"פליטים כמוך וכמוני" – תלבשו את מה שיש לכם להגיד!

שני מותגי אופנה שונים טוענים שאופנה היא כלי, המאפשר אמירה והצהרת כוונות. בקום איל פו מתגייסים כנגד גירוש מבקשי המקלט ואומרים: "פליטים כמוך וכמוני" והסופרת ענת לב- אדלר בשיתוף עם רשת גולף, אומרת: "תלבשי את מה שיש לך להגיד!"

בחורה עם מחשב נייד

GNL_9900אליסה ג'יין ומחמוד דאוד – הפרזנטורים בקמפיין המחאה של "קום איל פו" כנגד גירוש הפליטים (צילום: חגי נחום)

מותג קום איל פו, מתגייס נגד תוכנית הממשלה לגירוש מבקשי המקלט מסודן ואריתריאה, באמצעות קמפיין במסגרתו ימכרו חולצות טי שעוצבו במיוחד עבור הקמפיין עם הכיתוב: "פליטים כמוך וכמוני". את החולצות עיצב להב הלוי -עיתונאי, מעצב גרפי ופעיל למען זכויות אדם וכל חלונות הראווה של הרשת, יכוסו אף הם בפוסטרים של הקמפיין בעיצובו.

את הקמפיין מובילים אליסיה ג'יין בת ה -15 שנולדה בישראל– בת יחידה לאם מהפליפינים ואב מניגריה ותלמידה בתיכון חדש בתל אביב ומוחמד דאוד, בן 17- בן להורים סודנים, שנולד בסודן ועלה לארץ בסוף שנת 2005, ויש לו 2 אחים קטנים. השניים דוגמנים בתחילת דרכם, שהספיקו לצבור ניסיון בהפקות אופנה מקומיות (ג'יין הצטלמה בין השאר למותגי האופנה קסטרו וסטורי ודאוד הצטלם למגזין בלייזר ודיגמן בשבוע האופנה הישראלי), שניהם חוו בעבר על בשרם את איום הגירוש.

"אין לי בית אחר לחיות בו. התחנכתי וגדלתי בישראל, כל החיים שלי כאן" אומר דאוד, שהגיע עם משפחתו לישראל בגיל חמש. מבצע הגירוש של מבקשי המקלט נפתח בתחילת החודש שעבר, כשרשות האוכלוסין וההגירה החלה לקרוא לאזרחים מאריתריאה ומסודן לעזוב את המדינה בתוך שלושה חודשים, בתמורה למענק כספי. מאפריל מתכוונת הרשות לכלוא מבקשי מקלט שיישארו בישראל ולפעול נגד מעסיקיהם.

מותג האופנה קום איל פו, נרתם מאז ומתמיד למען אג'נדות פוליטיות שהוא מאמין בהם וכך הם עונים שם, לאלה שתמיד ירימו גבה צינית ויטענו שמדובר בגימיק יחצני: "אנו ב-commeilfaut מאמינות כי פוליטיקה איננה רק זהות מפלגתית, כי אם מושג רחב ועמוק יותר. פוליטיקה היא מעורבות, נקיטת עמדה, העברת מסר. לאנשים שונים ישנם מסרים שונים ודרכים שונות להעביר אותם והכלי העומד לרשותנו להעברת המסרים הוא העיסוק שלנו – אומנות ואופנה".

ועוד מחדדת סיביל גולדפיינר, מנכ"לית קום איל פו: "מהלך הגירוש הוא בלתי צודק ובלתי מוסרי. אנו קוראות ללקוחות שלנו להצטרף וללבוש את חולצת הקמפיין, לתרום 49 ₪ ולהתנגד למהלך הפושע הזה. אין אנשים לא חוקיים, יש חוקים לא אנושיים".

ההכנסות ממכירת החולצות ייתרמו לעמותות הפועלות למען הפליטים.

GNL_9892" פליטים כמוך וכמוני" – בקמפיין המחאה של "קום איל פו" כנגד גירוש הפליטים (צילום: חגי נחום)

בחודש שעבר חתמו 35 מבכירי הסופרים והמשוררים בישראל על גילוי דעת שבו הפצירו בממשלה לבטל את תוכנית הגירוש ההמוני. בין החותמים: חתני פרס ישראל, עמוס עוז, א"ב יהושע ודויד גרוסמן וכן אורלי קסטל־בלום, מאיר שלו, אתגר קרת, צרויה שלו ואגי משעול. גם מהציונות הדתית יצאו כמה רבנים בקריאה: "לעצור את מדיניות הגירוש האכזרית הנוגדת את המסורת היהודית".

"אנחנו קוראים לכם לעצור את גירושם של מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן, גברים ונשים הנושאים בגופם ובנפשם את הצלקות המחרידות מבריחתם וממחנות העינויים בסיני, ילדים שנולדו בישראל, המבקשים מאיתנו רק דבר אחד: לחיות". כתבו הסופרים בגילוי הדעת.

"למול גל הפליטים האדיר השוטף את המערב ואת יבשת אפריקה, מספר מבקשי המקלט השוהים בישראל מהווה פחות מחצי אחוז מאוכלוסייתה, ושעריה נעולים בפניהם מאז 2012. לישראל אין בעיית פליטים ואין לה כל קושי כלכלי לקלוט וליישב אותם… ההיסטוריה שלנו כעם מתהפכת בקבר הזה שכורים לה. אסור שיהודים ירדפו ויגרשו פליטים, אסור שמדינת ישראל תחולל את האסון ההומניטרי הזה, ובידיכם הזכות למנוע אותו. גירוש מבקשי המקלט צפוי להתחיל לקראת יום השואה. אנו קוראים לכם לפעול במוסריות, באנושיות ובחמלה הראויות לעם היהודי, ולעצור מבעוד מועד את גירוש הפליטים אל הגיהנום שממנו נמלטו. אחרת לא תהיה לנו תקומה".

כבר לפני 6 שנים כאשר התחיל הגל הראשוני של אלימות, גזענות והסתה כנגד הפליטים והעובדים הזרים, קראה רונית הבר עורכת סלונה, לכל הבלוגריות להשמיע קול נגד גזענות. זהו הפוסט  שכתבתי אז.

החולצות נמכרות בחנויות comme il faut וכל ההכנסות ממכירתן תלכנה למאבק נגד גירוש הפליטים.

#עוצריםאתהגירוש    comme il faut

 *

תלבשי את מה שיש לך להגיד!

____ ______ ___ __ ____ _____ ___ ___ (4)פריטים מתוך קולקציית הקפסולה של גולף בשיתוף עם הסופרת ענת לב-אדלר –  חולצת טי עם סלוגן – 99.9 ₪; תיק קלאץ' עם הדפס שפתיים – 199.9 ₪ (צילום: יח"צ)

כאמור לעיל, אופנה היא הרבה יותר מרק בגדים. אופנה זו הצהרת כוונות, נוכחות והאומץ להגיד לעולם בדיוק את מה שאת רוצה או מרגישה, כדי שכולם ידעו. אופנה זה להתלבש באופן שבו את מעוניינת שיזכרו אותך ולשדר את מה שאת רוצה להעביר לעולם. שיתוף הפעולה בין חברת גולף לבין הסופרת ענת לב-אדלר ("כותבת ומוחקת אהבה"), יצר קולקציית קפסולה המחברת בין אופנה ומילים והפעם סוף סוף – מילים בעברית! אחרי שנים, בהן רוב הבגדים שלנו נושאים סלוגנים ופיצ'רים בשפות זרות, הגיע הזמן לדברי לב – אדלר, לעשות כבוד גם לשפה שלנו.

 ____ _____ ____ ___ 20180212-____ 99.90

מתוך קולקציית הקפסולה של גולף בשיתוף עם הסופרת ענת לב-אדלר. חולצת טי עם סלוגן – 99.9 ₪(צילום: יח"צ)

"אני נרגשת להשיק את קולקציית הקפסולה המדברת עברית, שהיא המשך טבעי לפעילות התוכן שלי, המחברת בין נשים ומילים בעזרת הדבק שנקרא אהבה" אומרת לב – אדלר. "לצד המשפחה והחברות הטובות, מילים הן כוח העל שלי, ואני מתעטפת בהן ומלטשת אותן בלי סוף. אין סיכוי שאעבור ליד משהו שכתוב בעברית – שלט, כרזה, הודעה מהבהבת ואפילו מתכון משורבט בכתב יד – בלי לעצור ולקרוא מה כתוב. חברתי לגולף, כיוון שאני רואה בו מותג שפונה ישירות לנשים שהן קהל היעד שלי – נשים חזקות ועצמאיות באמצע החיים, שאין להן שום בעיה להגיד ולהשיג את מה שהן רוצות. הקולקציה שיצרנו נושאת אמירות ומשפטים בעברית, שלוקח שניות לקרוא ולהפנים, והיא מעוצבת בצבעוניות נחרצת של שחור-אדום-לבן, כי כשאנחנו אומרות משהו, אנחנו אומרות אותו עד הסוף".

____ _____ ____ ___ 20180212-IMG_1____ 99.90

מתוך קולקציית הקפסולה של גולף בשיתוף עם הסופרת ענת לב-אדלר (צילום: יח"צ)

בין פריטי הקולקציה: שמלות קלילות, חולצות טי שרוול קצר עם עם סלוגן, כובעים, נעליים, תיקים ועוד.

עכשיו רק נותר לבחור את הפריט עם המשפט שאת הכי אוהבת ולהביא אותו לעולם בקול שלך!

 טווח מחירים: 199.9 ₪ – 79.9 ₪

להשיג: ברשת חנויות גולף

____ ______ ___ __ ____ _____ ___ ___ (5)מתוך קולקציית הקפסולה של גולף בשיתוף עם הסופרת ענת לב-אדלר. חולצת טי עם סלוגן – 99.9 ₪ (צילום: יח"צ)

 ____ _____ ____ ___ 20180212-IMG_1424

מתוך קולקציית הקפסולה של גולף בשיתוף עם הסופרת ענת לב-אדלר (צילום: יח"צ)

*

להוריד בפניו את הכובע – NEW ERA

AFrame-Social-1500x500pxNEW ERA – קולקציית אביב/קיץ 2018 (צילום: יח"צ)

אפרופו אופנה שמשלבת אמירה – הבחירה בכובעי המותג האמריקאי האייקוני NEW ERA זו אמירה כשלעצמה. המותג המזוהה עם ענפי הספורט האמריקאי, שספורטאי על ומוזיקאים נוהגים ללבוש, יוצא בקולקציית קיץ 2018, המיוצרת בטכנולוגיה חדישה שיוצרת בד בלעדי, לגימור ייחודי במראה מחוספס אך יוקרתי.

סמלי המותגים המשתייכים לקולקציית אביב/קיץ החדשה, הם מהמובילים בתחומם ושייכים לענף הבייסבול האגדי: ניו יורק יאנקיז, בוסטון רד סוקס ולוס אנג 'לס דודג'רס, הדגם הראשון שיושק הוא כובע Trucker  עם מצחיה מקומרת, רשת סרוגה ותיקתקים בחלקו האחורי והמשמעות היא, כי הוא יוכל להתאים לכל ראש. ניתן למצוא את הדגם בשלוש ורסיות:

AFrame-Social2-1024x1024px NEWYORKYANKEES – בצבע בורדו עמוק ונועז (צילום: יח"צ)

ו –BOSTONREDSOX – בצבע ירוק ; LADODGERS – בצבע אפור המשתלב עם כל אאוטפיט

טווח מחירים: 279.9 ₪ (לכובע מצחייה ישרה) – 199.9 ₪ (לכובע מצחייה מקומרת, עם תיקתקים מאחור)

ניתן להשיג: בחנות הדגל של NEW ERA בדיזינגוף סנטר ובחנויות אופנה ברחבי הארץ

*
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.