הבלוג של ettykatz

מרכז עננים

מפתחת שיטת הסימלול, המאפשרת לרכוש מיומנויות למידה ולפתור בעיות בזיכרון, בשליפה ובהתארגנות, תוך שימוש באמצעים חזותיים. השיטה מאפשרת לילדים עם קשיים פונולוגיים או עם הפרעות קשב ללמוד לקרוא ולהבין את הנקרא במפגשים ספורים

עדכונים:

פוסטים: 50

החל מאוגוסט 2013

בזמן שאתם מכינים שרשרות לסוכה או מסתכלים על שרשרות שנתלו בה תוכלו ללמוד משהו על ילדיכם ולהקל עליהם אם הם מוטרדים מקשיים חברתיות, או ממקומם היחסי מול חבריהם

15/09/2013

IMG-20150924-WA0004

בזמן שאתם מכינים שרשרות לסוכה או מסתכלים על שרשרות שנתלו בה תוכלו ללמוד משהו על ילדיכם ולהקל עליהם אם הם מוטרדים מקשיים חברתיות, או ממקומם היחסי מול חבריהם.

בוחרים לפי החשק כמה פסי נייר. הנייר מבחינתנו מסמלל ילד (האם הצבע שלו חזק האם חלש האם נקשט בנקודות או במשהו אחר) כל זמן שהם עומדים זה לצד זה יש ביניהם קשר אפשר להרחיק או לקרב – ממש כמו בחיים. לכל אחד מרחב משלו ויכולת להתקרב ולהתרחק על פי הצורך הפנימי.

כשנדביק אותם זה לזה כמו בשרשרת נראה סוג אחר של קשר – נראה מעורבות – אבל נשים לב שכל כל פס שומר על צורתו. אם היינו סתם מדביקים את הרצועות כמו רכבת שטוחה ללא אוויר, היינו יכולים לדמות זאת לסוג של קשר טכני, כשסתם נגבב אותם זה על גבי זה אין אוויר, אין מקום והצפיפות לא מאפשרת לראות כל אחד כנפרד מרעהו. אבל כשמחברים את הרצועות חוליות חוליות כמו בשרשרת – צריך קצת להיפתח – אם ננסה לחבר לולאה סגורה ללולאה סגורה אחרת לא נצליח.

אפשר גם לבדוק דינמיקה קבוצתית. למשל, אם כל הקבוצה בצבע אחד ולולאה אחת בצבע אחר –אנחנו רואים את השונות. אפשר לשוחח על זה – האם זה נעים להיות שונה, או אולי מביך? מה קורה כשהשונה הוא בראש השרשרת, בתחתית או באמצע. מה קורה כשיש הרבה צבעים? איך זה כשאנחנו מוסיפים סימנים אישיים לרצועה? מה קורה כשהשרשרת נקרעת? האם ניתן לאחות את הקרע?

אפשר גם לבדוק מה קורה כשמחברים שרשראות של אחרים לשרשרת שלנו מה קורה כשעובדים בשיתוף פעולה ועוזרים זה לזה איך אפשר עי פתיחות להגדיל את מעגל החברים.

סוכת שלום שתהיה לנו, עם הרבה הרמוניה קבלה שיתוף פעולה ואוויר.

רוצים לדעת עוד? בואו להיות חברים של מרכז עננים בפייסבוק

עוד מהבלוג של ettykatz

תצוגה מקדימה

איך (לא) לכתוב סוכה ב-7 שגיאות

אז היתה הכתבה בכיתה, והוא שכח איך כותבים סכך, איך לאיית סוכה. לפעמים ה"מצלמה" בראש לא עובדת, ומשננים בצורה מטופשת, וכותבים שוב ושוב בבית יום לפני ההכתבה, אבל ברגע האמת לא...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

לימודי קריאה ללא סבל

הצעתי לנ. בן החמש וחצי לשחק בספר האותיות. לא! הוא אמר, אני שונא אותיות! גם אני שנאתי אותיות כשהייתי קטנה, עניתי, ולכן המצאתי ספר שילדים נהנים ממנו והוא גם מאוד עוזר לזכור את האותיות. התחלנו לשחק. הוא שרטט באצבע הקטנה שלו...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

לכל ילד מגיע לאכול את הלחם שמתאים לו

בשנים האחרונות הולכת ונחשפת העובדה שלחיטה יש השפעה הרסנית על המוח (אפשר לקרוא על כך למשל ב"המוח הלבן" מאת ד"ר ממט אוז)  - המחשבה על כך שמוצר מזון כל כך בסיסי בעצם יכול להזיק היא מהפכנית ממש. אבל אל דאגה, עדיין לא הפכתי ליועצת...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה