הבלוג של אסתי רוז'נסקי

אמא לשני ילדים

מה אתם עושים אחר הצהריים עם הילדים? מבטיחה רעיונות מקוריים, פשוטים, קלים, זולים וכיפיים לפעילויות משותפות. יהיו גם מתכונים טעימים, המלצות טובות ועוד גודי'ס מהסוג שהופך את החיים למשהו ששווה להתעסק בו. במקצועי אני... +עוד

מה אתם עושים אחר הצהריים עם הילדים? מבטיחה רעיונות מקוריים, פשוטים, קלים, זולים וכיפיים לפעילויות משותפות. יהיו גם מתכונים טעימים, המלצות טובות ועוד גודי'ס מהסוג שהופך את החיים למשהו ששווה להתעסק בו. במקצועי אני כלכלנית, יועצת שיווקית ובעלת האתר "אחר צהריים קסום עם הילדים" שמציע רעיונות לפעילויות ובילויים עם הילדים.

עדכונים:

פוסטים: 30

החל מאוקטובר 2014

אתן יוצאות לקנות ילקוט לכתה א’.

את רוצה ילקוט איכותי, אורתופדי שישמור על גבה של הילדונת.

היא. רוצה. ילקוט-של-פרוזן.

רק מותגים מעניינים אותה.

וזה כל כך טפשי.

הרי אותו ילקוט, של אותה חברה, עולה 100 ₪ פחות רק כי הוא מקושט בלבבות ולא בנסיכה הכה יקרה.

אז מה לעשות?

לקנות לה מותג?

תשובתי היא: כן, אבל…

Flash back

כשהייתי בת 12, מצאתי את האפיקומן.

אבא שלי היה ידוע כאחד שמחביא טוב-טוב.

ואני מצאתי אותו, כנגד כל הסיכויים, בשקית שהיתה תלויה על חבל הכביסה.

רגע, לא התבלבתי ועברתי לפוסט כשר לפסח, יש פואנטה.

המתנה שביקשתי היתה נעלי ספורט אדידס רום.

הדגם הכי יקר ונחשק של אדידס.

אדידס רום

בשביל הפרופורציות – נעלי הספורט הנפוצות, אז, היו תוצרת המגפר.

אבא שלי, האהוב והחסכן, קנה לי את הנעליים היקרות.

ואני הרגשתי הכי “גזעית” שאפשר.

הייתי שטחית? טפשה?

אני חושבת שלא.

הייתי טינאייג’רית.

דיברתי “מותגית”.

גם היום, כשאנחנו קונים ציוד לבית הספר, מדברים איתנו בחנויות ב”מותגית”.

מה זה “מותג”?

בקורס הראשון בשיווק לומדים להבחין בין מוצר לבין מותג.

למוצר יש תכונות פיזיות.

הוא גדול, אדום ועשוי מבד,

או קטן, כחול ובנוי מעץ.

שולחן עץ חום או תיק גב מבד הם מוצרים.

שעון יד בדולר מסין יראה לנו מה השעה.

אז למה אנחנו קונים שעון קרטייה ב-4,000$?

אנחנו יכולים לספר לעצמנו שהוא אמין ומדויק יותר.

אבל אנחנו קונים אותו כי אנחנו פשוט יכולים להרשות אותו לעצמנו.

שעון קרטייה יראה את השעה, ואחר כך יראה, לכל מי ש”מבין”, שמי שעונד אותו הוא מצליחן שיכול לקנות קרטייה.

ומי ש”לא מבין”?

הוא כנראה לא רלוונטי (תכף נסביר את זה).

שעון קרטייה הוא מותג.

מותג הוא מוצר שיש לו זהות משלו (מותג = מוצר + תג).

במותגים מושקעים מליונים כדי שאנחנו נחשוב עליהם דברים טובים ונקשר אותם לתכונות חיוביות שחשובות בעינינו. במודע או שלא במודע!

חלק מהתכונות פונקציונליות – מותגים הם אמינים, חזקים ועמידים.

חלק אמוציונאליות לחלוטין – מותגים הם קוליים, ספורטיביים, או יוקרתיים.

בעלות על מותג היא הדרך הקלה, הקצרה ו… היקרה להגדיר את עצמנו.

הם מעידים על גודל חשבון הבנק שלנו ולא פחות חשוב מזה – הם “מסגירים” את תחביבינו, טעמינו ושייכותנו החברתית.

אם יש לך מיליון ₪ כדי לקנות מכונית, במה תבחר? באאודי כסופה או באלפא רומיאו אדומה?

וכשאתה יוצא לטיול משפחות לבוש ב-טי שירט דהויה של הרווארד, מה זה אומר עליך?

את השפה “המותגית” יבינו, בדרך כלל, האנשים בקבוצות אליהן אתה רוצה להשתייך.

אלו ש”רלוונטיים” לך.

יש מותגים לחובבי ריצה ויש מותגים שרק רוכבי אופניים מכירים,

יש מותגי בגדים לנערות ויש מעצבות שפונות רק לנשות עסקים בנות 40.

חמושה בכל התובנות הללו, אני יוצאת עם הילדונת לקנות ילקוט, מחברות, קלסרים, טושים ומדבקות.

ואנחנו נתקלות במדפים עמוסי מותגים.

המוצרים לילדים ייחודיים בזה שהם מציעים שני “סוגי” מותגים:

המותגים שפונים להורים

ואלו שמדברים לילדים.

לעתים מוצר אחד יישא על גבו שני מותגים. כמו תיק “פרוזן” שמייצרים “במודן”.

פרוזן

אני קונה מחקים של STADLER כי אני חושבת שהם מוחקים טוב יותר וטושים של STABILO – כי אני מאמינה שהם לא יתייבשו תוך חודש.

האמונה הזו עולה לי כסף, כי המותגים הללו יקרים פי 5 ממחקים ומטושים של יצרן סיני עלום שם. יש מצב שאותו יצרן מייצר את המותג האיכותי ואת המוצר הזול באותו פס ייצור. אני רוצה להאמין שבעלי ה”מותג” מכתיבים ליצרן דרישות איכות מחמירות יותר.

הבת שלי רוצה ילקוט של פרוזן וקלמר של הלו קיטי. היא לא מבצעת בדיקות איכות…

אני כל כך רוצה שהיא תשמח ואני משלמת 100 ₪ יותר על אותו ילקוט, בשביל דמותה הענוגה של אלזה.

אותו מוצר, אותו יצרן, אותה רמת איכות – במחיר גבוה יותר.

אז לקנות מותגים? או לא?

כבר אמרנו שכן, אבל…

כדאי לשלם עבור “מותגי הורים” (יצרנים ידועים) רק כשאנו מזהים הבדלים משמעותיים ורלוונטיים!! באיכות.

לכן חשוב לקנות ילקוט אורתופדי, או עפרון שהחוד שלו לא נשבר כל דקה. פחות חשוב להשקיע בקלמר שיחזיק מעמד 3 שנים – כי סביר להניח שנרצה לקנות חדש בשנה הבאה.

לגבי אלזה, קיטי ובוב ספוג, למילה “מותג” יש משמעות אחרת לגמרי. חברה יצרנית בונה במשך שנים מוניטין למותג שלה. במקרה של “מותגי הילדים” כל יצרן יכול לרכוש זכויות לשימוש בנסיכה התורנית. הדמות המפורסמת אינה ערובה לאיכות.

במקרה כזה, אני ממליצה להגביל את הילד לבחירת 3-4 פריטים ממותגים.

אם יש מגבלת תקציב נאפשר להם לבחור “מותגי ילדים” במוצרים הזולים דווקא. כי כאשר נקנה ילקוט ממותג נצטרך להוסיף 100 ₪, אבל אם נקנה מדבקות ממותגות, או מחברת ממותגת – נשלם רק 5 ₪ יותר.

אפשרות נוספת היא לרתום את סבא וסבתא. בעדינות. אם אנחנו יודעים שהם מעוניינים לרכוש מתנה לפתיחת שנת הלימודים או לראש השנה – אפשר לכוון אותם לרכישת המותגים האהובים.

תמצית העניין בעיניי היא איזון.

“מותגית”, אם נרצה בכך או לא, היא השפה הכי נפוצה בעולם.

יותר מאנגלית.

אז, כן, לפרגן לעצמנו מותגים. במידה ובלי לקחת משכנתא

עוד מהבלוג של אסתי רוז'נסקי

תצוגה מקדימה

מַאפִינְסוּפְגָנְיוֹת לחנוכה

עצבים. היום היתה לי הברקה. אני אמציא מאפינס וניל עם ריבה בפנים - מַאפִינְסוּפְגָנְיוֹת. נחסוך בקלוריות, ואני בין כה וכה לא ממש אוהבת לטגן, Win-win סיפרתי לילדים בארוחת...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

לביבות עדשים פריכות

  המשפחה שלנו הולכת בצעדים מדודים וברורים לכיוון הצמחונות. אוכלים בשר, אבל הרבה פחות. העניין הזה הפר את שילוש ארוחת הצהריים הקדוש: בשר+פחמימה+ירק. אז קטניות אמורות...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

העוגה הכי ישראלית שיש

לבני הבכור מלאו 16 בערב יום כיפור. לא יודעת למה חשבתי שזו העוגה המתאימה לחגיגת האירוע. שנים שלא הכנתי אותה. היום העוגות הרבה יותר מתוחכמות. היא היתה הקינוח לארוחה המפסקת. ודקותיים לפני כניסת כיפור עוד הספקנו לפדח...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה