם רצף ופרספקטיבה. (לקריאת הפוסט הקודם)

 כלי עזר שניתן ליצור בקלות הוא “סרגל פרספקטיבה” – מעין סרגל המסמל קשר עם אדם מסוים ומייצר פרספקטיבה ליחסים איתו כאשר קיימת התרחשות שלילית. במהלך התקין של היחסים (עם המורה, אמא, חבר) מדביקים מדבקות שמאפיינות את ההתקשרויות החיוביות בקשר – מחמאות, יחסי קרבה, התקשרויות חיוביות וכו’. ואז, כשמגיע הזמן להדביק מדבקה גרועה – רואים גם את כל המדבקות הטובות ומקבלים פרספקטיבה, ובמקום לזרוק את הקשר לפח אפשר לתקן אותו על ידי שיחה, ואז אפשר להשליך את המדבקה הגרועה כדי לא להתקבע עליה.

003

אפשר ליצור את הסרגל על דפים של מדבקות (שמאפשרים להוריד ולהדביק בלי לקרוע) פשוט כמו שהם, ולהדק אותם יחד לחוברת או להכניס לקלסר ואפשר להדביק מדבקות במחברת רגילה. הרעיון הוא לסמלל את ההתקשרויות החיוביות (כמו בתמונה) –  ארבע זה מספר טוב של מדבקות שלא מעמיס מדי ויוצר רצף ופרספקטיבה. ואז, כשמגיעה התקשרות שלילית (והיא תמיד מגיעה), המדבקות החיוביות שמות אותה בפרספקטיבה ומדגישות שלא הכל שלילי, לא הכל שחור. כמובן, שאם אנחנו רואים שיש אדם שאיתו אנחנו במערכת יחסים המיוצגת על ידי הרבה מדבקות שליליות, נשקול מחדש את הקשר.

רוצים לדעת עוד? בואו להיות חברים של מרכז עננים בפייסבוק 

עוד מהבלוג של ettykatz

תצוגה מקדימה

איך (לא) לכתוב סוכה ב-7 שגיאות

אז היתה הכתבה בכיתה, והוא שכח איך כותבים סכך, איך לאיית סוכה. לפעמים ה"מצלמה" בראש לא עובדת, ומשננים בצורה מטופשת, וכותבים שוב ושוב בבית יום לפני ההכתבה, אבל ברגע האמת לא...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

לימודי קריאה ללא סבל

הצעתי לנ. בן החמש וחצי לשחק בספר האותיות. לא! הוא אמר, אני שונא אותיות! גם אני שנאתי אותיות כשהייתי קטנה, עניתי, ולכן המצאתי ספר שילדים נהנים ממנו והוא גם מאוד עוזר לזכור את האותיות. התחלנו לשחק. הוא שרטט באצבע הקטנה שלו...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

לכל ילד מגיע לאכול את הלחם שמתאים לו

בשנים האחרונות הולכת ונחשפת העובדה שלחיטה יש השפעה הרסנית על המוח (אפשר לקרוא על כך למשל ב"המוח הלבן" מאת ד"ר ממט אוז)  - המחשבה על כך שמוצר מזון כל כך בסיסי בעצם יכול להזיק היא מהפכנית ממש. אבל אל דאגה, עדיין לא הפכתי ליועצת...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה