הבלוג של ארז עמירן

מידות רעות

מעצב אופנה, מרצה ב"שנקר", מנחה ויועץ למעצבים, מאייר וכותב.

עדכונים:

פוסטים: 201

החל ממאי 2011

בלא מעט חנויות, מביטים בנו כאילו היינו עשויים זכוכית שקופה. לכסף שלנו אולי אין ריח רע, אבל למשקל העודף שלנו, ב-שנים או בקילוגרמים, יש.

10/10/2013

זוכרים את הקמפיין ההוא של  T.N.T  שהודיע לעולם ש-25 is old  ?

בתור מי שכמעט מכפיל את הגדרת הזיקנה של הרשת חשבתי להיעלב לי קצת, אבל אז נזכרתי שממילא מעולם לא דרכה שם כף רגלי (הישישה), והקמפיינים של T.N.T תמיד הזכירו לי שאולי לזיקנה יש גיל, אבל לטיפשות, אין.

הקמפיין ההוא כבר “מים מתחת לגשר”, אבל סיבוב עכשווי ברשתות האופנה (המקומיות והחו”ליות) מלמד  שמישהו החליט שכדאי לוותר-מראש על פלח השוק העובד למחייתו לטובת נעורים פוחזים שעפים על כרטיס-האשראי-של-אמא.

שהרי אם אתה לא תלמיד תיכון, אתה לא קיים, ומוטב לך ללכת לחפש לך קרחון לצוף על גבו אל השקיעה. פתרון שהוא עדיף על הניסיון לדחוס את גופך מיוסר השנים לתוך סקיני-על-מה-לעזאזל-חשבת.

כי T.N.T רק אמרו בקול רם את מה שהרשתות האחרות חושבות בלב –

“אם אתה מעל-לגיל או מעל-למשקל – אל תכנס אלינו. חבל על אויר-המזגנים שאתה מבזבז לנו”

בלא מעט חנויות, מביטים בנו כאילו היינו עשויים זכוכית שקופה. לכסף שלנו אולי אין ריח רע, אבל למשקל העודף שלנו, ב-שנים או בקילוגרמים, יש.

והריח הזה, אבוי, לא מסתדר עם התדמית מבושמת הנעורים של החנות אליה תעו רגלינו.

אז – אנחנו לא צריכים קמפיינים בוטים שישפשפו את האמת האכזרית לתוך הקמטים שבפנינו. מספיק לעשות מסע מייצג בקניון כדי להבין שקיומנו (האופנתי) נגזל– אין מידות, אין  גזרות, אין מקום בשבילנו.

כל מה שמוצע למי שלא זקוק להורה מלווה בנהיגה, הוא עלוב ומעליב.

ולא שאני חושב שמגיל מסוים ואילך עליך לעבור ל”מדי מבוגרים”, חלילה, ומכנסי סקיני יכולים להתיישב בחן גם על מי שנושק את החמישים. אבל הטייץ-המוסווה שמשווקים לנו תחת הפסבדונים “סופר-סקיני” – פחות. וחולצות בטן – פחות ופחות.

ואני אומר – הגיע הזמן שאנחנו, “הזקנים”, נחזור וננכס לעצמנו את המגיע לנו. אנחנו חכמים יותר, יודעים יותר, כבר אין לנו חצ’קונים, ואנחנו יפים לא פחות.

בפעם הבאה שניכנס לרשת שחושבת שמידה 34 היא היחידה האפשרית, או בפעם הבאה שזבנית קניונים בת 16 תביט עלינו במבט של “הלכת לאיבוד, סבא?”  - אנחנו ניקח את כרטיס האשראי שלנו ונלך איתו למקום אחר. (ואחר כך נחזור ו”נשרוף ת’מועדון”)

ועוד אחרון-ודי :

“העולם שייך לצעירים” היא ודאי לא אמת אבסולוטית, היא אמת תדמיתית המשווקת על ידי חברה שנפשטה מערכיה ומכוננת את עצמה על פרמטרים של נראות בלבד.

וזה היה יכול להיגמר כבדיחה מוצלחת יותר או פחות, לו הייתה טיפוסית לעולם האופנה בלבד, שממילא מאשימים אותו בסגידה לחיצוניות הויזואלית. אלא שהתופעה הזו משקפת התייחסות תרבותית כללית שמקיאה מתוכה את כל מה שלא תואם את הפריזמה הצרה והמשוטחת שהיא מציגה כחזות הכל

חכו לי בסיבוב  (T.N.T)

בתמונה למעלה – “יש מקום לכולן” – פרסומת של מרקס&ספנסר

עוד מהבלוג של ארז עמירן

תצוגה מקדימה

מפוטר

ההחלטות הלא מושכלות שעשינו ב-אייטיז (וואי, אופנה, עולם הזוהר, מגניב!!) חוזרות עכשיו לבעוט לנו בתחת. אז זהו. אחרי 14 שנה בהם הייתי המעצב הראשי של FIX    וחשבתי שהעולם מורכב...

תגובות

פורסם לפני 7 years
תצוגה מקדימה

ה-רשימה. דברים שאת חייבת בארון (וכמה שלא)

אז הנה, בלי הקדמות, השמינייה שאי אפשר בלעדיה. לשנן, להפנים, לבצע. וכן, זה יהיה במבחן. חייבת בארון ג'ינס שווה – להשקיע!! אחד כזה טוב, של חברה מוכרת (לא, לא ביזל, לא ליגייס, ולא...

תצוגה מקדימה

המהפח

התכנית הכי מיותרת בארץ (נו, טוב, יחד עם "איט גרלס" הנלעגת שנותנת פייט ראוי ב'הוט') חוזרת לסיבוב נוסף. הפעם בניצוחה של יעל-בר-זוהר וכפילת אשת ראש הממשלה הלא היא סנדרה...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה