סיכום שבוע האופנה של ניו יורק לעונת אביב/קיץ 2016

התצוגות הכי מדוברות, הדוגמניות הכי מקושרות, האירועים השנויים במחלוקת והאביזר המוזר…

resized_GettyImages-487817778 אבק כוכבים: ג'וליה רוברטרס מגיעה לתצוגה של ז'יבנשי, עם טי שירט עליה מצוירות הפנים של ריקרדו טישי המנהל האמנותי של הבית

שבוע האופנה של ניו יורק (NYFW) לעונת אביב/קיץ 2016, התחיל והסתיים עם תצוגות שיצרו רעש ועניין. התצוגה של ז'יבנשי ביום התצוגות השני והתצוגה של מרק ג'ייקובס ביום האחרון, היו ללא ספק בין התצוגות המדוברות והמרשימות ביותר בין עשרות התצוגות של השבוע הגדוש. לא מעט גימיקים, חלקם שנויים במחלוקת היו בשבוע האופנה של ניו יורק, כאילו הקולקציות עצמן כבר לא מספיקות: דוגמניות רוקדות בלט בתצוגה של OPENING ceremony ודוגמנית עם תסמונת דאון בתצוגה של FTL Moda הם רק חלק מהגימיקים הלא לגמרי ברורים אך המאוד מדוברים של NYFW וזאת אם לא נתייפייף עיקר המטרה.

NYFW SPRING 20166

אז על מה ועל מי דיברו בNYFW? מה לבשו הפאשניסטות הנחשבות ביותר? ומהו האקססורי התמוה בלשון המעטה, שפתאום כל פאשניסטה שנייה מתגנדרת בו (רמז: צריך להאכיל אותו ולטפל בו ולפעמים הוא בכל זאת בוכה)? הנה סיכום עם הרבה תמונות, של השבוע הכי אופנתי בעיר.

ומי שרוצה לראות את הטרנדים שבלטו על מסלולי NYFW ושכולנו מן הסתם נאמץ כבר באביב הבא – כאן.

resized_GettyImages-488099516

מי הן הדוגמניות שבלטו במיוחד ב- NYFW? ראו בהמשך. בתמונה מימין: ג'יג'י חדיד, קרלי קלוס וקנדל ג'נר עם פרחים בשיער, בתצוגה של דיאן פון פירטנסברג (DVF)

התצוגה שיצרה הכי הרבה באזז

הבאזז סביב התצוגה של ז'יבנשי, החל כבר לפני שבועות אחדים ברגע שנודע כי המותג המציג בפריס, יעתיק באופן חד פעמי את תצוגת קולקציית אביב/קיץ 2016 לשבוע האופנה של ניו יורק לרגל פתיחת חנות הדגל של ז'יבנשי בעיר. התצוגה שהתקיימה בתאריך הסמלי של ה-11.9 הפכה למחוות זיכרון לנופלים לפני 14 שנה, באסון שחוותה ניו יורק עם נפילת מגדלי התאומים. למעלה מאלף כרטיסי הזמנה לתצוגה שנערכה בפיר 29 ליד נהר ההדסון, חולקו באינטרנט חינם לתושבי העיר ולסטודנטים לאופנה, בנוסף לשורה ארוכה של סלבס בראשם ג'וליה רוברטס, קים קרדשיאן וקניה ווסט (כמובן! השניים חברים אישיים של ריקרדו טישי המנהל האמנותי, שאף עיצב עבור קים את שמלת החתונה), ניקי מינז', אמנדה סייפריד, סטיבן טיילר ובתו השחקנית ליב טיילר, שגדשו בהמוניהם את השורה הראשונה. אפילו מעצבי על אחרים הגיעו לצפות בתצוגה המדוברת, ביניהם מייקל קורס, ג'וזף אלטזורה, אלכסנדר וונג וורה ונג. התצוגה הוקרנה בלייב על מסכים בשני מוקדים בעיר – טיימס סקוור ובסוהו ולצד ההופעה החיה, פס הקול ברקע התצוגה הורכב משירים באווירה דתית בשפות שונות כולל עברית, ערבית והודית ("אווה מריה" חתם את התצוגה הארוכה). הקולקציה הייתה עשירה ויפיפייה, עם השפעות מתחום הלנז'רי בבגדי משי ותחרה במשחקי שקיפויות ומינון מדויק של סקסיות, תחכום ונונשאלנט. עבודת התחרה אצל טישי כרגיל מעלפת והיו שם גם פריטי קוטור של ממש. יחד עם זאת, קשה לומר שהקולקציה היא משהו שלא ראינו בעבר אצל טישי, כלומר חידושים מהותיים לא היו שם. האובססיה של טישי לקישוטי פנים עדיין נמשכת ופני חלק מהדוגמניות עוטרו במעין מסכות תחרה ופנינים ממש כמו בתצוגה של קולקציית סתיו 2015.

resized_GettyImages-487812056
*
resized_GettyImages-487812292
* resized_GettyImages-487823524
*
NYFW SPRING 2016 * resized_GettyImages-487806420

קים וקניה מגיעים לתצוגה של ז'יבנשי. קים לובשת שמלה מהקולקציה החדשה של ז'יבנשי וכפי שניתן לראות, אין לה בעיה ללבוש שמלה שקופה כמעט לחלוטין ומגפיים גבוהים עד הירך גם בהיריון מתקדם – סבבה.

הנפילה

NYFW SPRING 20161

כנראה שגם דוגמניות מנוסות, מתרגשות בתצוגת ענק מול קהל עם פרופיל גבוה: שתי דוגמניות השתטחו על המסלול בתצוגה של ז'יבנשי, ואשכרה נזקקו לעזרת היושבים בשורה הראשונה כדי להתרומם. מלאכית "ויקטוריה סיקריט" הדוגמנית הדרום אפריקאית קנדיס סווינפול (משמאל), המשיכה אומנם לצעוד עם חיוך ענק אחרי הנפילה הדי חזקה שדפקה שם, אך מאוחר יותר פרסמה באינסטגרם את תמונת ברכיה הפצועות עד זוב דם וכתבה: "תודה למי שזה לא יהיה, שהרים אותי הלילה מהמסלול.."

הגימיקים

טומי הילפיגר NYFW SPRING 2016 צילום יחצ חול  (3)

בתצוגת הסתיו של העונה הקודמת, הפך מסלול התצוגה של טומי הילפיגר למגרש כדורגל עם כל הסממנים האופייניים, אבל אצל הילפיגר מצליחים להתעלות מידי עונה, עם תפאורת תצוגות מושקעת במיוחד והפעם יצרו שם חוף ים מדהים עם ערימות חול, בר טרופי מקורה בסככת קש וסירות מפרש. בסיום התצוגה הצבעונית וכנראה הקיצית ביותר של NYFW צעדו הדוגמניות יד ביד בתוך המים, בראשם ג'יג'י חדיד בביקיני וקצת מאחוריה אחותה בלה חדיד שצעדה לראשונה על המסלול, בשבוע האופנה הזה.

נזירים בפתיחת התצוגה של פרבל גורונג

resized_GettyImages-48812605830 נזירים נפאליים בגלימות מסורתיות, פתחו בתפילת הודיה את התצוגה של של פרבל גורונג. במקרה הזה לא מדובר רק בגימיק ואפשר להשאיר את הציניות בבית. בחודש אפריל פקדה רעידת אדמה קטלנית (7.9 בסולם ריכטר) את נפאל. גורונג המעצב יליד המדינה, התגייס מיד לעזרה באמצעות הרשתות החברתיות. מאז נאספו כמיליון דולר למען נפגעי רעידת האדמה ומאחורי הקלעים אמר גורונג הנרגש לעיתונאים: "אלמלא ההתגייסות של תעשיית האופנה, לא הייתי יכול לעשות זאת". הקולקציה עצמה הייתה בקו המינימליסטי שגורונג התחיל בו עוד בעונה הקודמת, עם שמלות יפיפיות ועליהן משיכות צבע, בהשפעת שת"פ עם האמן הנפאלי לקסמן שרשת' ובצבעוניות השואבת השראה מבגדי הנזירים הנפאליים בכתום וצהוב עז בתוספת לבן וזהב.   resized_GettyImages-488161738

דוגמנית עם תסמונת דאון על המסלול של FTL Moda

נערה אחת כמעט בת 19 הגשימה ללא ספק חלום, כאשר צעדה על המסלול בתצוגה של FTL Moda. אין זו הפעם הראשונה שמדליין סטויארט מאוסטרליה קוראת תיגר על מושגי היופי של עולם האופנה ובעבר התפרסמה כפרזנטורית של מותג התיקים EverMaya. האם שיתופה של סטויארט – שעלתה על המסלול בשלושה לוקים שונים – אכן נועד לעורר דיון על  גבולות היופי התחומים והנוקשים של תעשיית האופנה, שאיננה מאפשרת גם לנשים "רגילות" לא כל שכן נשים הלוקות בנכויות, להיות חלק ממנה? ואגב בעונה הקודמת העלו FTL Moda על המסלול דוגמניות נכות, הנעזרות בקביים ובכיסאות גלגלים. האם מדובר באמת בניסיון להרחיב את מעגלי היופי באופן מעורר השראה, או שמא מדובר בגימיק ציני, אשר מטרתו קודם כל למשוך את תשומת לב למותג האופנה, על חשבונם של אנשים עם נכויות? בשבוע האופנה של ניו יורק היו הדעות על כך חלוקות.

resized_GettyImages-488304464הדוגמנית אשלי גרהאם השיקה ליין ההלבשה למידות גדולות ב- NYFW וצעדה על המסלול בלנז'רי נועז

אפרופו הרחבת מושגי היופי, הדוגמנית אשלי גרהאם שנוהגת לקדם דימוי גוף חיובי בתעשיית האופנה, השיקה דווקא ב- NYFW את קולקציית ההלבשה הסקסית שלה לנשים במידות גדולות. הקהל בתצוגה התבקש להעלות רשמים ברשתות החברתיות להאשטג #IAmSizeSexy. מאחורי הקלעים הסבירה גרהאם, שניסתה למצוא את השילוב המוצלח בין הפרקטי וההולם לצרכים של מידות גדולות ובין פריטים שהם לא פחות סקסיים. היא עצמה צעדה על המסלול ללא היסוס בחזייה ותחתונים והייתה יפיפייה כמו תמיד. NYFW SPRING 20162

 אלכסנדר וונג חוגג עשור לפועלו

המעצב אלכסנדר וונג חגג עשור למותג הנושא את שמו, יחד עם קהל ניו יורקי רוקיסטי ובועט – קצת כמו העיצובים שלו: ליידי גאגא, קניה ווסט, ניקי מינז' וכאלה, ישבו בשורה הראשונה של המעצב שהעיצובים שלו הם הכי ניו יורקים שאפשר – ניו יורקינס מכנים את זה. העובדה שרק לפני חודשיים הודיע בית בלנסיגה שהם לא יחדשו את החוזה שלו כמנהל האמנותי של המותג והוא נמצא למעשה בסוג של פרשת דרכים, לא קלקלה לו לפחות למראית עין, את החגיגה. המעצב שיודע הכי טוב מה נערות קוליות אוהבות ללבוש ולכן כונה לא פעם אהוב הדוגמניות – כי הן נוהגות ללבוש את הבגדים שלו גם מחוץ למסלול – הציג בקולקציית קיץ 2016, שילובים המזוהים איתו בפריטים ספורטיביים עם השפעות צבאיות, ז'קטים בדוגמת פיג'מה בגזרת אובר סייז, עם מכנסי פסים ופריטי עור עם פרנזים מתנפנפים – יצאה תערובת קולית שרק וונג מסוגל לרקוח בהצלחה.

NYFW SPRING 201616

 מרק ג'ייקובס -“Marc Jacobs: One Night Only!” 

resized_GettyImages-488804354

הזמרת בט דידו צעדה על השטיח האדום (וגם על המסלול) בתצוגה של מרק ג'ייקובס, שחתמה את שבוע האופנה של ניו יורק והייתה מכתב אהבה מרהיב לקולנוע. גם הדוגמניות צעדו על השטיח האדום לפני תחילת התצוגה כמקובל לפני פרמיירות, כשהן לבושות בפריטי הקולקציה. בדיוק כמו התצוגה של ז'יבנשי בתחילת שבוע האופנה שעוררה את מירב תשומת הלב התקשורתית, כך גם התצוגה של ג'ייקובס הייתה המדהימה והמדוברת ביותר בסיום שבוע התצוגות הגדוש. מחוות הקולנוע  של ג'ייקובס הוצגה במיקום הלא שיגרתי אך ההולם, של תיאטרון זייגפילד האייקוני במנהטן. על השלט בכניסה לאולם נכתב:"מרק ג'ייקובס – ללילה אחד בלבד!" ומלבד השטיח האדום, חיכו לקהל בתוך האולם דוכני פופקורן לנשנוש מול מסך הקולנוע הענק. סופיה קופולה, בט מידלר ווינונה ריידר היו בין האורחים בתצוגה, שהיו בה כמו תמיד אצל ג'ייקובס אלמנטים נוסטלגיים ואין ספור פרטים והשפעות שונות, שיצרו קולקציה תיאטרלית מדהימה ושואו סופר מגניב.

NYFW SPRING 20164

הדוגמניות הבולטות של NYFW

בין צבא הדוגמניות המשתתפות בשבוע האופנה, בלטו ללא ספק נערות הלהיט הנוכחי, צמד האחיות ג'יג'י ובלה חדיד. זה לא שהן הופיעו בכל התצוגות אך כמות האזכורים שלהן בתקשורת וברשתות החברתיות הייתה כנראה הבולטת ביותר

NYFW SPRING 20165ג'יג'י חדיד יפיפייה בתצוגות של אנה סואי ו-DVF
resized_GettyImages-488202512וכוכבת התצוגה של טומי הילפיגר
NYFW SPRING 20167ובלה חדיד בתצוגות של DVF, ג'רמי סקוט ומרק ג'ייקובס

resized_GettyImages-488203094וכדאי מאוד לשים לב לדוגמנית ההולנדית העולה אימן האמן (Imaan Hammam) ששורשיה במרוקו ובמצרים והיא בלטה מאוד עם שיער האפרו שלה ברבות מהתצוגות של NYFW. טומי הילפיגר שאיתה בתמונה, לא מצטלם סתם כך עם כל דוגמנית…

resized_GettyImages-488749528וקנדל ג'נר כבר מזמן בליגה משלה. היא אומנם נעלה את התצוגה של מייקל קורס והשתתפה גם בתצוגה המדוברת של ז'יבנשי, אבל כאן בתצוגה של קלווין קליין קולקשיין היא יושבת בשורה הראשונה כאורחת, במקום הנחשק לצידן של אנה ווינטור ויד ימינה גרייס קודינגטון. בשבוע שעבר פורסמה הרשימה השנתית של פורבס עם הדוגמניות שהשתכרו הכי הרבה בשנת 2015. ג'נר נכנסה השנה לרשימה הנחשקת, עם סכום מכובד של 4.5 מיליון$. זה אומנם רחוק מאוד עדיין מ -44 מיליון$ של ג'יזל שכרגיל שולטת למעלה בפסגה, אבל לגמרי לא רע, למי שנחשבה עד לפני שנתיים בסה"כ כאחות הקטנה של הקרדשיאנס

הילדים

מאז שקים קרדשיאן וקניה ווסט הביאו איתם את בתם הקטנה נורת' לתצוגות של שבוע האופנה בניו יורק ובפריס, נוצר כנראה תקדים מסוכן. העובדה שהילדה האומללה צולמה לא פעם יושבת על ברכי אימה קים הלבושה בקונסטרוקציית מעצבים בלתי נוחה לאם בעליל, כשהיא צורחת ומפגינה אי נחת מהסיטואציה – הילדה לא קים, קים צרחה מן הסתם בלב – לא מנעה מאנשי האופנה להאמין שהם עלו כאן על משהו. ילדים כידוע גונבים את ההצגה וכל מי שרוצה שישימו אליו לב בין המוני הדוגמניות היפיפיות ועשרות הידוענים, לוקח אתו מעתה תינוק או פעוט מוציא שיניים במקום ארנק.

הפרדוכס הוא, שדווקא קניה וקים וגם ויקטוריה ודייויד בקהאם שהתחילו את הטרנד (אצל בקהאם לפחות הייתה לזה הצדקה חינוכית משהו – להביא את הילדים לראות את היצירה של אימא), נגמלו ממנו בינתיים, או שפשוט הבינו שפעוט זועף ובוכה באמצע תצוגה, כשאנה ווינטור מזעיפה פנים מהצד כמו במקרה של נורת' ווסט, או מחטט באף כמו במקרה של הארפר בקהאם (והכל הונצח בצילומים) הם פחות פוטוגניים משסברו מלכתחילה. האחרים כפי שניתן לראות בתמונות עדיין לא הפנימו.

resized_GettyImages-487640988סטייליסטית הכוכבות והמעצבת רייצ'ל זו עם הבעל רוג'ר והבן סקיילר
NYFW SPRING 201615

השחקנית אליסה מילנו (משמאל) עם בנה והשחקן אלק בולדווין ואשתו הביאו איתם את התינוק הפצפון !! וגם את הבת הקטנה בת השנתיים (שלא נראית בתמונה) לתצוגה של המעצב כרמן מרק ולוו – אין לתאר!

הסטייל של הפאשיוניסטות ובלוגריות האופנה

תצוגת האופנה הבלתי נגמרת של האורחים הסובבים את שבוע האופנה, היא לא פחות מרתקת מהקולקציות החדשות. התלבושות הכי מסקרנות וההרכבים הכי מעניינים נראו על הפאשיוניסטות ברחובות הסובבים את NYFW והן כמובן הקפידו על הופעה אקלקטית ושונה מידי יום. הנה כמה מהבולטות שבהן:

NYFW SPRING 201612ג'ינה ליינוס, הנשיאה של מותג האופנה האמריקאי ג'יי קרו (השכמיה בסגנון טלית שהיא לובשת מימין, נראתה על מס' פאשיוניסטות בשבוע האופנה. שום קשר ליום הכיפורים הקרב)

NYFW SPRING 201614
בלוגרית האופנה האיטלקיה  קיארה פארני
NYFW SPRING 201613
הבלוגרית ליאנדרה מדין
NYFW SPRING 20168מימין: אנה דה לה רוסו העורכת של ווג יפן, רייצ'ל זו ופופי דלווין (אושיית אופנה ודוגמנית בפני עצמה וגם האחות של דוגמנית העל קארה דלווין)
*
תמונות:Gettyimages
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.