הבלוג של ארז עמירן

מידות רעות

מעצב אופנה, מרצה ב"שנקר", מנחה ויועץ למעצבים, מאייר וכותב.

עדכונים:

פוסטים: 201

החל ממאי 2011

כל עוד רזון הוא ה-ניק ניים הרשמי למקובלות חברתית, זעם ציבורי נגד קמפיין פוגעני הוא בעל תועלת 0.

11/01/2014

בשוליו של השיח שהתעורר (שוב) מול הקמפיין השנוי במחלוקת נגד השמנת ילדים, על מסריו הפוגעניים והזעם הציבורי שהגיע בעקבותיהם, נמצאים גופים כלכליים שהסערה בשלולית הזו לא מזיזה להם שערה.  בניגוד לילד ש”כשהוא שמן החיוך שלו קטן”, החיוך של כוחות השוק גדול ורחב. אז נכון, המודעות של הקמפיין הזה הוסרו בלחץ ציבורי, אבל גלגלי התעשייה טוחנים במרץ. תעשייה שמשמינה מהרזון שלכם.

מזה כמה שנים סימן עולם הצרכנות הגלובלי, ובעיקר זה המתמקד באופנה ויופי, את קהל היעד המרכזי שלו. לקהל הזה קוראים ‘TWEENS”’ והוא כולל בעיקר בנות בתחום הגילאים שבין 9 ל-15. את ה”טווינס” נוהגים לאפיין במשפט – too old for toys, too young for boys  (אנחנו רוצים להאמין…)

שכבת הגיל הזאת, בעלת המאפיינים הכה ברורים, היא קהל יעד אידיאלי לשיווק אופנות.

בנות ה”טווינס” תמיד תשמחנה לאמץ כל טרנד שמוצע להן, אין להן שום בעיה לבזבז ימ-בה כסף על בגדים ואביזרי אופנה והן מעבירות את האינפורמציה בינן לבין עצמן במהירות שיא דרך הרשתות החברתיות באינטרנט ובקבוצות ה-וואטסאפ.

ה”טווינס” היו קיימות מאז ומתמיד, רק שבשנים האחרונות הן מופו והוגדרו מבחינה שיווקית. הן לא “התגלו” על ידי כוחות השוק. מה שהתגלה הוא כוח הקניה המטורף שלהן – במחקר שנערך בארצות הברית, הוערך כוח הקניה של ה”טווניס” ב-1.5 מיליארד דולר בשנה (!)

מי שמוביל את תרבות הצריכה של בנות ה”טווינס” הם גיבורי פופ אמריקאים, בראשם – כוכבות ערוץ דיסני וניקולאודיון  שגזורות, הפלא ופלא, לפי מידה אחת.  הכוונה היא כמובן למידה 0, וכל מה שמעבר לזה הוא מבחינת “דבה, תזוזי, את מסתירה לי ת’מסך”.

כך הם מסמנים לקהל המטרה שלהם שיש רק נראות אחת אפשרית למי שרוצה להיות כמוהם, זאת אומרת – מצליח, מפורסם, “שווה משהו”.

ה”טווינס” חיות בגטו-רוחני. הן עדר המתרבה בינו לבין עצמו, השאיפה לזהות-חסרת-יחוד היא שמעניקה להם את חשיבותם הכלכלית, והיא שמאפשרת לכוחות השוק לנהוג בהן כחלילן מהמלין.

תרבות ה”טווינס” מעריצה בגדים ממותגים, דיבור מתפנק, ורזון.

הבלוגים של הבנות ברשת, מ-ל-א-י-ם ב-אייקוני רזון, טיפים לדיאטות, עצות הקאה-שלשול ומרשמים-בדוקים לסגנון חיים הסובב סביב הרעב. הן קוראות לעצמן “אנה” (קיצור מחמיד של “אנורקסיה”) ומבחינתן להיות “אנה” זו בחירה לגיטימית בדרך חיים “רזה”.

הקופה הרושמת שניצבת מאחורי תעשיית האופנה מזינה את ההתייחסות הטולרנטית להגדרה הזו, כי מבחינתם מדובר בדרך נוספת “לעשות הרבה כסף” (לא מדובר רק על מוצרי אופנה, אלא, ובעיקר, על תעשיית הרזיה מסועפת – גלולות, חטיפים חסרי ערך קלורי, ספרי דיאטה וכו’).

התעשייה מדברת בשני קולות. אחד מטיף לתזונה בריאה, קבלת השונה ושאר הנושאים ה”חינוכיים” שהיא אמונה עליהם כמי שמחויבת לשיח ה”פוליטקלי קורקט”. הקול השני מטיף לצריכה מוגברת של טרנדים ולסגידה לתרבות בה רזון הוא שם נרדף למקובלות חברתית.

די ברור איזה קול נשמע, ואיזה נבלע.

אחת הבלוגריות המפורסמות בין ה”פרו-אנות” האמריקאיות קראה לבלוג שלה “אנה- טיול מאורגן אל האושר”. ה”אושר” הוא כמובן תת-המשקל הנכסף והטיול המאורגן כולל משנה סדורה של “איך להגיע לשם”.

בסופו של דבר היא נפטרה. במשקל של 36 קילו.

(שהיה, אגב, גבוה ב-2 קילו ממשקל ה”אושר” הרשמי שלה)

(אייקוני רזון ברשת)

עוד מהבלוג של ארז עמירן

תצוגה מקדימה

מפוטר

ההחלטות הלא מושכלות שעשינו ב-אייטיז (וואי, אופנה, עולם הזוהר, מגניב!!) חוזרות עכשיו לבעוט לנו בתחת. אז זהו. אחרי 14 שנה בהם הייתי המעצב הראשי של FIX    וחשבתי שהעולם מורכב...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

ה-רשימה. דברים שאת חייבת בארון (וכמה שלא)

אז הנה, בלי הקדמות, השמינייה שאי אפשר בלעדיה. לשנן, להפנים, לבצע. וכן, זה יהיה במבחן. חייבת בארון ג'ינס שווה – להשקיע!! אחד כזה טוב, של חברה מוכרת (לא, לא ביזל, לא ליגייס, ולא...

תצוגה מקדימה

המהפח

התכנית הכי מיותרת בארץ (נו, טוב, יחד עם "איט גרלס" הנלעגת שנותנת פייט ראוי ב'הוט') חוזרת לסיבוב נוסף. הפעם בניצוחה של יעל-בר-זוהר וכפילת אשת ראש הממשלה הלא היא סנדרה...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה