הבלוג של ettykatz

מרכז עננים

מפתחת שיטת הסימלול, המאפשרת לרכוש מיומנויות למידה ולפתור בעיות בזיכרון, בשליפה ובהתארגנות, תוך שימוש באמצעים חזותיים. השיטה מאפשרת לילדים עם קשיים פונולוגיים או עם הפרעות קשב ללמוד לקרוא ולהבין את הנקרא במפגשים ספורים

עדכונים:

פוסטים: 50

החל מאוגוסט 2013

    ארכיון לדצמבר, 2014

  • ettykatz

    סרגל יחסים

    תצוגה מקדימה

    למאותגרי קשב וריכוז יש לעתים נטייה לראות את העולם וגם את מערכות היחסים שלהם כ"שקופיות" במקום כ"סרט" עם רצף ופרספקטיבה. הדבר יוצר מצב שבמקרה של היעלבות מחבר או נזיפה ממורה, יש נטייה להשליך מהמקרה הבודד על מערכת היחסים כולה, לשבור את הכלים ולסיים מערכת יחסים שהיתה ברובה חיובית. איך להימנע ממצבים כאלה? באמצעות כלי פשוט ומהנה - סרגל...

  • ettykatz

    איך לראות את כל התמונה

    תצוגה מקדימה

    הביטוי "לא רואים את התמונה במלואה" מתאר בצורה מאוד מוצלחת מה שקורה למי שיש לו פתיל קצר או שהוא אימפולסיבי או שיש לו הפרעות קשב וריכוז. העין שלהם עלולה להתמקד על פרט במקום על המכלול. כשלא רואים את כל התמונה זה בא לידי ביטוי הן בלימודים והן במערכות יחסים. כדי לשנות את צורת ההסתכלות הזו, צריך ללמד את הילד שיעור בפרספקטיבה...

  • ettykatz

    (לא) חיים בסרט

    תצוגה מקדימה

    אפשר לדמות את האופן בו ילדים בפרט וילדי "קשב וריכוז" בפרט חווים את העולם להקרנה של שקופיות במקום סרט – הרצף חסר. כשילדי קשב וריכוז חווים חוויה שלילית ביחסים – למשל, המורה כועסת כי שכחו מחברת – הם רואים באותו רגע שקופית שלילית, ומאבדים את הרצף של הסרט – שייתכן והיה חיובי. אז איך מחברים את הילד לסרט - ומראים לו שנפילה או כעס הם רק חלק...

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה