הבלוג של ettykatz

מרכז עננים

מפתחת שיטת הסימלול, המאפשרת לרכוש מיומנויות למידה ולפתור בעיות בזיכרון, בשליפה ובהתארגנות, תוך שימוש באמצעים חזותיים. השיטה מאפשרת לילדים עם קשיים פונולוגיים או עם הפרעות קשב ללמוד לקרוא ולהבין את הנקרא במפגשים ספורים

עדכונים:

פוסטים: 50

החל מאוגוסט 2013

יחסים בין אנשים מזכירים לפעמים מעבר בין שקופיות לסרט. כשאנחנו נעלבים ב”שקופית” – חרב עלינו עולמינו. האדם האהוב עלינו הופך פתאום לזר ואין לנו מושג אנחנו עושים איתו (או איתה). באותו רגע אנחנו לא מסוגלים לראות את השקופיות הקודמות – כלומר, את הסרט. כשמדובר בילדים, ובמיוחד בבעלי הפרעות קשב וריכוז, זה קשה שבעתיים. כשהילד שלנו חוזר מאוכזב מבית הספר כי לא הבין משהו, העליבו אותו, או שהמורה כעסה, הוא מרגיש שעולמו חרב עליו. קשה לו לראות את ה”סרט” – על התפנית שיכולה להיווצר בו, ותפקידנו כהורים הוא ללמד אותו לייצר את הרצף

11/09/2013

יום הכיפורים מגיע ואיתו מחשבות על אנשים יקרים שקיימים בעולמי. על אלה ששנים נמצאים איתי – אוהבים, חושבים, דואגים, צוחקים – ולפעמים ברגע של כעס – פתאום נעלמים לי, או שאני נעלמת להם.

זה מזכיר לי את ההבדל בין שקופית לסרט. החסרון של שקופית הוא, שהיא לא מאפשרת לראות מה קרה קודם או מה יקרה אח”כ. כשאנחנו נעלבים “בשקופית” – חרב עלינו עולמינו. האדם האהוב עלינו הופך פתאום לזר ואין לנו מושג אנחנו עושים איתו (או איתה). מהירי החמה שבינינו ינתקו יחסים, יאמרו דברים קשים שלעתים יחקקו בלב יקירנו ויהיה קשה למחוק אותם. איך ייתכן, שברגעי כעס אנו שומטים מידינו רצף שלם של מערכת יחסים ומגדל שלם של קשר? וכמה אכזבה, וחרדה יש בלראות איך מגדל מתמוטט במהירות ממילים אחדות.

אז זהו, שהוא לא בהכרח מתמוטט, אבל באותו רגע עצמו הכל נשמט לנו ונראה כהרוס. אחת הבעיות של הפרעת קשב וריכוז היא בעיית הרצף. הבעיה הזו היא לעתים מתנה גדולה, אבל היום בחרתי לדבר על ההפרעה שהיא יוצרת. אם כאן ועכשיו השקופית המשתקפת היא מלאה בכאב ועלבון ובאותו הרגע אני לא מסוגלת לראות את השקופיות הקודמות – כלומר, את הסרט, או לחלופין להאמין שאחרי דין ודברים חיי יחזרו למסלול השקט, חוויית הכאב מועצמת מאוד, כי יקיריי למעשה “נעלמים” ותחושת הבדידות והניתוק מתגברת. כדאי וצריך לתרגל ראיה של סרט. לנסות לא לשמוט את הסרט כולו ,לא לגזור, לא להיאחז בתמונות קשות, או לפחות לנסות ולהיזכר שיש עוד המון תמונות בסרט שלנו.

ואיך הסיפור זה משפיע על ילדים? כשהילד שלנו חוזר מאוכזב מבית הספר כי לא הבין משהו, לא זכר, נכשל, לא שיתפו אותו או אמרו לו מילה מעליבה, או שהמורה כעסה, הוא מרגיש שעולמו חרב עליו. קשה לו לראות את ה”סרט” – על התפנית שיכולה להיווצר בו. תפקידנו הוא ללמד אותו לייצר רצף.

אז גמר חתימה טובה, וסליחה מהקרובים לי ביותר, אהובי נפשי שלעתים אני רואה אותם בשקופית ולא בסרט. תודה שאתם אתי, עוזרים לי להדביק מחדש את הרצף והלוואי שנחיה כולנו בסרט.

רוצים לדעת עוד? בואו להיות חברים של מרכז עננים בפייסבוק

עוד מהבלוג של ettykatz

תצוגה מקדימה

איך (לא) לכתוב סוכה ב-7 שגיאות

אז היתה הכתבה בכיתה, והוא שכח איך כותבים סכך, איך לאיית סוכה. לפעמים ה"מצלמה" בראש לא עובדת, ומשננים בצורה מטופשת, וכותבים שוב ושוב בבית יום לפני ההכתבה, אבל ברגע האמת לא...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

לימודי קריאה ללא סבל

הצעתי לנ. בן החמש וחצי לשחק בספר האותיות. לא! הוא אמר, אני שונא אותיות! גם אני שנאתי אותיות כשהייתי קטנה, עניתי, ולכן המצאתי ספר שילדים נהנים ממנו והוא גם מאוד עוזר לזכור את האותיות. התחלנו לשחק. הוא שרטט באצבע הקטנה שלו...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

לכל ילד מגיע לאכול את הלחם שמתאים לו

בשנים האחרונות הולכת ונחשפת העובדה שלחיטה יש השפעה הרסנית על המוח (אפשר לקרוא על כך למשל ב"המוח הלבן" מאת ד"ר ממט אוז)  - המחשבה על כך שמוצר מזון כל כך בסיסי בעצם יכול להזיק היא מהפכנית ממש. אבל אל דאגה, עדיין לא הפכתי ליועצת...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה