הדשא של השכן

רחלי סגל

הכיף של החופש הגדול הוא היעדרה (הזמני, הזמני) של השגרה. לא מזדרזים בבוקר להסעה לבית הספר, אין שיעורי בית, אין הסעות לחוגים, אפשר להתעכב קצת בחוץ כששעת השכבת הילדים מתנגשת עם הקרירות הנעימה לעת ערב.
רעיון משמח, פשוט וחינמי-עד-זול, הוא לשבור בהזדמנות זו את שגרת הגינה. בשנת הלימודים, אם אנחנו יוצאים בשעות אחר הצהריים זה כמעט תמיד לאותו גן שעשועים קטן וקרוב ורגיל. בחופש קל יותר לחפש גינה אחרת, לא מוכרת.

 מצפה רועי
גן שלנו מה נחמד הוא, בטלמון

הדשא של השכן הוא הרי ירוק יותר, זה ידוע. ומסתבר שגם הנדנדות שלו מתנדנדות גבוה יותר והמגלשות שלו מפותלות יותר. לפעמים כי הן באמת כאלה ולפעמים רק בגלל השינוי. בחופשים האחרונים מצאנו גנים אתגריים, גנים עם נוף, גנים שלידם יש מנוף – כי בכל מקום שאתה לא רגיל אליו אפשר למצוא אטרקציה.
למשל, גן קטן ונהדר שנבנה מול הים – ומעוצב בהשראתו – וגם מול מסלול ההמראה של שדה דב. ואם זה לא מספיק, מאחוריו ניתן לראות בשעות היום שורת עגורנים בפעולה. מעולה למשחק וגם לבהייה ארוכה.

ליד שדה דב

מטוס ממריא דרך גינה

בשכונת המשתלה בתל אביב ביקרנו בגן שכונתי שמנצל את תוואי השטח בדרך מקורית.

מגלשה במשתלה

בעוד ועוד ערים נבנות מזרקות לרחצה, מה שהופך את החוויה הקייצית לקצת פחות דביקה והרבה יותר מלהיבה. בפארק טדי בירושלים אפשר ליהנות בשעות היום מהרחצה, ובשעות הערב ממופע תאורה על המים עם ליווי מוזיקלי.

טדי יום

פארק טדי בירושלים

לבחור בגן שעשועים אחר מהרגיל זה ה"לצאת מאזור הנוחות" הכי מילולי שאני מכירה. כנראה שלא יהיה לכם עם מי לרכל אבל תרוויחו כיף, וייתכן שגם חוויה אנתרופולוגית מרנינה. (עקבי סטילטו לגינה?! וואו.)
אפשר להתכוונן מראש לגינה ספציפית לפי המלצות מחברים או רשימות ברשת, או פשוט לצאת ולשוטט בשכונה קרובה או יישוב שכן עד למציאת נקודה מעניינת לעצירה.
בקיצור, זו ההמלצה – לכו תתנחלו קצת בגינה שונה.

נוה טלמון