הבלוג של ettykatz

מרכז עננים

מפתחת שיטת הסימלול, המאפשרת לרכוש מיומנויות למידה ולפתור בעיות בזיכרון, בשליפה ובהתארגנות, תוך שימוש באמצעים חזותיים. השיטה מאפשרת לילדים עם קשיים פונולוגיים או עם הפרעות קשב ללמוד לקרוא ולהבין את הנקרא במפגשים ספורים

עדכונים:

פוסטים: 50

החל מאוגוסט 2013

הורה עם הפרעת קשב ועם ילד או יותר עם ההפרעה עשוי למצוא את ההורות מאוד מאתגרת. ראשית, כי נשללות ממנו שתי זכויות בסיסיות שילדיו אולי מקבלים בביה”ס – אין הקלות ואין הארכת זמן. אם ההורה לא יודע להתמודד עם הקושי האישי שלו, יקשה עליו פי עשרות מונים להתמודד עם הקושי של ילדיו. אז מה עושים?!

24/11/2014

בובת הדארומה היפנית היא קמע פופולרי למזל, הגנה והצלחה, אשר לפי המסורת עוזרת להגשים חלומות ולהשיג מטרות. צורתה העגולה של הבובה מאפשרת לה לנוע כמו בובת “נחום תקום”. היא איננה יכולה ליפול לעולם ומסמלת על ידי כך את המסירות וההתמדה הנדרשות כדי להשלים משימה או להגיע למטרה. לבובה יש פרצוף עם שפם, זקן, ועיניה לבנות וריקות – עם קבלתה צובעים את אחת מעיניה תוך כדי חשיבה על משאלה או מטרה. אחר כך מציבים את הבובה במקום שבו נוכל לראותה כל יום להיזכר ולחשוב על המטרה שבחרנו. כאשר משיגים את המטרה – צובעים את העין השנייה. ואיך כל זה קשור להפרעת קשב? מיד תגלו.

h

בפוסטים הקודמים דיברתי באופן כללי על בעיה ברצף ועל בעיית רצף בגיל הגן ועל הבעיה כפי שהיא מתבטאת בגיל ביה”ס. היום אדבר על הורים מופרעי קשב.

הורה עם הפרעת קשב ועם ילד או יותר עם ההפרעה עשוי למצוא את ההורות מאוד מאתגרת. ראשית, כי נשללות ממנו שתי זכויות בסיסיות שילדיו אולי מקבלים בביה”ס – אין הקלות ואין הארכת זמן… לא תמיד ההורה יודע להתמודד עם הקושי וייתכן שמילוי מטלות היום יום הוא מאבק עבורו. האם סיים את לימודיו? האם יש לו מקצוע? האם הוא בזוגיות יציבה? אלו שלושה דברים בסיסיים המחייבים רצף. אם ההורה לא יודע להתמודד עם הקושי האישי שלו, יקשה עליו פי עשרות מונים להתמודד עם הקושי של ילדיו - התארגנות, סידור החדר, הכנת שיעורים, הליכה לבית ספר, אי יצירת פערים – כל הדברים הפשוטים-המורכבים של החיים…

אם, למשל, ההורה קם בבוקר והוא מוטרד ומוצף ומחשבותיו נודדות אל כל המטלות שעליו להשלים ולתוך המחשבות האלה, שלעתים מציפות ומאתגרות, הוא צריך להכניס גם מעקב אחרי ילדו שממש לא נראה כחץ שלוח אל מטרה – הילד חייב להגיע בזמן לגן או לביה”ס, עם תיק מאורגן הכולל שיעורים מוכנים וארוחת עשר, וצריך לדאוג שהילד לא מפתח פערים לימודיים, לבדוק שבית הספר לא מוחק את הילד, צריך לעקוב אחרי ההתנהלות החברתית שלו וכל זה תוך כדי ניהול יומיומי של משק בית – קניות, ארוחות, להגיע לעבודה ולקיים את כל הרצפים הנדרשים שם. בניגוד לשיר של אריק אינשטיין “ומרוב שהצטרכתי כבר שכחתי מה אני רוצה” – אנשים עם הפרעת קשב לא שוכחים. הם רוצים הרבה, הם מגוונים ולעתים קרובות יש להם עולם צבעוני ומרתק. אבל מרוב שיש “רוצה”, ה”צריך” לעתים נשמט. אז כן חייבים לתת מקום לכל היופי הזה וליהנות ולתת מקום נכבד למתנה הזו אבל צריך גם למצוא פתרונות – שאחד מהם הוא חצי המטרה, עליהם הסברתי כאן.

פתרון מסייע נוסף יכול להיות בובת הדארומה שהזכרתי בהתחלה. לא חייבים לנסוע ליפן בשבילה. אפשר לצייר סמיילי עם עין אחת ולחכות למילוי המטלה עד שמציירים את השנייה, או, אם רוצים להוסיף אלמנט משחקי – לקנות כדורי קלקר בחנות יצירה ולצייר עליהן את הפרצוף בעל העין האחת. מה שהבובה החמודה הזו ממחישה לנו – הורים וילדים כאחד – הוא שכדי להגיע למטרה מסוימת חייבים לעבור תהליך. זה לא קורה בבת אחת, ויש דרכים לעזור לזה לקרות.

 רוצים לדעת עוד? בואו להיות חברים של מרכז עננים בפייסבוק

עוד מהבלוג של ettykatz

תצוגה מקדימה

איך (לא) לכתוב סוכה ב-7 שגיאות

אז היתה הכתבה בכיתה, והוא שכח איך כותבים סכך, איך לאיית סוכה. לפעמים ה"מצלמה" בראש לא עובדת, ומשננים בצורה מטופשת, וכותבים שוב ושוב בבית יום לפני ההכתבה, אבל ברגע האמת לא...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

לימודי קריאה ללא סבל

הצעתי לנ. בן החמש וחצי לשחק בספר האותיות. לא! הוא אמר, אני שונא אותיות! גם אני שנאתי אותיות כשהייתי קטנה, עניתי, ולכן המצאתי ספר שילדים נהנים ממנו והוא גם מאוד עוזר לזכור את האותיות. התחלנו לשחק. הוא שרטט באצבע הקטנה שלו...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

לכל ילד מגיע לאכול את הלחם שמתאים לו

בשנים האחרונות הולכת ונחשפת העובדה שלחיטה יש השפעה הרסנית על המוח (אפשר לקרוא על כך למשל ב"המוח הלבן" מאת ד"ר ממט אוז)  - המחשבה על כך שמוצר מזון כל כך בסיסי בעצם יכול להזיק היא מהפכנית ממש. אבל אל דאגה, עדיין לא הפכתי ליועצת...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה