שלושה מעצבים – לכל אחד נישה ייחודית וקצת אחרת

השמלות של יוסף לצד הרהיטים שהתחיל לעצב בחנות קונספט חדשה ביפו, הצעיפים עם הכפתור של עדי בקשי והצווארונים שישנו לך את הלוק, מטעמה של עיתונאית האופנה הילה יחמוביץ'

שלושה מעצבים שונים, כל אחד מהם בחר נישה עיצובית ייחודית. המעצב יוסף המוכר והוותיק שביניהם, החליט לממש את תשוקתו לעיצוב לא רק בתחום האופנה אלא גם בתחום ההום סטיילינג, בחנות קונספט חדשה שפתח ביפו. המעצבת עדי בקשי, שפרויקט הסיום המדובר שלה בתום לימודיה בשנקר זכה לפרסום עד ווג איטליה, מתמקדת בצעיפים. ועיתונאית האופנה הילה יחימוביץ' יחד עם בעלה עידו קדמון, משכללים מסורת אופנתית עתיקה ומשווקים ליין של צווארונים הבנויים כווסט וניתנים ללבישה מעל או מתחת לבגד.

resized_image005

בית יוסף ויעקוב

המעצב יוסף שיפץ חורבה חשוכה ברחוב מרגוזה ביפו ויצר חלל יפיפייה ומואר, המעוצב כולו ממסד עד טפחות ביצירות שלו. ההדפסים הדיגיטליים בצבעוניות העזה על ספות וכורסאות, ציורי הקיר יוצאי הדופן עם מוטיבים של סוסים ועורבים (אותם צייר לבקשתו אמן הרחוב Klone), דוגמאות הטפטים שעל הקיר וקולקציית הבגדים, הזהה בצבעוניותה המשתוללת לתפאורת החלל שמסביב, כולם יחד משתלבים בהרמוניה מפתיעה וכובשת, לאפקט המזכיר בתים אירופאים עתיקים בצרפת נניח.

התוצאה המרשימה וסביבת המגורים החדשה ביפו, בסמוך לשוק הפשפשים – "דיזנגוף הפך לרחוב סופרמרקטים", מעיד יוסף על כתובתו הקודמת שם ישב במשך 17 שנה – הביאה אותו להתחיל לעצב גם קולקציה של פריטי רהוט אקסקלוסיביים: ספות, כורסאות, שולחנות, כריות נוי ענקיות וגופי תאורה, שכולם מתאפיינים בשימוש נועז בהדפסים דיגיטליים שיצר יוסף בשיתוף עם האמניות: רובי בת ארנון (Ruby Bat Arnon), ציירת שמתעסקת במטאפורות והמאיירת הדס פרידלנד – חיון, הנוהגת לאייר טבע, בוטניקה וסיטואציות מעולם הטבע.

  resized_image001

הרעיון הוא לעשות הום סטיילינג לבתים והחלום, לעצב בעתיד מלונות בוטיק בארץ ובחו"ל, ממש כפי שעושים חלק ממעצבי העל, אשר שולחים ידיהם גם בתחומי עיצוב נוספים מחוץ לעולם האופנה. כבר בעתיד הקרוב מתכוון יוסף להתחיל לפעול גם בלוס אנג'לס, באמצעות חברו הטוב ושותפו העסקי החדש יעקב – בעלים של בית קפה מצליח בעיר המלאכים, שחנות הקונספט החדשה נקראת גם על שמו: בית יוסף ויעקוב. "אנחנו מתקשרים בינינו באמצעות מיילים וווצאפ וזה עובד מצוין"  אומר יוסף.

"לא חייבים לערבב את כל הפריטים והפרינטים ביחד כפי שעשיתי אני" הוא מוסיף "אבל ספה צבעונית אחת או שתי כורסאות, יתנו את תוספת הצבע שכל כך חסרה בעיניי. דיי מספיק עם האפור, לבן, בז' בכל מקום, תוסיפו קצת דרמה לעיצוב". המחירים לגמרי לא זולים. בעלי מקצוע רבים מעורבים ביצירת הפריט המוגמר, אבל העובדה שהנגר והרפד השכונתי, כמו גם בעלי מקצוע נוספים העוסקים במלאכה, שייכים ברובם לנוף היפואי המקומי, מוסיפה בעיניו ערך מוסף לכל העניין.

בצד קולקציית הרהיטים, יוסף לא זונח את עולם האופנה, אבל מצהיר: "לא מעניין אותי היום לעשות קולקציות, אני רוצה לעצב מעט פריטים ורק דברים ייחודיים ברמת קוטור". קולקציית השמלות, הז'קטים והמעילים שעיצב, חלקם בפרינטים הזהים לקולקציית הרהיטים (כולל סט מזוודות תואמות, כי הוא פשוט לא עמד בפיתוי של יצירת הטוטל לוק המושלם) ובשילוב עבודת יד של רקמה וחריזה על בדי משי, כותנה ודריל, נוצרה בהשראת האתוס על דמותה המסתורית של מלכת שבא. באופן ספציפי כבשו את ליבו של יוסף, תמונה וטקסט המספרים על מסעה של מלכת שבא, המגיעה לירושלים לפגוש את שלמה המלך. בסיפור מסופר, כי בארמונו של שלמה הרימה המלכה את שמלותיה וחשפה בפני המלך את רגליה…קל להבין איך מכאן יכולה היצירתיות של המעצב לעוף. והתוצאה, שמדגמנת באופן כה מושלם הדוגמנית היפיפייה יושיבה, אכן דרמטית ומלאת נוכחות, בדיוק כפי שניתן לדמיין את מושא ההשראה של הדגמים.

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (20)

*

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (6)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (16)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (8)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (12)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (3)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (15)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (7)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (4)

יוסף קולקציית 2015 צילום זהר שיטרית  (11)*

:טווח מחירים

החל מ-400 ₪ למוצרי הטקסטיל ועד 25,000 ₪ לספה

  (בסוף הפוסט ניתן לראות תמונות נוספות מקולקציית הרהיטים של יוסף)

מחירי קולקציית הבגדים:

שמלות מודפסות: 4,000 ₪- 12,000 ₪; מעילים מאוירים  3,000- 5,000 ₪; חצאיות 2500 ₪; ז׳קטים בעבודות יד 4000-6000 ₪

הקולקציה נמכרת גם בהזמנות אישיות לפי התאמה אישית קונספטואלית .

יוסף ויעקב. יהודה מרגוזה 28, יפו03-5298991

*

מעצבת הצעיפים – עדי בקשי

יום אחד בעתיד, יתכן שתגיעו לחנות כולבו בעיר זרה או לנמל תעופה בחו"ל ותראו את דוכן הצעיפים המדוגם של עדי בקשי. איך אני יודעת? כי הבחורה רצינית ויסודית ויש לה שאיפות גדולות. אחרי מפגש איתה, אין לי ספק שיש לה גם את היכולת והכישרון, להוציא את התכניות אל הפועל.

רק בת 28, אבל המותג הנושא את שמה שעוסק כולו בצעיפים, קיים כבר מ-2008. כשהשתחררה מהצבא הציעה לה חברה להצטרף אליה ליריד מכירות בכפר סבא. לשאריות בדים שהתגלגלו אצלה בבית, הוסיפה כפתור קטן (שהפך עם הזמן לסימן ההיכר המזוהה עם המותג שלה) והפכה אותם לצעיפים. הקהל התלהב מהמחיר הסביר ומהדיטייל הייחודי ובקשי חזרה עם מלאי צעיפים חדש אחרי שבוע. כך במשך שנה, שיכללה את הצעיפים ע"פ הרעיונות החדשים שעלו במוחה הקודח ובהשראת המגע הבלתי אמצעי עם הלקוחות, שאפשר לה לדבריה להבין איזה דגמים אוהבים יותר או פחות.

למרות שהצעיפים נחטפו והיא הרוויחה לא רע, היא החליטה בשלב הזה, להתחיל ללמוד עיצוב אופנה בשנקר. "הבנתי שאני צריכה ללמוד דברים הקשורים בתמחור נכון, מיתוג, בניית עסק וכ"ו" – בחורה רצינית, כבר אמרתי. את הלימודים בשנקר היא סיימה בהצטיינות ופרוייקט הגמר שלה "גברת עם סלים" זכה ובצדק, להכרה והערכה של מגזין VOUGE איטליה ומגזינים מובילים נוספים. בין היתר התמחתה בקשי במסגרת הלימודים בלונדון, בחברת הטרנדים (הבריטית) המובילה 'ריבר איילנד' כמעצבת אקססוריז. כל הזמן הזה, המשיכו הצעיפים שלה להימכר באתר שהקימה.

בסיום לימודיה החליטה להתמקד בצעיפים – החלטה המעידה גם על צניעות וגם על מיקוד. "בעתיד אולי אוסיף פריטים נוספים" היא אומרת "אבל כרגע אני בונה את המותג שלי וחשוב לי שהמוצר יהיה איכותי ומשוכלל, ואני מתמקדת בזה מתוך מטרה לצאת בעתיד לעולם הגדול". אגב כבר הציעו לה לדבריה פרויקטים בחו"ל, לא לכולם היא נענית בינתיים, מתוך כוונה להיבנות לאט ובשום שכל.

הבדים של הצעיפים מיובאים מאיטליה אך התפירה נעשית בארץ. הרבה מאוד חשיבה מושקעת לדבריה, בהקשר של אופן נפילת הבד ותוספת הדיטיילים הייחודיים דוגמת הכפתור המעוצב, המשתנה מצעיף לצעיף ומעניק לו מראה ייחודי ומתוחכם. בקשי משיקה ארבע קולקציות צעיפים בשנה, בין השאר קולקציית MiniMe מקסימה!! המציעה צעיפים תואמים לאימהות וילדות.

קולקציית סתיו 2015/16 נוצרה בהשפעה אפריקאית והיא מאופיינת בצבעוניות חמה של חמרה, חרדל, סגול כהה וירוק בקבוק עם הדפסים היוצרים חיבור אתני לשבטיות האפריקאית. לכל צעיף יש שם של שבט מאפריקה: זולו, קאנזה, טוגו ועוד.

ע"פ בקשי, המטרה בקולקציות השונות היא לאבזר את הלקוחה לאורך אירועים שונים במהלך היום, כך שניתן לשנות את הלוק כולו ע"י החלפת הצעיף בלבד. הצבעוניות האופנתית, האיכות הגבוהה והמחיר הכל כך סביר, עושים את את הצעיפים של בקשי לפריטי אופנתי נחשק וגם למתנה נפלאה.

 טווח מחירים: 109 ₪- 160 ₪

ניתן להשיג ב: www.adibakshi.com

resized_דגם_קאנה-עדי בקשי-129 שח www.adibakshi.com  זהר_שטרית * resized_עדי בקשי www.adibakshi.com  צעיף קימונו 109שח צילום עדי בקשי * resized_דגם_רטרו2- עדי_בקשי-מחיר 129 _שח_צלם_זהר_שטרית * resized_עדי בקשי www.adibakshi.com צעיף זולו צר 89שח צילום זוהר שיטרית_ * יוסף ועדי בקשי והילה     *

הצווארונים של Neat

מותג האופנה NEAT מתמחה בצווארונים ייחודיים לנשים, הוא מעוצב ומיוצר בתל אביב. מאחורי המותג עומדים בני הזוג הילה יחימוביץ' – אותה אני מכירה כקולגה מתחום האופנה – ועידו קדמון. הילה, שפועלת בשנים האחרונות בתחום עיתונאות האופנה, הרגישה שמשהו חסר במלתחה הנשית – טוויסט קטן שיכול לשדרג את הלוק כולו. בעזרת בן זוגה הרכיבו השניים יחד, גזרה פשוטה אך מנצחת של צווארונים הבנויים כוסט, שניתן ללבוש מעל או מתחת לבגד.

אז למה דווקא צווארון?מדובר בתוספת אופנתית ואלגנטית שנותנת מענה לנשים המחפשות מראה מדויק ועדכני שמיישר קו עם טרנדים עולמיים. מראה מהודק ומחויט לא חייב להיות שמרני ומיושן, וצווארון סגור יכול להיות שיא השיק. מגוון הסגנונות הוא רחב, מצווארונים קלאסיים ואלגנטיים, דרך הטרנדים של העונה ועד למראות אדג'יים, עבור הנועזות שבינינו.

קצת היסטוריה: בני הזוג מודים ומתוודים שהם לא המציאו את הגלגל, אבל לטענתם הם שידרגו אותו. הצווארון הופיע בצרפת כבר באמצע המאה ה-19 ולאחר מכן בשאר העולם. ה- Chemisette, "חולצה קטנה" – כשמו כן הוא, נלבש מתחת לבגדי הנשים (בהמשך ובארצות אחרות, גם הגברים השתמשו בטריק) כדי לתת את הטאץ' הנוסף מבלי להחליף מלתחה שלמה. המראה שלו מזכיר מעיין סינר קטן, מרובע או מעוגל. נשים היו לובשות צווארון אחד לשעות היום ואחר מפואר יותר, לשעות הערב.

הגזרות, הבדים והצבעים: מאז ועד היום, הצווארונים ממשיכים לצוץ מדי פעם באופנה, פעם בשנות הארבעים של המאה העשרים ובפעם בשנות השבעים. בשנים האחרונות הם מקבלים נוכחות מוגברת בשאר העולם. גזרות הצווארונים של NEAT שונות וייחודיות, בפיתוחן הושקעה מחשבה רבה. התוצאה: צווארוני וסט סופר נוחים, שניתן ללבוש מתחת לחולצה או לשמלה, וגם מעל לבגד – בכדי ליצור לוק ייחודי.  התפירה המוקפדת שנעשית כאן בישראל, כוללת בדים שאינם מתקמטים, כגון כותנה ופשתן בשילוב לייקרה, בדים דמוי עור, שיפון ועוד, בטקסטורות, פרינטים ובשלל צבעים.

הצווארונים קיימים כיום בשתי גזרות: גזרת אלכסה (ע"ש אלכסה צ'אנג) – צווארון בעל כפתור אחד, וגזרת ג'יין (ע"ש הגברת בירקין) – צווארון בעל ארבעה כפתורים, ובהמשך יכנסו גזרות נוספות ומיוחדות לא פחות.

סתיו הוכמן (1)*
stav hochman
*
קרן לחמן (20)
*
rotem rachel chen
*
קרן לחמן (3)
*
צילום רותם רייצל חן (4)
*
יוסף ועדי בקשי והילה1
*
יוסף ועדי בקשי והילה2

טווח מידות:XS(34-36)-L(42-44)

טווח מחירים: 150-190 שקלים לפני הנחה. כעת 30% הנחה עד גמר המלאי.

http://www.neatcollar.com/

https://www.facebook.com/neatcollar

FOLLOW | TAG | LIKE US: @neat.collar #neatcollar

studio@neatcollar.com

  *

ועוד תמונות מחלל החנות הנהדר וקולקציית הרהיטים של יוסף:

בית יוסף ויעקב יהודה מרגוזה 28 יפו  צילום יואב פלד  (4) (Custom)
*
resized_בית יוסף ויעקב צילום טל ניסים   (4) (Custom)
צילומים: יוסף ועדי בקשי – זוהר שיטרית
*
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.