הבלוג של ארז עמירן

מידות רעות

מעצב אופנה, מרצה ב"שנקר", מנחה ויועץ למעצבים, מאייר וכותב.

עדכונים:

פוסטים: 201

החל ממאי 2011

ואולי זה לא הסקס שהפסיק למכור, אלא רק ההתייחסות השטחית והמיידית ל-”מה זה סקסי” שעמדה בבסיס שיווק האופנה בעשור האחרון. נדמה שהמסר המועבר מהרחוב אל האופנה הוא “אתם רוצים לחרמן אותנו? תצטרכו להתאמץ יותר”. (בעיקר כשאת החרמנות הזו אתם רוצים שנממן מהכסף שאין לנו)

03/03/2013

האקסיומה השיווקית של “סקס מוכר” מתחילה להראות סימני התמוטטות. אז זה לא שהפקות האופנה עברו למנזרים, וגם כמות העור החשוף בפרסומות לא באמת הצטמצמה, אבל נדמה שעולם האופנה לוקח רוורס מהריצה משולחת  הלשון אחרי  ה”בואו נתפשט כולנו” לטובת הרהור נוסף.

ענקית הקז’ואל האמריקאית “אברקרומבי&פיצ’” מודיעה על סגירת כ-100 חנויות ברחבי היבשת לאור מצבה הקשה. גם “אמריקן אפרל” מקדש ההיפסטרים באשר-הם, מחרחרת גסיסה.

אלו הם שני בתי אופנה שנשענו באופן סיסטמטי על ויזואליה של פורנו רך. ב”אברקרומבי” ביססו את הפרסום שלהם על קמפיינים פרובוקטיביים שמשווקים בעיקר עירום צעיר, שזוף, וחלק (כולל דוגמנים חשופי חזה על תקן מוכרים בחנויות הרשת), בעוד שב”אמריקן” עשו בדיוק אותו דבר, מינוס השיזוף, פלוס משקפי קרן היפסטריים.

מסתבר שזה לא עובד יותר. הקונספט של “בואו נמכור בגדים על ידי כך שנעלים אותם מהפרסומות” איבד את חינו.

אפילו אצלנו ב”פוקס”, החברה שניסתה להיות יותר אברקרומבי מאברקרומבי, זנחו את הקונספט החושפני לטובת קמפיינים משפחתיים מהזן הרגוע, עם בר רפאלי ונועם טור על תקן הדודים החביבים מבני-ברק.

ואולי זה לא הסקס שהפסיק למכור, אלא רק ההתייחסות השטחית והמיידית ל-”מה זה סקסי” שעמדה בבסיס שיווק האופנה בעשור האחרון.

יותר מדי דייסת מניפולציות הואכלנו בכפית על ידי משרדי הפרסום. אנחנו, הצרכנים, מוכנים שיתייחסו אלינו כאל חרמנים נבערים, רק עד גבול מסוים.

מגיע שלב בו אנחנו מרימים את הראש מעיסת הגופות העירומים והרמזים המיניים ואומרים “היי, רגע, יש לזה טעם של חצץ”

אפשר לקרוא לזה “עייפות החומר”, “שובע” או “קהות חושים”. כך או כך, נדמה שהמסר המועבר מהרחוב אל האופנה הוא “אתם רוצים לחרמן אותנו? תצטרכו להתאמץ יותר”.  (בעיקר כשאת החרמנות הזו אתם רוצים שנממן מהכסף שאין לנו)

גם הקמפיינים הסופר-פרובוקטיביים של תום פורד הפכו מ-”היט” ל”שיט”. כשהמבע החתרני משמש רק כיסוי (מילה ממש לא מתאימה פה…) לפרובוקציה-בשקל, אנחנו מדלגים – היינו, ראינו, נמאס.

אז ברור, אתה לא מוכר הלבשה תחתונה, למשל, עם נופים כפריים ושקיעות עירוניות. סקס וחזיות  עובדים טוב יחד, זה “בא עם הטריטוריה”. אבל איזו סיבה יש להפשיט בחורות כדי למכור לנו סווטצ’רטים ומכנסי דגמ”ח??

אברקומבי&פיצ’ – תזכירו לי מה אתם מוכרים…

תום פורד – בושם בריח פרובוקציה זולה.

ועכשיו התנפלה השמרנות החדשה -ישנה על טקס פרסי הגראמי.

השטיח האדום של טקס פרסי הגראמי הוא הגרסה הבועטת-יותר והמהוגנת-פחות של השטיח האדום בטקס האוסקר.

בעיקר משמש השטיח כמצע עליו נחשף עור, הרבה עור. הבגדים עצמם, נדמה לפעמים, הם כמו השיחה החודשית שלנו לסיגלית מהבנק – מיותר לגמרי, אבל עושים את זה, “כי צריך”.

המדיניות הלא-רשמית (אך המאוד-מחייבת) של הצועדות בסך דוגלת במינימליזם (של בד) מחד ובמקסימליזם (של תחת) מאידך. מדובר בשמחה גדולה, לא אכחיש.

האם הרוחנית של מתפשטות הטקס היא ג’ניפר לופז שהציבה את הסטנדרטים הבסיסיים עם שמלת הלא -כלום שלבשה (?) בטקס של שנת 2000  והכתה בגונג שגורם לכולנו לרייר מול המסך כעדת כלבים שוטים. אחריה בס”ך – ריהאנה, קייתי פרי, ביונסה ושות’.

ג’ניפר ביריית הפתיחה – שמלת הלא-כלום

קייתי פרי – במפגן מלהיב של טוב טעם. טקס הגראמי הקודם.

אז – לא עוד. סי.בי.אס, הרשת שמשדרת את הטקס מדי שנה, החליטה שדי לה. היא הפיצה מכתב רשמי לסוכנויות של כל כוכבות הגראמי המנסח “קוד לבוש” לאירוע ומפרט (בדקדקנות) רשימת “ביג נו” להופעות. רשימה שהופכת את סלמה (“מאסטר שף”) למועמדת יחידה אפשרית בטקס.

זה הולך ככה – כיסוי החזה, הימנעות מחוטיני בהופעות, וטו גורף על בדים שקופים ואיסור על בצבוץ פטמות. הישבן מקבל התייחסות כפולה (כיאה לתפקידו צובר הנפח ב”עידן התחת”) – לא חריץ, לא קימורים תחתונים. וכן הלאה והלאה. עד לרמת המיקרו, כמו “הימנעות מחשיפת חלק הצד של החזה מכיוון בתי השחי” (כן כן גרסת ה”וויז” של רשת סי.בי.אס)

קצת-מוגזם והרבה צבוע. אבל –

עם כל הצער שבצפייה בריהאנה מכוסה כל-כולה בבד(חצופים!! מארי אנטואנט איבדה את ראשה על פחות מזה…), אני לא יכול שלא לחשוב ש-

אולי התבגרנו. אולי שפע הפורנו האינטרנטי ייתר לנו את הקטלוגים של “ויקטוריה סיקרט” או את השטיח האדום של ה”גראמי” כבנק אוננות פרטי.

ואולי בעידן של דרישות לצדק חברתי, אנחנו מעדיפים מחיר זול על פני פיתוי זול.

עוד מהבלוג של ארז עמירן

תצוגה מקדימה

מפוטר

ההחלטות הלא מושכלות שעשינו ב-אייטיז (וואי, אופנה, עולם הזוהר, מגניב!!) חוזרות עכשיו לבעוט לנו בתחת. אז זהו. אחרי 14 שנה בהם הייתי המעצב הראשי של FIX    וחשבתי שהעולם מורכב...

תגובות

פורסם לפני 7 years
תצוגה מקדימה

ה-רשימה. דברים שאת חייבת בארון (וכמה שלא)

אז הנה, בלי הקדמות, השמינייה שאי אפשר בלעדיה. לשנן, להפנים, לבצע. וכן, זה יהיה במבחן. חייבת בארון ג'ינס שווה – להשקיע!! אחד כזה טוב, של חברה מוכרת (לא, לא ביזל, לא ליגייס, ולא...

תצוגה מקדימה

המהפח

התכנית הכי מיותרת בארץ (נו, טוב, יחד עם "איט גרלס" הנלעגת שנותנת פייט ראוי ב'הוט') חוזרת לסיבוב נוסף. הפעם בניצוחה של יעל-בר-זוהר וכפילת אשת ראש הממשלה הלא היא סנדרה...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה