הבלוג של דפנה לוי - בונה אתרים שבונים עסקים - טווה מילים

טווה מילים wordswales

כתיבת תוכן וניהול מדיה דיגיטלית - הקמת ועיצוב אתרים, הדרכה וליווי בדיגיטל

עדכונים:

פוסטים: 55

עוקבים: 0

החל ממאי 2016

 

imagesבעידן הדיגיטלי התוכן הוא המלך הבלתי מעורער, וככזה הוא מאפשר לנו למתג את העסק שלנו מנקודת מבט אישית מעניינת, בלי קשר לתחום העיסוק – בין אם אנחנו חנוונים, יצרני כובעים, משווקי נעליים, עורכי דין, מטפלים, יועצים וכד’.

 

פעמים רבות אני נשאלת מה הם ההבדלים בין כתיבה שיווקית לכתיבה אסטרטגית.

 

 כתיבה שיווקית, כולנו יודעים, היא כתיבה המבקשת למכור לנו מוצרים או שירותים. פעמים רבות היא נתפסת בקרב הגולשים כצורת שיווק אגרסיבית ובוטה, והם הודפים אותה מעליהם בשאט נפש.

 

 

 כתיבה איסטרטגית עושה בעצם את אותו הדבר, אבל … היא מתייחסת לגולש בהדרת כבוד, כיוון שלמראית עין היא לא מתנהגת כתגרנית בשוק, העטה עליך עם סחורתה הטרייה, אלא מסבירה לך בצורה עניינית ומקצועית מה הוא המוצר או השירות שהיא מספקת, ומדוע הוא נחוץ לך.

 

אסטרטגית התוכן היא כתיבה מדוייקת, כמעט כירורגית. היא משתמשת ביכולות שלנו לספר סיפור, ובאהבה של הגולשים שלנו לקרוא סיפורים ולעקוב אחריהם.

 

התוכן האסטרטגי מתחכם, הוא נחשב למכבד, כי הוא פונה לאינטליגנציה של הגולשים, מעניק להם ידע והסבר לגבי נושא ספציפי. זו הסיבה שהם אינם הודפים אותו, אלא להיפך – קוראים אותו בשקיקה.

 

השימוש באסטרטגיית תוכן מאפשר לעסקים מיחד למתג את עצמם ומאידך – לבלוט מעל המתחרים.

 

אסטרטגיית התוכן, בשונה ממודעה שיווקית, מאפשרת לנו לחשוף את עצמנו בפלטפורמות שונות במרחב הדיגיטלי לאורך זמן.

 

בניגוד לתוכן שיווקי, התכנים האסטרטגיים שייצרנו, יהיו תמיד רלוונטיים וימשיכו לייצר עבורנו קהל מתעניין ולהרחיב אותו.

 

שימוש נכון באסטרטגיית התוכן יגרום לכך שהגולשים הם אלה שיחפשו את המוצר / השירות ברחבי הרשת המקוונת, מבלי שהושיווק יצטרך לרדוף אחריהם או לחפש אותם.

 

זה קורה בעיקר כיוון שהתוכן האיסטרטגי יתחיל תמיד בכותרת טובה, מסקרנת, כזו הגורמת לאנשים להרים גבה, לתהות ולהתעניין.

 

לאסטרטגיית התוכן יש פוטנציאל גדול יותר להפוך לויראלית ברשת, כיוון שהיא נתפסת כדבר טבעי (ולכן גם לגיטימי), בניגוד לתוכן השיווקי, שסיכויו להפוך לויראלי נמוכים ביותר.

 

אסטרטגית התוכן מאלצת אותנו לדייק את המסר, לשוחח עם הגולשים בשפה ברורה ורהוטה, להיות רלוונטיים, לדבר לגולשים בשפה שהם מבינים על הדברים שבהם הם מעוניינים.

 

מכירים הבדלים נוספים ? אשמח אם תרשמו אותם. 

 

 

 לעיון במאמר המקורי לחצו כאן

 

אם תרצו להרחיב בנושא, קראו גם את המאמר: ”כתיבת תוכן לאתרים”

 

עוד מהבלוג של דפנה לוי - בונה אתרים שבונים עסקים - טווה מילים

תצוגה מקדימה

איך מחזירים לקוחות ? - כל מה שרציתם לדעת על פרסום מודעות בדיגיטל ועל טכניקת הרימרקטינג

כמה פעמים הסתובבתם לתומכם ברשת ושירות, הצעה, מותג או מודעה מסויימת רדפו אחריכם מבלי להרפות ? Remarketing היא טכניקה המסייעת לנו להחזיר אלינו לקוחות, וגם לחזר אחריהם.  אנו...

תגובות

פורסם לפני 10 months
תצוגה מקדימה

מי קבע ששמלת הכלה צריכה להיות לבנה ??

מפתיע, אבל ... שמלת הכלה לא תמיד היתה לבנה. השמלה משתנה בהתאם לקודים חברתיים ומסורתיים,  וברבות השנים נוספו לשמלה משמעויות סמליות ותרבותיות. אופנת שמלות הכלה בימי...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

הלקוח תמיד ... כאן!

בעידן בו המרחב הדיגיטלי  הוא מקום הבילוי המועדף עלינו. רובנו ככולנו מחוברים לסמארטפון, תקועים מאחורי המחשב שעות רבות לאורך היממה. אנחנו (וגם הלקוחות שלנו) קוראים פחות...

תגובות

פורסם לפני 10 months

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה